شادابی پوست

شادابی پوست | خوراکی هایی که پوست صورت را پیر می کنند

شادابی پوست

افراد در هر سنی، به دنبال داشتن پوستی شاداب و سالم هستند. این موضوع در آقایان و خانم ها فرق آنچنانی ندارد، اگرچه، خانم ها بیشتر به دنبال راه های داشتن پوست شاداب و شفاف هستند.
شادابی پوست، به چهره شما جوانی می بخشد و ترکیب منحصر به فردی را برای چهره فراهم می کند. با داشتن پوست سالم و شاداب و شفاف، زیبایی چهره چند برابر خواهد شد و بر جذابیت ان افزوده می شود.
آسیب به پوست و از دست دادن شادابی و طراوت پوست دلایل بسیاری می تواند داشته باشد. رژیم های غذایی نا مناسب، آلودگی، استفاده از محصولات آرایشی نامناسب، آلرژی و بسیاری چیزهای دیگر.
دلایل آسیب به پوست و نا سالم بودن ان هر چه که باشد، امروزه راه های زیادی برای بازسازی و احیای دوباره پوست وجود دارد. رژیم غذایی مناسب، محصولات پوستی مناسب، روش های مدرن مانند مزوتراپی، لیزر، پی آر پی و …، ورزش کردن و رعایت موارد مراقبت از پوست، همگی می توانند به شما کمک کنند تا بتوانید دوباره پوستی شاداب و سلامت داشته باشید.
در مقاله امروز به معرفی راه های ساده برای داشتن پوستی شاداب خواهیم پرداخت. با من همراه باشید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2022

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

شادابی پوست صورت زنان

راه های داشتن پوست شاداب

• استفاده از ضد آفتاب
• شستشو و تمیز کردن برس های و لوازم آرایشی
• مصرف آجیل
• استفاده از سرم های تقویت کننده پوست
• کم کردن مصرف لبنیات
• لایه برداری پوست
• مراقبت از پوست گردن و سینه
• شستن آرایش صورت قبل از رفتن به رختخواب
• دوری از آب داغ و دوش گرفتن با آب ولرم
• مرطوب کردن منظم پوست
• نوشیدن روزانه حداقل 8 لیوان آب
• دست نزدن به صورت

راه های داشتن پوست شاداب

خوراکی هایی که پوست صورت را پیر می کنند؟

1.شیرینی ها
وقتی افراد قندی بیشتر از مقداری که بدن می تواند فتوسنتز کند مصرف می کنند، مولکولهای قند اضافی با پروتئین ها پیوند خورده و فرایندی را ایجاد می کنند که می تواند روی کلاژن پوست (پروتئینی که پوست را ارتجاعی و جوان می کند) تأثیر بگذارد.

2.مشروبات الکلی
الکل، به کبد آسیب می رساند. هنگامی که کبد شما به خوبی کار می کند، سمومی که به طور بالقوه می توانند روی پوست تأثیر بگذارند به طور طبیعی از طریق بدن دفع می شوند. اما اگر سموم در کبد شما جمع شده و به درستی تجزیه نشوند، پوست شما می تواند مشکلات مختلفی مانند آکنه، لک و چین و چروک را تجربه کند.

3.تکه های سوخته روی گوشت
قسمت های سیاه گوشت کبابی حاوی هیدروکربن های ضد التهابی هستند که می توانند باعث آسیب دیدن کلاژن پوست شما شوند. لزوماً لازم نیست از کباب پز اجتناب کنید، اما باید مطمئن شوید که تکه های سوخته و سیاه را خراشیده و گوشت گریل شده را تمیز کنید.

4.غذاهای شور
غذاهای شور باعث می شوند آب در بدن بماند و باعث ایجاد “پف” می شوند. توصیه می شود به جای غذاهایی با مواد نگهدارنده یا از قبل پخته شده، غذاهای کم نمک بخورید و به دنبال غذاهای تازه بروید.

5.غذاهای فراوری شده
سوسیس، کالباس، بیکن و غذاهایی از این قبیل همگی جزء دسته ی غذاهای فراوری شده می باشند. بسیاری از این گوشت ها دارای سولفیت و مواد نگهدارنده دیگر هستند که می توانند باعث التهاب در پوست شده و پیری را تسریع کنند. آنها همچنین حاوی مقادیر زیادی نمک هستند.

6.روغن های ترانس
چربی های ترانس علاوه بر اینکه برای قلب مضر است، باعث پیری پوست شما نیز می شود. آنها حتی می توانند پوست شما را در برابر اشعه ماورا بنفش آسیب پذیرتر کنند. بهتر است از محصولاتی که روی انها روغن هیدروژنه را برچسب زده اند، خودداری کنید.

7.گوشت قرمز
گوشت چرب، رادیکال های آزاد تولید می کند. رادیکالهای آزاد مولکولهایی هستند که دارای یک الکترون به جای دو الکترون هستند که آنها را ناپایدار و مستعد گرفتن الکترونها از سایر مولکولها می کند. همین امر آنها را به سلولهای ناپایدار تبدیل می کند که به نوبه خود الکترونهای سلول دیگر را از بین می برد.
رادیکال های آزاد بر توانایی پوست برای محافظت از خود و تولید کلاژن تاثیر منفی می گذارند. به جای گوشت قرمز، گوشت های بدون چربی مانند بوقلمون و مرغ بخورید و مقدار زیادی میوه و سبزیجات ، غنی از آنتی اکسیدان مصرف کنید.

8.غذاهای ادویه دار
غذاهای ادویه دار لکه های پوستی را تشدید می کنند، بنابراین اگر می خواهید دچار لکه های پوستی نشوید، مصرف ادویه را کم کنید.

9.نوشیدنی های انرژی زا
آنها به شما انرژی می دهند اما تأثیر پیر کننده زیادی بر روی دندان ها و پوست شما دارند. اگر واقعاً به یک نوشیدنی انرژی زا احتیاج دارید، حتماً آن را از نی بنوشید تا تماس آنها با دندان های شما محدود شود.

10.کافئین
کافئین باعث دفع مایعات و تخلیه رطوبت بدن می شود. هرگونه آبگیری می تواند پوست شما را از بین ببرد و پوست را مات و پیر نشان می دهد.

11.قهوه
برای اینکه این نوشیدنی اسیدی که تأثیرات مثبتی بر سلامتی انسان دارد حذف نشود، کافی است بعد از مصرف قهوه یک لیوان آب بنوشید. آب دارای pH خنثی است و اسید را از بین می برد.

خوراکی هایی که پوست صورت را پیر می کنند

ماسک برای شفافیت و شادابی پوست

• ماسک زرد چوبه و عسل. زردچوبه یک ضد التهاب طبیعی است، در حالی که عسل ضد باکتری و ضد میکروب است و این ماسک می تواند به بهبود پوست کمک کند.

• ماسک آووکادو و عسل و روغن بادام. آووکادو علاوه بر خوشمزه بودن، مملو از چربی های خوب است. ترکیب این ماده با آنتی اکسیدان های موجود در عسل و همچنین روغن های طبیعی موجود در بادام، باعث تقویت رطوبت مورد نیاز پوست می شود.

• ماسک آلوئه ورا. آلوئه ورا مملو از ویتامین های A و C، آنتی اکسیدان ها و آنزیم ها و برای پوست های خشک و پوسته پوسته خارق العاده است. آنزیم ها به لایه برداری پوست به روشی بسیار ملایم کمک می کنند و خاصیت ضد التهابی نیز دارند.

• ماسک تخم مرغ و عسل و لیمو. ترکیبی قوی از لیمو، سفیده تخم مرغ و عسل پوست شما را روشن و سفت نشان می دهد. لیمو به عنوان پاک کننده عمل می کند و همچنین می تواند باعث تغییر رنگ و رنگدانه شود.
سفیده تخم مرغ پوست را سفت می کند، در حالی که عسل به پوست اجازه می دهد رطوبت را حفظ کند. خاصیت ضد باکتریایی، ضد التهابی و ضد میکروبی عسل نیز باعث تسکین پوست می شود.

ماسک برای شفافیت و شادابی پوست

مزوتراپی برای شادابی پوست

در کنار روش های طبیعی برای شادابی پوست، گاهی استفاده از روش های جدید نیز در رسیدن به نتایج مورد نظرتان تاثیر بسیاری دارد. یکی از این روش ها که امروزه در جهان بسیار محبوب بوده و طرفداران زیادی در حوزه زیبایی و جوانسازی پوست دارد، مزوتراپی می باشد.
مزوتراپی، روشی است که با استفاده از تزریق مواد طبیعی به بافت پوست و لایه های عمیق تری که دسترسی به انها با استفاده از کرم ها آسان نیست، پوست را تقویت می کند.
موادی که در این روش به پوست تزریق می شوند، عموما ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین ها، اسیدهای آمینه، عصاره گیاهان و … می باشند.
تزریق های مزوتراپی با استفاده از سوزن های مخصوص این روش انجام می شود و ب دلیل استفاده از مواد بی حس کننده، کاملا بدون درد می باشد.
با تزریق مواد مغذی و فعال، پوست تقویت شده و شفافیت، جوانی و شادابی پوست را مشاهده خواهید کرد.

مزایای مزوتراپی برای شادابی پوست

مزوتراپی می تواند بلافاصله پوست مات، خسته و دارای چین و چروک های سطحی را بهبود بخشد. همچنین از طریق بهبود گردش خون، به بدن کمک می کند تا سموم را دفع کند. به این ترتیب، رنگ پوست زیبا و درخشنده خواهد شد و به عبارت دیگر، پوست از درون شاداب و جوان می شود.
کوکتل های ویتامین مزوتراپی می توانند فیبروبلاست های موجود در پوست را تحریک کنند تا کلاژن بیشتری برای مقابله با علائم پیری تولید کنند.

همچنین ترکیبات گیاهی مناسب پوست، ویتامین ها، فاکتورهای رشد، اسید هیالورونیک، پپتیدها، آنتی اکسیدان ها و عناصر کمیاب نیز در ترکیبات محلول های مزوتراپی موجودند که با اضافه شدن به پوست، محیط ایده آلی را برای بازسازی پوست سالم فراهم می کنند.
در واقع یک کوکتل مزوتراپی، معمولاً بیش از 50 ماده فعال برای تغذیه، ترمیم و جوان سازی پوست را به همراه دارد که همین امر، این روش را به یک روش چند نتیجه ای نیز تبدیل می کند.
به طور کلی مزایای مزوتراپی صورت شامل موارد زیر می باشند:

• مزوتراپی برای جوانسازی و شادابی صورت، یک روش غیر جراحی و غیر تهاجمی است.
• روشی بدون درد و بدون خونریزی است.
• بعد از انجام این روش، به استراحت خاصی نیاز نیست و افراد می توانند به فعالیتهای عادی بازگردند.
• علاوه بر شادابی و جوانسازی، پوست را شفاف و روشن هم می کند.
• در مقایسه با جراحی، روشی مقرون به صرفه و از لحاظ زمان انجام، سریع تر است.

عوارض مزوتراپی

در صورت مراجع به پزشک متخصص برای انجام مزوتراپی، علائم خاصی را مشاهده نخواهید کرد.
ممکن است به صورت کلی برخی از علائم زیر را به صورت خفیف تجربه کنید که این امر کاملا نرمال و طبیعی می باشد.
افرادی که مزوتراپی می کنند ، می گویند اگر به یک پزشک آموزش دیده مراجعه کنید ، خطرات آن کم است.
• درد کم در ناحیه تزریق
• تورم خفیف
• خارش
• قرمزی

هزینه مزوتراپی برای جوانسازی و شادابی پوست صورت

هزینه انجام مزوتراپی نیز برای افراد مختلف، متفاوت می باشد و به عوامل مختلفی مانند شرایط پوستی هر فرد، میزان مواد مورد استفاده، تعداد جلسات و… بستگی خواهد داشت. برای اطلاع از هزینه ها و اطلاعات بیشتر در خصوص انواع مزوتراپی لاغری، مزوتراپی سلولیت، مزوتراپی جوانسازی، مزوتراپی مو و … ، می توانید با مشاورین ما در بهترین مرکز مزوتراپی شمال تهران تماس حاصل نموده و سوالات خود را مطرح نمایید. همکاران ما در این مرکز، آماده ی پاسخگویی به تمامی شوالات شما عزیزان، خواهند بود.

بهترین مرکز مزوتراپی در تهران

در کنار انتخاب روش مناسب، بسیار مهم است که مرکزی را انتخاب کنید که در زمینه مزوتراپی، کاملا تخصصی بوده و در هنگام اعمال روش های مزوتراپی، نکات و موارد مهم ایمنی را نیز در نظر داشته باشد.
مرکز تخصصی مزوتراپی باید قبل از انجام مزوتراپی، مشاوره قبل از انجام مزوتراپی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهد.
• از متد ها و دستگاه های جدید و به روز دنیا استفاده کند.
• در انجام انواع روش های مزوتراپی، از پزشکان متخصص و به نام بهره گیرد.
• موارد بهداشتی را به صورت کامل رعایت نماید.
• از بهترین برند های مزوتراپی استفاده کند.
• دارای کادری مجرب و آموزش دیده برای انجام تمامی امور مربوط به خدمات موجود، باشد.

ما در بهترین مرکز مزوتراپی شمال تهران، با بهره گیری از پزشکان متخصص و کادری مجرب، آماده ارائه کلیه خدمات مزوتراپی به شما عزیزان خواهیم بود.
جهت تماس با مرکز و مشاوره رایگان با متخصصان ما، می توانید از طریق لینک زیر با ما در تماس باشید.

منابع:

منبع1

منبع2

منبع3

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن