درمان ریزش مو با مزوتراپی

درمان ریزش مو | پرسش و پاسخ درباره ی مزوتراپی مو

درمان قطعی ریزش مو

ریزش مو از مشکلاتی است که همواره افراد زیادی با آن مواجه هستند. راه های زیادی نیز برای برطرف کردن و درمان ریزش مو وجود دارند که برخی از آنها چندان نیز موثر نبوده اند. راه حل هایی مانند استفاده از شامپوهای مختلف، محلول ماینوکسیدیل، ماسک های مختلف مو و … .
یکی از روش های موثر درمان قطعی ریزش مو، مزوتراپی می باشد. مزوتراپی مو روشی است که هدف آن جلوگیری از ریزش مو در زنان و مردان و افزایش تراکم مو می باشد. در این روش، مواد مغذی مورد نیاز پوست مانند پروتئین ها، ویتامین ها، اسیدهای آمینه، آنتی اکسیدان ها، عصاره ی گیاهان و سایر مواد، از طریق تزریق وارد پوست سر می شوند.
این تزریق که با استفاده از سوزن های مخصوصی انجام می شود، بدون ایجاد درد و با تسریع گردش خون در پوست سر، علاوه بر پیدایش راه حل برای مواردی همچون درمان آلوپسی (ریزش مو یا طاسی)، فولیکول های مو را تقویت کرده و رشد و رویش مجدد مو را سرعت می بخشد.
نتایج استفاده از این روش، سریع تر از سایر روش های حل مشکلات موها است و استفاده از آن با گذشت زمان، به بهبود تعادل هورمونی نیز کمک می کند.
در این مقاله به پرسش و پاسخ در مورد مزوتراپی مو و مسائل مربوط به آن خواهیم پرداخت. 

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2022

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

مزوتراپی مو نی نی سایت

مزوتراپی مو چگونه است؟

مزوتراپی مو برای درمان و جلوگیری از ریزش مو، مبنی بر این واقعیت است که بیشتر مشکلات ریزش مو به دلیل عدم تعادل هورمونی در اطراف پیازهای مو، کمبود مواد مغذی مناسب که به سلامت مو کمک می کند و کاهش گردش خون در پوست سر اتفاق می افتد. بنابراین، تزریق های محلول مزوتراپی به پوست سر می تواند گردش خون را بهبود بخشد، التهاب را کاهش دهد، DHT اضافی را خنثی کند، کلاژن را تحریک کند و اندازه فولیکول را افزایش دهد تا بدین ترتیب ریزش مو متوقف شود و رشد مجدد مو، تحریک شود.
این نوع از مزوتراپی، هم با تزریق و هم بدون تزریق انجام خواهد شد. در روش بدون تزریق، توسط رولر های مخصوص یا سوزن هایی که تزریقی انجام نمی دهند، تنها سوراخ هایی در پوست سر ایجاد می شوند تا از این طریق، به تحریک کلاژن سازی پوست و بهبود گردش خون، کمک کنند.

مزوتراپی مو از چه سنی مناسبه؟

روش مزوتراپی مو برای تمامی سنین قابل استفاده می باشد با اینحال در افراد جوان در دهه 20 سالگی، معمولا مشکلات خاص پوست و مو وجود نخواهد داشت. غالبا افراد از سن سی سالگی به بعد شروع به استفاده از چنین روش هایی می نمایند تا بدین ترتیب شرایط پوست و موی خود را بهبود بخشند و یا مشکلات احتمالی آنها را برطرف نمایند. 

مزوتراپی مو درد دارد

آیا مزوتراپی مو درد دارد؟

تزریق ها در مزوتراپی مو، با استفاده از سوزن های مخصوص که بسیار نازک هستند انجام می شود و تا حدودی دردناک است. بسیاری از مراجعین به دلیل دردناک بودن آن و یا سردرد شدن جلسات خود را ادامه نمی دهند. در مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی تزریق مزوتراپی مو با تکنیک بی حسی سر انجام می شود یعنی چند نقطه در پیشانی بی حس می شود تا تزریق را بدون درد تجربه کنید.
تزریق مزوتراپی مو یک تکنیک تخصصی محسوب میشود. بنابراین لازم است این درمان تحت نظر پزشک متخصص پوست و مو در مراکز معتبر انجام شود. ما جزء معدود مراکزی هستیم که با تکنیک بدون درد مزوتراپی مو را انجام می دهیم.

مزوتراپی مو با دستگاه مزوگان

تزریقات مزوتراپی با استفاده از سوزنی مشابه با سوزن انسولین و به صورت دستی یا با استفاده از دستگاهی به نام «مزوگان» صورت می‌گیرد. این که تزریقات به شکلی دستی انجام شوند یا با استفاده از مزوگان، به انتخاب پزشک بستگی دارد و هر دو تکنیک‌های خوبی هستند.
سوزن تا حدود ۱ میلی‌متر به درون پوست نفوذ کرده و محلول درمانی را مستقیماً به درون لایه‌ی میانی پوست تزریق می‌کند. محلول یا کوکتل مزوتراپی مو حاوی آمینواسیدها، ویتامین‌ها، ماینوکسیدیل، داروهای مهارکننده‌ی هورمون‌های آندروژنی و فاکتورهای مختلف رشد است که باعث احیای فولیکول‌ها و افزایش رشد موها می‌شوند.

فواید مزوتراپی مو

آیا مزوتراپی مو تاثیر دارد؟

در حال حاضر مزوتراپی یکی از بهترین روش ها برای درمان ریزش مو، درمان آلوپسی، رشد مجدد موهای ریخته شده و پرپشت شدن موها می باشد.
به جز آلوپسی آندروژنی، انواع دیگری از ریزش مو مثل تلوژن افلوویوم (ریزش موی بعد از بارداری )، ریزش موی ناشی از استرس و آلوپسی آره‌آتا (ریزش موی سکه‌ای) هم وجود دارد که از مزوتراپی موی سر می‌توان برای درمان آن‌ها استفاده کرد.
طبق گزارشات اعلام شده و بررسی مواردی که این روش را انتخاب کرده اند، این روش بسیار موثر است. با این حال، نتایج و مدت زمان آن تا حد زیادی به کیفیت محصولات و برند آن، سبک زندگی افراد، شرایط بدنی و پوستی هر فرد و همچنین به مهارت ها و تجربه پزشک، بستگی خواهد داشت.

مزوتراپی مو بعد از کاشت مو اشکالی داره؟

در استفاده از این روش نباید فراموش کنیم که مزوتراپی، طاسی مردانه را درمان نمی کند. اما انجام مزوتراپی بعد از عمل کاشت مو بسیار مفید است و به افراد توصیه می شود، زیرا باعث تغذیه و مرطوب شدن پوست سر، تحریک بازسازی سلول ها و بهبود جریان خون، تقویت فولیکول ها، بازگرداندن تعادل هورمونی و از بین بردن عفونت ها می شود. بنابراین باعث می شود موهای ما سالم تر به نظر برسند.

مراقبت های بعد از مزوتراپی مو

مراقبت‌های بعد از مزوتراپی مو نی نی سایت

  • تا ۲۴ ساعت بعد از جلسه‌ی درمانی از ماینوکسیدیل، داروهای تقویت مو، مواد آرایشی و حالت دهنده‌ها استفاده نکنید.
  • تا ۸ ساعت بعد از مزوتراپی سر خود را نشویید و دوش نگیرید. از روز سوم می‌توانید حمام بروید. در هفته‌ی اول بیش از ۱۵ دقیقه در حمام نمانید و از آب گرم استفاده نکنید. این موارد می‌توانند باعث کبودی شوند.
  • تا دو روز بعد از جلسه‌ی درمانی ورزش نکنید. ورزش باعث تعریق و خروج محلول مزوتراپی از پوست می‌شود.
  • آب و مایعات فراوان بنوشید.
  • اگر در پوست خود برآمدگی‌هایی مشاهده کردید، احتمالاً به این معنی است که نسبت به محلول مزوتراپی حساسیت داشته‌اید. در این صورت با پزشک خود تماس بگیرید.

مزوتراپی برای چه کسانی جواب نمی‌دهد؟

  • افرادی که از ریزش موی ناشی از بیماری‌های زمینه‌ای (مثل سفلیس) رنج می‌برند.
  • افرادی که به بیماری‌های دیابت، هپاتیت، هموفیلی، ایدز و … دچار هستند.
  • اگر علت ریزش مو مصرف داروهایی خاص مانند داروهای شیمی‌درمانی باشد، باید بعد از اتمام دوره‌ی درمان برای مزوتراپی اقدام کنید.
  • در مردان بالای ۴۰ سال یا افرادی که از طاسی‌های آندروژنی شدید رنج می‌برند، نتایج کمتری مشاهده می شود.
  • خانم‌های بالای ۶۰ سال یا افرادی که از طاسی‌های آندروژنی شدید رنج می‌برند.
  • کسانی که به دلیل مشکلات ژنتیکی، جنس موی خوبی ندارند.
  • خانم‌های باردار
هیر فیلر نی نی سایت

هیر فیلر (Hair Filler) چیست؟

فیلر مو همان پرکننده مو یک ماده ژل مانند است که همه مواد مغذی مورد نیاز برای رشد مجدد موها شامل بیومیمتیک، هیالورونیک اسید، انواع ویتامین‌ها، آنزیم‌ها و مواد معدنی را دارد. این مواد با تقویت ریشه موها، نه‌ تنها باعث رشد مجدد موها می‌شوند بلکه راهکاری برای جلوگیری از گسترش ریزش و توقف آن نیز خواهند بود. 
فیلر مو برای افرادی که موهای نازک و کم‌پشتی دارند و مایل به داشتن موهای پرپشت‌تر و زیباتر هستند کاربرد دارد. مواد موجود در هیر فیلر با افزایش ضخامت موها چهره شما را جذاب‌تر و جوان‌تر از قبل می کند.

عملکرد هیر فیلر 

فیلر مو یک ماده تزریقی است که با تکنیک میکرو تزریق به زیر پوست سر تزریق می‌شود و بعد از نفوذ در ریشه موها باعث تقویت فولیکول‌های مو و رشد مجدد موها می شود. در واقع هیالورونیک اسید موجود در ترکیبات این ماده موها را هیدراته می‌کند و با تحریک فیبروبلاست‌ها باعث تولید کلاژن جدید می شود. به‌علاوه این مواد باعث بهبود گردش خون در پوست سر می‌شوند و ضمن حفظ خاصیت ارتجاعی و جوان‌سازی این ناحیه به عملکرد بهتر فولیکول‌ها نیز کمک می‌کنند. 

فیلر مو یا مزوتراپی نی نی سایت

هر دو محصولات قابل تزریقی هستند که ویتامین های مورد نیاز مو را دارند. تفاوت قیمت مزوتراپی و فیلر مو به دلیل وجود هیالورونیک اسید در فیلر مو می باشد. اضافه شدن ماده هیالورونیک اسید به ویتامین ها و اسید آمینه های لازم برای رشد مو باعث افزایش ماندگاری و تاثیرگذاری هیر فیلر نسبت به مزوتراپی شده است. بعد از تزریق هیر فیلر تا دو هفته ژل موجود در آن فولیکول موها را احاطه کرده و اثر رطوبت رسانی آن موجب بهبود وضعیت مو و کاهش ریزش موها می گردد.
تشخیص راهکار صحیح درمان بعد از معاینه و انجام آزمایشات توسط متخصص پوست و مو انجام می شود.

فیلم مزوتراپی برای درمان ریزش مو

مزوتراپی مو چقدر طول می کشد؟

هر کدام از جلسات مزوتراپی مو، حدود 5 تا 15 دقیقه طول می کشد که این زمان ممکن است کمی کمتر یا بیشتر شود.
فاصله بین جلسات نیز عموما حدود یک ماه می باشد که توسط پزشک مشخص و به شما اعلام خواهد گردید.

آیا مزوتراپی در درمان ریزش موی ارثی موثر است؟

مزوتراپی و پی آر پی برای درمان ریزش موی ارثی تاثیر چندانی  ندارد، اما روند ریزش مو را کندتر می کند. راهکاری برای جلوگیری و درمان قطعی ریزش موی ارثی و هورمونی وجود ندارد، اما استفاده از داروهایی مانند ماینوکسیدیل و یا داروهای آنتی آندروژن می تواند ریزش مو را کنترل کرده و کمی روند آن را کندتر کند. البته استفاده از هر دارویی نیازمند معاینه و تجویز توسط پزشک متخصص است. جهت درمان ریزش موی ارثی چون برگشت پذیر نیست، کاشت مو پیشنهاد می شود.

مزوتراپی مو چقدر ماندگاری دارد؟

ماندگاری مزوتراپی مو، به عوامل مختلفی بستگی دارد. علاوه بر کیفیت مواد مورد استفاده در مزوتراپی، پزشک متخصص نیز نقش مهمی در این مورد خواهد داشت. همچنین میزان ماندگاری مزوتراپی مو به سبک زندگی افراد و رژیم های غذایی و ورزشی آنان نیز وابسته است. بنابراین میزان ماندگاری در افراد مختلف متفاوت می باشد.

تاثیر مزوتراپی مو نظرات

آیا مزوتراپی ریزش مو را درمان می کند؟

بله، این روش که دارای حداقل عوارض جانبی می باشد، از طریق رساندن مواد مغذی لازم برای رشد و رویش مجدد مو، فولیکول های مو را فعال کرده و مانع ریزش موها خواهد شد.

تفاوت مزوتراپی مو و مولتی ویتامین ها

هیچ لوسیون و محلول موضعی قدرت و اثر بخشی راهکارهایی مانند هیر فیلر و مزوتراپی را ندارد.
با این روش، مزوتراپی مو، کلیه ویتامین های مورد نیاز مو جهت تقویت و رشد، به ریشه و فولیکول ها تزریق می شود. هیچ مولتی ویتامین و محلول خوردنی جایگزین این روش نمی گردد. چون در این روش مستقیما ویتامین ها به ریشه موها داده می شود.
حتی مولتی ویتامین ها نیز با توجه به جذب ویتامین ها توسط سایر ارگان ها، طی زمان کوتاهی نمی تواند موثر باشد و موهای ریخته شده را مجددا احیا نماید. مولتی ویتامین ها در طولانی مدت اثربخشی خواهند داشت.

بهترین داروی مزوتراپی مو

بهترین برند مزوتراپی مو  

انتخاب بهترین مارک مزوتراپی مو در انجام یک درمان عالی و موثر بسیار مهم است. در ادامه هفت برند از بهترین کوکتل های مزوتراپی مو را به شما معرفی می کنیم.

1- مزو مو رویتاکر فرانسه

شرکت REVITACARE یک ‌آزمایشگاه فرانسوی است که در طراحی و ساخت کوکتل‌های پزشکی جهت درمان مشکلات مو و پوست فعالیت دارد. مزو معروف و شناخته شده‌ی هیرکر HAIRCARE نیز جهت درمان مشکلات مو توسط شرکت رویتاکر فرانسه تولید می شود. این محصول حاوی تمام مواد مغذی موثر جهت جلوگیری از انواع ریزش مو است. اگر بخواهیم بهترین کوکتل مزوتراپی مو در ایران را انتخاب کنیم، برند رویتاکر می‌تواند در صدر جدول باشد.

2- مزو مو BCN اسپانیا

شرکت بی سی ان یک آزمایشگاه بین المللی در زمینه‌ی تولید محصولات مزوتراپی پوست و مو است که پانزده محصول مختلف برای درمان‌های مربوط به مو تولید کرده است. قیمت مزو BCN در مقایسه با دیگر محصولات مقرون به صرفه تر است. دو مزو معروف و پر استفاده از این برند در ایران عبارتند از:

  1. مزو مو BCN مدل اسکالپ
  2. مزو مو BCN مدل کپیلوم

3- کوکتل مو فیوژن اسپانیا

این شرکت کوکتل مزو مو خود را در دو نوع زیر تولید می‌کند.

  1. مزو فیوژن مدل F-HAIR
  2. مزو مو فیوژن مدل F-HAIR MEN

4- کوکتل مو مزو لایک اسپانیا

مزو لایک برای ریزش مو سه محصول ارائه کرده است:

  1. مزو لایک مدل هیر پلاس
  2. مزو لایک مدل هیر لیدی
  3. مزو لایک مدل هیر مَن

5- کوکتل مو بایو اسکین اسپانیا

مزو بایو اسکین هیر پرو توسط شرکت بایو اسکین برای مو طراحی شده است.

6- کوکتل مزو درماهیل کره

درماهیل یک برند کره جنوبی است که محصولات مراقبتی و آرایشی مختلفی تولید می‌کند. شرکت درماهیل دو نوع کوکتل مناسب مو تولید می‌کند که فقط یک مدل از آن به ایران وارد می‌شود. 

  • مزو مو Dermaheal HL

7- مزو مو توسکانی اسپانیا

توسکانی یک شرکت اسپانیایی است که در حوزه های مختلف تجهیزات پزشکی فعالیت می کند و نمیتوان آن را یک آزمایشگاه تخصصی محصولات مزوتراپی به شمار آورد. این شرکت دو نوع کوکتل مو جهت درمان ریزش مو معرفی کرده است.

  1. مزو مو توسکانی مدل HCPR
  2. مزو مو توسکانی مدل پلاس
بهترین برند مزوتراپی مو

انتخاب بهترین مزو مو را به پزشک خود بسپارید.

انتخاب بهترین مارک مزوتراپی مو بر عهده ی پزشک شما می‌باشد. پزشک با بررسی علل ریزش یا آسیب موهای شما مناسب‌ترین محصول را به شما پیشنهاد می‌دهد. اگر می‌خواهید مطمئن باشید که بهترین کوکتل مزو مو را استفاده می‌کنید می‌بایست حتما به مراکز پزشکی مراجعه کنید. با مراجعه به یک کلینیک معتبر می‌توانید اطمینان داشته باشید که از موثرترین ترکیبات در درمان شما استفاده خواهد شد.

عوارض مزوتراپی مو

در صورتیکه برای انجام مزوتراپی موی سر به یک پزشک متخصص و با تجربه مراجعه کنید و از داروهای تزریقی استاندارد استفاده کنید، این روش هیچ عارضه جانبی نداشته یا دارای عوارض و خطرات بسیار اندک می باشد که اکثر این عوارض موقتی است و به سرعت از بین می روند. برخی از عوارض جانبی گزارش شده عبارتند از:

  • سردرد
  • حساسیت
  • تورم و کبودی
  • عفونت

سایر عوارض جانبی مزوتراپی مو که احتماع رخ دادن آنها کم است، عبارتند از:

  • قرمزی و حالت تهوع
  • خارش و کبودی
  • برجستگی در محل تزریق
  • لکه های تیره پوست
  • راش

بنابراین مزوتراپی دارای عوارض بسیار جزئی می باشد که به ندرت اتفاق خواهند افتاد یا در صورت وقوع سریع و خود به خود از بین می روند. مزوتراپی موی سر تاکنون باعث آسیب حاد و عمومی به هیچ متقاضی نشده و روشی ایمن برای افزایش رشد مو می باشد.

هزینه مزوتراپی مو

هزینه مزوتراپی مو چقدر است؟

هزینه انجام مزوتراپی مو برای افراد مختلف، متفاوت می باشد و به عوامل مختلفی مانند شرایط پوستی هر فرد، میزان مواد مورد استفاده، تعداد جلسات و… بستگی خواهد داشت. برای اطلاع از هزینه ها و اطلاعات بیشتر در خصوص انواع مزوتراپی لاغری، مزوتراپی سلولیت، مزوتراپی جوانسازی، مزوتراپی مو و … ، می توانید با مشاورین ما در بهترین مرکز مزوتراپی شمال تهران تماس حاصل نموده و سوالات خود را مطرح نمایید. 

بهترین مرکز مزوتراپی مو تهران

بهترین مرکز مزوتراپی تهران، با بهره گیری از پزشکان متخصص و کادری مجرب، دارای بهترین دستگاه ها و با استفاده از بهترین برند های روز دنیا، آماده ی ارائه کلیه خدمات پوست و مو و زیبایی و خدمات تخصصی مزوتراپی، به شما عزیزان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انجام هر کدام از روش های مزوتراپی و تعیین نوبت، می توانید از طریق لینک زیر با ما در ارتباط باشید.

تخفیف مزوتراپی درمان ریزش مو

مرکز مزوتراپی شمال تهران، به منظور بهره مندی بیشتر شما عزیزان از خدمات مزوتراپی این مرکز، برای کلیه خدمات مزوتراپی مانند مزوتراپی جوانسازی صورت، مزوتراپی اطراف چشم، مزوتراپی غبغب، مزوتراپی لاغری، مزوتراپی مو و…، تخفیف هایی را در نظر گرفته است.
جهت اطلاع از تمامی تخفیف های مزوتراپی و تعیین نوبت می توانید از طریق لینک زیر با ما در تماس باشید.

کوکتل مزوتراپی

سوالات پر تکرار:

بهترین کوکتل مزوتراپی مو در ایران چیست؟

برند‌های رویتاکر و فیوژن در صدر جدول بهترین‌ مزوها قرار دارند و پیشنهاد بهترین کلینیک‌های تخصصی پوست و مو در ایران هستند.
بهترین گزینه این هست که توسط پزشک معاینه شوید، بهترین نوع مزوتراپی را پزشک با توجه به شرایط شما بهتون پیشنهاد می دهد. اما به صورت کلی برند رویتاکر فرانسه محبوبیت بالایی در ایران دارد.

اسم داروی مزوتراپی مو چیست؟

به مواد مزوتراپی مو در اصطلاح «کوکتل مزوتراپی» گفته می‌شود یا در اصطلاح عامیانه تر «مواد مزو» گفته می‌شود.

کوکتل رویتاکر یا فیوژن؟ کدام بهتر است؟

پزشک میتواند موثرترین کوکتل را با توجه به ترکیبات و همینطور شرایط پوست و موی شما پیشنهاد دهد. پس بهترین کوکتل بستگی به شرایط مو‌های شما دارد.

بهترین کوکتل‌های اسپانیایی کدام است؟

به ترتیب کوکتل‌های فیوژن، بی‌سی‌ان، مزولایک، بایواسکین و توسکانی برترین برند‌های اسپانیایی هستند.

بهترین داروی مزوتراپی فرانسوی کدام است؟

تنها داروی فرانسوی مزوتراپی مو برند رویتاکر است. این کوکتل در ایران و جهان بسیار پرطرفدار می‌باشد.

میزان دارو برای کل سر در مزوتراپی چقدر باید باشد؟

زیاده روی در استفاده از مواد مزوتراپی می‌تواند نتایج عکس بدهد، پس اندازه مواد نسبت به وسعت ناحیه توسط پزشک تشخیص داده می شود.
3 سی سی تقریباً نصف بیشتر شیشه، در کل 2 تا 3 سی سی در هر جلسه برای کل سر بسته به میزان خالی بودن مو کافی است. 

کوکتل مزو فیک با اصل را چگونه تشخیص بدیم؟

اکثر فروشنده‌های مزو نمایندگی رسمی هستند و نظارت خوبی در این مورد هست. پس بحث فیک بودن کوکتل‌های مزو مطرح نیست و اگر به پزشک مراجعه می‌کنید نگران فیک بودن مزوها نباشید.
همه‌ی برند‌های مزوتراپی که توسط پزشک تزریق می شوند، دارای برچسب سفید رنگ تاییدیه وزارت بهداشت و برچسب زرد رنگ کد اصالت کالا هستند، پس نگران نباشید و مراجعه به پزشک و مرکز معتبر را در اولویت برنامه خود قرار دهید.

6 دیدگاه دربارهٔ «درمان ریزش مو | پرسش و پاسخ درباره ی مزوتراپی مو»

  1. بازتاب: انواع مزوتراپی:

  2. بازتاب: انواع مزوتراپی:

  3. بازتاب: چگونه ابروهای پرپشتی داشته باشیم؟ | مزوتراپی ابرو، مزایا،عوارض و هزینه - مزوتراپی

  4. بازتاب: مزوتراپی چیست و چگونه انجام می شود؟ | انواع مزوتراپی و کاربرد های آن - مزوتراپی

  5. بازتاب: مزوتراپی:

  6. بازتاب: مزوتراپی راهکاری نوین و موثر در لیفت و جوانسازی پوست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن