درمان ریزش مو با مزوتراپی

درمان ریزش مو با مزوتراپی | پرسش و پاسخ درباره مزوتراپی مو

درمان ریزش مو با مزوتراپی 

بسیاری از کارشناسان و متخصصان مختلف در مراکز زیبایی پوست و مو با سوالات مراجعین به صورت روزانه روبرو می شوند. معمولا پرسش ها به صورت تکراری پرسیده می شود و ما دریافتیم که دغدغه های اکثر مراجعین و بیماران یکسان است. به همین منظور هم لازم دانستیم که در این مقاله، به لیست جامع تری از پرسش و پاسخ درباره مزوتراپی مو بپردازیم و نکات بسیار مهمی که در رابطه با مزوتراپی مو و روش های مشابه دیگر برای درمان ریزش مو وجود دارد را به شما بگوییم.
در این مقاله می خواهیم به درمان ریزش مو با مزوتراپی بپردازیم و به سوالات متداول شما عزیزان پاسخ دهیم. پس تا پایان با ما بمانید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2022

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

فیلم مزوتراپی مو

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی یکی از روش‌های درمانی و زیبایی پوست است که کاربردهای متنوعی دارد و در دسته‌ی شیوه‌های تزریقی قرار می‌گیرد. روشی معروف در سطح جهانی که می‌تواند به درمان کم آبی پوست، چین و چروک‌های سطحی، سلولیت و ریزش مو کمک کند.
در این روش مواد ویژه‌ای با خاصیت درمانی به زیر پوست تزریق می‌شود. این مواد خاص با توجه به مشکل شما تعیین می‌شوند. مواردی همچون عصاره‌های گیاهی، ویتامین‌ها و آنزیم‌ها، داروها و هورمون‌ها از جمله موادی هستند که در طی مزوتراپی به صورت موضعی به درون پوست تزریق می‌شوند.

مزوتراپی در جوانسازی پوست و جلوگیری از ریزش مو به عنوان یکی از روش های بسیار کاربردی شناخته می‌شود.

اثرات و فواید مزوتراپی

فواید مزوتراپی را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد؛ یکی فواید ناشی از مواد تزریق شده به پوست و دیگری تاثیر سوراخ‌های بسیار ریز ایجاد شده توسط سوزن. سوزن تا عمق متوسط در پوست فرو می‌رود و آسیبی جزئی به آن وارد می‌کند. این آسیب باعث می‌شود که فرآیندهای ترمیمی پوست فعال شوند.

با فعال شدن فرآیندهای ترمیمی پوست، سلول‌های پوستی سالم شروع به ساخت و ترشح کلاژن، فاکتورهای رشد، پروتئین‌های بین بافتی و مواد دیگر می‌کنند. رگ‌های خونی جدیدی شکل می‌ گیرد و سلول‌های بنیادی به سمت نواحی آسیب دیده حرکت می‌کنند.

بخش عمده‌ای از اثرات درمانی این روش به خاطر همین آسیب‌های جزئی و کنترل شده‌ است که در نهایت به جوانسازی پوست و درمان مشکلاتی مثل ریزش مو کمک می‌کند.

کوکتل مزوتراپی

کوکتل مزوتراپی

در درمان ریزش مو با مزوتراپی موادی به درون پوست تزریق می‌شود. محلول تزریق شده در این روش را اصطلاحاً کوکتل می‌نامند. فرمول کوکتل بسته به نیاز شما تعیین می‌شود. مثلاً برای درمان ریزش مو، کوکتل مزوتراپی را به شکلی ترکیب می‌کنند که حاوی داروهای ضد ریزش و مواد غذارسان به فولیکول‌های مو باشد.

مزایای درمان ریزش مو با مزوتراپی 

  • عوارض جانبی و خطرات محدود
  • بدون نیاز به بیهوشی و بدون درد
  • روشی کم‌تهاجمی و بدون جراحی
  • هزینه مناسب نسبت به تاثیرات درمانی
  • دوره‌ی ریکاوری کوتاه و بدون نیاز به مراقبت‌های خاص بعد از درمان

تقویت و درمان ریزش مو با مزوتراپی 

تقویت و درمان ریزش مو با مزوتراپی 

مزوتراپی مو به عنوان درمان پیشتیبان یا مکمل برای آلوپسی آندروژنی (ریزش مو با الگوی زنانه و مردانه)، تلوژن افلوویوم (ریزش موی ناشی از استرس)، مشکلات ساقه مو، ریزش مو سکه‌ای، تحریک رشد دوباره‌ی موها و افزایش سرعت رشد موها استفاده می شود.
مزوتراپی برای بهبود ریزش مو سه کار مهم انجام می‌دهد:

  • بهبود خونرسانی و تحریک سلول‌های پوستی برای تولید فاکتورهای رشد و ترمیم با ایجاد آسیب‌های کوچک
  • غذارسانی به فولیکول‌های مو با تزریق ویتامین‌ها و مواد مغذی
  • رساندن داروهای ضد ریزش مو به شکل مستقیم به فولکیول‌ها

بهترین برند مزوتراپی مو

بهترین داروی مزوتراپی مو

مزوتراپی روشی است که هدف آن استفاده کردن از سوزن های ریز برای رسیدن به لایه درم (میانی) پوست است. چرا که رسیدن به لایه ی میانی پوست، برای داروها و مواد شیمیایی مختلف کاری مشکل است. مزوتراپی در حقیقت مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز را مستقیما به لایه های زیرین پوست می رساند.
لایه میانی پوست می تواند به شما در رشد و جوانسازی پوست کمک کند.

ماینوکسیدیل یکی از داروهایی است که برای جلوگیری از ریزش مو و رویش مجدد موها استفاده می شود و تاثیر بسیار زیادی در رشد مو دارد. همچنین ویتامین ها و کوکتل های تقویتی با استفاده از مزوتراپی، به صورت مستقیم به لایه درم تزریق می شوند.

کاربردهای مزوتراپی

مزوتراپی موارد درمانی مختلفی دارد و در عارضه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه مزوتراپی کردن یک روش بسیار ساده است که می تواند آسیب ها و عارضه های پوست شما را به کلی برطرف کند و به ترمیم و جوانسازی پوست افراد کمک کند. 

  • جوانسازی پوست
  • مانع از چین و چروک و افتادن بیشتر پوست
  • ترمیم زخم، درمان جای زخم، سوختگی، اسکار و جای جوش و آکنه
  • هم برای رشد مو و هم برای رویش مجدد موها می تواند موثر باشد.

روش انجام مزوتراپی چگونه است؟

مزوتراپی معمولاً در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود و روشی بسیار آسان، راحت و کم عارضه است. مزوتراپی با استفاده از سوزن های ریز، داروها را به لایه‌های میانی پوست می رساند. البته مزوتراپی با دستگاه مزوگان (سوزن های بسیار ریز که روی دستگاه مخصوصی نصب شده است) نیز قابل انجام است که روی پوست کشیده می شود و داروها را به شکل مستقیم به لایه میانی پوست می رساند.

پی آر پی چیست

سایر روش های درمانی ریزش مو

امروزه، مزوتراپی مو یکی از بهترین روش های درمان ریزش مو به شمار می رود. مزونیدلینگ مو به دلیل به کارگیری از پیشرفته ترین دستاوردهای پزشکی زیبایی یعنی مزوتراپی و میکرونیدلینگ با اقبال و محبوبیت روزافزونی مواجه شده است و هر روز بر تعداد افرادی که از آثار و نتایج مزونیدلینگ مو بهره می برند افزوده می شود.

همچنین هیرفیلر اولین آمپول پرکننده مو است که برای درمان آسیب ها و مشکلات مو همچون ریزش مو به کار می رود. هیرفیلر با احیای سلول های پوست سر سبب بهبود گردش خون می شود؛ در نتیجه فولیکول ها تحریک می شوند و سرعت رشد آن ها افزایش می یابد. 

پرکننده موی دکتر سیج (DR.CYJ) از ریزش مو جلوگیری می کند و در عین حال باعث احیای پوست سر و فولیکول های مو می شود تا رشد مجدد مو را تحریک کند.

یکی دیگر از روش های درمان ریزش مو پی آر پی است. PRP مو یک فرایند سه مرحله‌ای است. در مرحله اول یک نمونه خون معمولا از بازوی شما گرفته می‌شود. این نمونه برای جداسازی مایعات با چگالی‌های مختلف درون سانتریفیوژ قرار می‌گیرد. بعد از حدود ۱۰ دقیقه، خون شما به سه لایه پلاسمای بدون پلاکت، پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) و سلول‌های قرمز خون تقسیم می‌شود. در مرحله آخر پی آر پی با استفاده از سرنگ به ناحیه‌هایی از سر که نیاز به رشد بیشتر موها دارد، تزریق می‌شود. 

نتایج مزوتراپی مو

میزان تاثیر گذاری مزوتراپی مو در درمان ریزش مو 

به طور کلی نمی توان گفت که میزان تاثیرگذاری مزوتراپی چقدر است. چرا که معمولاً افراد با توجه به شرایط پوستی و مویی که دارند و عارضه های مختلفی که با آن روبرو هستند، از مزوتراپی استفاده می‌کنند و مزوتراپی می‌تواند در همه موارد آثار و نتایج گوناگونی داشته باشد. البته برای بهبود ریزش و رشد دوباره‌ی موها باید چند جلسه‌ی درمانی را طی کنید. بعد از آن هم بهتر است با فواصل بیشتر جلساتی داشته باشید تا اثرات مزوتراپی تثبیت شود.

مزوتراپی امروزه یک روش بسیار مفید است که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و باید این موضوع را درک کنید که اگر مزوتراپی تاثیرگذاری نداشت، تا به امروز یک روش منسوخ شده محسوب می‌شد.

توصیه اکید ما این است که مراجعه به بهترین کلینیک، متخصصین و استفاده از بهترین داروها را مد نظر قرار دهید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.
ما مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی را به عنوان معتبرترین مرکز انجام مزوتراپی، معرفی می نمائیم. اگر در هر موردی در زمینه پوست و مو به مشکل برخورد کردید، می توانید به متخصصان و پزشکان با تجربه این مرکز مراجعه کنید.

ماندگاری درمان ریزش مو با مزوتراپی 

به طور کلی مزوتراپی مو روشی است که آثار درمانی خوبی می گذارد. در مزوتراپی داروهای مختلف استفاده می‌کنند و هر چه اثرگذاری داروها بیشتر باشد، مزوتراپی شما نیز می تواند اثرگذاری ماندگارتری داشته باشد.

برای مثال استفاده مداوم از ماینوکسیدیل می تواند یکی از راهکارها برای افزایش و رشد موها باشد، حالا اگر شما بتوانید مزوتراپی ماینوکسیدیل را در بازه‌های زمانی مختلف انجام بدهید، قطعاً نتایج موثر آن برای شما به اندازه زیادی ماندگاری خواهد داشت.

البته مراجعه به متخصص با تجربه و نام آشنا می تواند این اطمینان را به شما بدهد که داروی مزوتراپی استفاده شده، دارویی با کیفیت و ماندگار خواهد بود. حتما در این رابطه با متخصصین مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی در ارتباط باشید چرا که این مرکز می‌تواند به شما بهترین راهکارها و همچنین بهترین خدمات مزوتراپی را ارائه دهد.

آیا مزوتراپی مو درد دارد؟

آیا مزوتراپی مو درد دارد؟

سوزن هایی که در مزوتراپی استفاده می شوند، هر چند که به ظاهر می تواند دردآور باشد، اما به دلیل این که این سوزن ها بسیار ریز هستند و به راحتی به سطح پوست شما وارد می شوند، دردناکی بسیار بسیار پایینی دارد. شما در این روش معمولاً درد زیادی را احساس نمی کنید.

البته پزشک در صورت نیاز، می تواند در طول انجام مزوتراپی مو از بیحسی موضعی استفاده کند. با همه این ها تجربه متخصصین نشان می‌دهد که این روش دردناک نیست.

آیا مزوتراپی نیاز به بیهوشی دارد؟

در روش مزوتراپی مو با تهاجم بالایی روبرو نیستیم و قرار نیست تا درد غیر قابل تحملی را نیز تجربه کنید. به طور کلی مزوتراپی در حالت عادی نیاز به بیهوشی ندارد و شما می توانید در مدت زمان کوتاهی مزوتراپی را انجام دهید و پس از مدتی نتیجه دلخواه را مشاهده کنید.
معمولاً پزشکان از کرم‌ها، پمادها و آمپول های بی‌حسی موضعی استفاده می‌کنند تا سطح پوست شما را بی حس کرده و عمل مزوتراپی را به راحتی انجام بدهند.

آیا مزوتراپی مو دوران نقاهت دارد؟

مزوتراپی مو روشی کم تهاجمی است که دردناک نیست و نیازی به داروهای بیهوشی ندارد و قطعاً نیاز به استراحت چندان زیادی نیز نخواهد داشت.
مزوتراپی را می‌توانید با یک روز استراحت یا چند ساعت استراحت پشت سر گذاشته و پس از چند روز نتایج آن را مشاهده ‌کنید. معمولا مزوتراپی بیشتر به نکاتی وابسته است که پس از انجام مزوتراپی، باید مد نظر قرار بدهید.

ورزش کردن بعد از مزوتراپی مو

آیا ورزش کردن بعد از مزوتراپی مو مجاز است؟

نکات بسیار زیادی وجود دارد که اگر ما آن ها را بعد از انجام مزوتراپی مد نظر قرار بدهیم، قطعا می توانیم نتایج بسیار بهتری را هم دریافت کنیم، نتایجی که می‌تواند شامل ماندگاری بیشتر و اثرگذاری بیشتر مزوتراپی باشد.

یکی از نکاتی که معمولاً از سوی پزشکان بیشتر از هر نکته دیگری مورد توجه قرار می گیرد، این است که از ورزش کردن در روزهای اول، حداقل به مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت، خودداری کنید. چرا که مزوتراپی شما تاثیرات داروی خود را از دست خواهد داد.

در مزوتراپی مو، داروها به لایه میانی پوست تزریق می شوند. زمانی که شما فعالیت بسیار زیادی داشته باشید، در معرض نور آفتاب قرار گیرید، ورزش و تعریق کنید، این تعریق می‌تواند باعث کاهش اثرگذاری مزوتراپی شود.

شیوه حمام بعد از مزوتراپی چگونه است؟

نکته ای که باید رعایت کنید، این است که تا ۴۸ ساعت از شست و شوی پوست محل مزوتراپی شده خودداری کنید. ممکن است این بازه زمانی توسط پزشک کمتر یا بیشتر شود.
حمام کردن لازم است در شرایط خاصی انجام شود و لذا لازم است که استحمام با آب سرد یا ولرم انجام شود و معمولاً به شما توصیه می شود که از آب گرم استفاده نکنید. این موضوع می‌تواند اثر مزوتراپی را خنثی کند، به همین منظور پزشکان توصیه می‌کنند که به مدت یک هفته بعد از انجام مزوتراپی از حمام‌های ۱۵ دقیقه ای استفاده کنیم و بعد از آن اقدام به خشک کردن پوست کنیم.

نحوه خشک کردن پوست و همچنین استفاده از شامپو یا صابون های مختلف کاملا به پوست شما و همچنین شرایط مزوتراپی شما مرتبط است و تنها پزشک متخصص می تواند به شما توصیه هایی در این زمینه بکند که از چه مارک شامپو استفاده کرده و یا چه مواد شوینده ای را برای پوست مورد استفاده قرار دهید.

هزینه مزوتراپی مو نی نی سایت

هزینه‌ی مزوتراپی مو با توجه به برند آن، درماهیل با فرمول انگلیس ساخت کره یا رویتاکر فرانسوی متفاوت است. قیمت تمام شده به تعداد جلسات درمانی، دوز داروی تزریقی، ترکیب محلول مزوتراپی و مواردی از این دست بستگی دارد. در جلسه‌ی مشاوره تمامی نکات مهم برای شما توضیح داده خواهد شد و پزشک با معاینه‌ی پوست سر شما، تعداد جلسات، تزریق‌ها و هزینه‌ی دقیق را به شما اعلام می‌کند.
مراقبت‌های بعد از مزوتراپی مو نی نی سایت

مراقبت‌های بعد از مزوتراپی مو نی نی سایت

  • تا ۲۴ ساعت بعد از جلسه‌ی درمانی از ماینوکسیدیل، داروهای تقویت مو، مواد آرایشی و حالت دهنده‌ها استفاده نکنید.
  • تا ۴۸ ساعت از شست و شوی محل مزوتراپی شده خودداری کنید و دوش نگیرید. در هفته‌ی اول بیش از ۱۵ دقیقه در حمام نمانید و از آب گرم استفاده نکنید. این موارد می‌توانند باعث کبودی شوند.
  • تا دو روز بعد از جلسه‌ی درمانی ورزش نکنید. ورزش باعث تعریق و خروج محلول مزوتراپی از پوست می‌شود.
  • آب و مایعات فراوان بنوشید.
  • اگر در پوست خود برآمدگی‌هایی مشاهده کردید، احتمالاً به این معنی است که نسبت به محلول مزوتراپی حساسیت داشته‌اید. در این صورت با پزشک خود تماس بگیرید.

تعداد جلسات مزوتراپی مو

تعداد جلسات و برنامه‌ی درمانی کاملاً به شرایط شما بستگی دارد و بعد از معاینه پزشک تعیین می شود. در افراد با الگو و دلیل ریزش مو تعداد جلسات متفاوت است و بین ۸ تا ۱۵ جلسه متغیر است. با یک بار مزوتراپی هیچ ریزش مویی درمان نمی شود. بنابراین دوره مزوتراپی باید کامل و بصورت صحیح انجام شود.
در بیشتر مراجعه کنندگان یک بار در هفته برای ماه اول، سپس ۲ هفته یکبار برای یک ماه دیگر و در نهایت ماهی یکبار در ۲ ماه بعدی مزوتراپی انجام می شود. در این حالت به طور کلی ۸ جلسه‌ی درمانی دریافت می‌کنید.

عوارض درمان ریزش مو با مزوتراپی 

در مورد مزوتراپی مو تاکنون شاهد عوارض خاصی نبوده‌ایم. به طور کلی مزوتراپی مو یکی از موثرترین و ایمن‌ترین روش‌های درمان ریزش مو است.
گاهی پوست سر دچار التهاب شده و ناحیه‌ی تحت درمان به محلول مزوتراپی واکنش نشان می‌دهد. این عوارض نادر هستند و معمولاً خیلی زود برطرف می‌شوند. در صورت نیاز، پزشک ترکیب محلول مزوتراپی را تغییر خواهد داد که دیگر دچار این واکنش منفی نشوید.

بهترین مرکز مزوتراپی مو در تهران

مهم این است که شما در مزوتراپی از داروهایی استفاده کنید که با کیفیت و اصل و اورجینال باشد. این موضوع تا حد زیادی به کلینیکی که شما در آن به انجام مزوتراپی می‌پردازید، مرتبط است. برای دریافت بهترین نتیجه از درمان ریزش مو با مزوتراپی حتما به پزشک متخصص که تجربه و مهارت کافی در این زمینه دارد مراجعه کنید.

ما به شما توصیه می‌کنیم که در این رابطه حتماً با کارشناسان ما در بهترین مرکز زیبایی پوست و مو واقع در خیابان شریعتی در ارتباط باشید تا به شما در رابطه با خدمات و داروهای باکیفیت استفاده شده در این مرکز توضیح بدهند.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن