علت های گودی زیر چشم

علت های گودی زیر چشم | درمان قطعی تیرگی دور چشم

درمان گودی زیر چشم

اغلب افراد فکر می کنند که سیاهی و گودی زیر چشم به علت خستگی و یا کمبود خواب است. اگر چه این هم می تواند یکی از دلایل ایجاد گودی و حلقه دور چشم باشد اما دلایل دیگری نیز برای پیدایش این تیرگی وجود دارد. دلایلی مانند حساسیت و یا بالا رفتن سن.
گودی زیر چشم و تیرگی این ناحیه ممکن است بسته به رنگ پوست، آبی، بنفش، قهوه ای و یا سیاه به نظر برسد.
این مشکل به ندرت باعث نگرانی افراد می شود اما برخی به علت کم شدن زیبایی چهره هایشان، دوست دارند این گودی زیر چشم و تیرگی را از بین ببرند.
در برخی موارد، این تیرگی ممکن است یادآور این نکته باشد که باید به سبک زندگی و یا عادات و رژیم های غذایی توجه بیشتری داشته باشیم و تغییراتی را در آنها ایجاد کنیم.
برای آگاهی از علت های گودی زیر چشم و بهترین روش درمان گودی زیر چشم مقاله امروز را دنبال کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2022

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

رفع گودی زیر چشم

علت های گودی زیر چشم

گودی و تیرگی دور چشم می تواند به علت انقباض رگ های خونی و یا نازک شدن پوست این ناحیه باشد. به صورت کلی دلایل گودی و سیاهی دور چشم عبارتند از:

  • آلرژی
  • درماتیت
  • مالش مکرر چشم
  • بالا رفتن سن
  • سیگار کشیدن
  • مسائل ارثی
  • شرایط تیروئید
  • کمبود آب بدن
  • نازک شدن پوست زیر چشم
  • کم خونی ناشی از کمبود آهن
  • کاهش بافت چربی در اطراف چشم
  • قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید
  • کمبود خواب یا عادت های نامناسب خواب
  • هایپرپیگمنتیشن، که وقتی بدن ملانین بیشتری تولید می کند، اتفاق می افتد.

برخی عوامل دیگر نیز در ایجاد حلقه سیاه دور چشم و تیرگی این ناحیه موثر هستند. شایع ترین آنها عبارتند از:
پیری
از بین رفتن بافت چربی و نازک شدن پوست اطراف چشم بخشی از روند پیری است. این تغییرات باعث می شود که حلقه های تیره در بزرگسالان مسن تر، مشخص تر به نظر برسند. 

نژاد های تیره پوست
تیرگی دور چشم بیشتر در افراد با رنگ پوست تیره دیده می شود و در اینگونه افراد، بیشتر از سفید پوست ها بر رنگ پوست تأثیر می گذارد. تصور می شود این عامل به دلیل تغییر در رنگدانه ها باشد.

ژنتیک
سیاهی و حلقه ها می توانند ارثی باشند. دانشمندان معتقدند که اگر کسی زیر چشمانش تیرگی داشته باشد، این موارد در دیگر اعضای خانواده نیز دیده می شود.

درمان گودی زیر چشم در خانه

رفع گودی زیر چشم در منزل

شما می توانید با درمان های ساده خانگی، میزان تیرگی ها و گودی زیر چشمهایتان را کاهش دهید و یا از شدت آنها کم کنید. اگرچه برخی از این روش ها هنوز کاملا اثبات شده نیستند، اما عموما افراد از انجام آنها راضی به نظر می رسند. راه های از بین بردن تیرگی دور چشم:
1.بیشتر بخوابید.
هر چه خواب با کیفیت تری در شب داشته باشید، میزان تیره شدن و گود شدن ناحیه اطراف چشمتان کمتر خواهد شد. قرار دادن بالش اضافی زیر سر هنگام خواب، میتواند میزان این مشکل را کمتر نیز بکند.

2.خیار
استفاده از برش های خیار روی چشم ها می تواند چشم های خسته را تسکین داده و تورم را کاهش دهد. میزان زیاد آب موجود در خیار و ویتامین C می تواند به تغذیه و مرطوب سازی پوست کمک کند. خیار همچنین حاوی منبع سیلیکا است، که برای داشتن بافت سالم ضروری است.

3.کمپرس سرد
استفاده از کمپرس سرد بر روی چشم ها می تواند رگ های خونی این ناحیه را منقبض کرده و باعث کاهش تیرگی شود.

4.چای کیسه ای
چای کیسه ای نیز می تواند به کاهش تیرگی و پف زیر چشم کمک کند. کافئین دارای خواص آنتی اکسیدانی است و گردش خون را تحریک می کند. دو عدد چای کیسه ای را در آب جوشانده و پس از خنک شدن، روی چشمانتان قرار دهید.

5.ماساژ صورت
گردش خون ضعیف در اطراف چشم می تواند باعث ایجاد سیاهی حلقه شود. ماساژ آرام در اطراف ناحیه چشم از طریق صورت می تواند به بهبود گردش خون کمک کند.

6.محصولات پوستی آنتی اکسیدان
کرم های صورت و محصولات زیر چشم که حاوی آنتی اکسیدان هستند می توانند به کاهش ظاهر سیاهی چشم کمک کنند. ویتامین E آنتی اکسیدانی است که به درمان سیاهی و حلقه دور چشم کم می کند.

مزوتراپی

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی یکی از روش های درمانی و زیبایی پوستی است و در دسته شیوه های تزریقی قرار می گیرد. یعنی در این روش مواد ویژه ای با خاصیت درمانی به زیر پوست تزریق می شود. این مواد خاص با توجه به مشکل شما تعیین می شوند. مواردی همچون عصاره های گیاهی، ویتامین ها و آنزیم ها، داروها و هورمون ها از جمله مواردی هستند که در طی مزوتراپی به صورت موضعی به درون پوست تزریق می شوند. امروزه مزوتراپی یکی از روش های درمانی و جوانسازی مشهور در جهان و به ویژه اروپا است.

درمان گودی زیر چشم با مزوتراپی

گاهی با استفاده از تمامی روش های گفته شده، باز هم شاهد گودی های زیر چشم خواهیم بود. در چنین مواقعی، مزوتراپی دور چشم یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای درمان گودی زیر چشم و تیرگی دور چشم هاست.

در مزوتراپی برای رفع گودی زیر چشم ها، مواد مغذی پوست به صورت مستقیم، وارد لایه های عمیق پوست، جایی که ماسک ها و مواد درمان خانگی قابلیت دسترسی به آن را ندارند، وارد می شود. این مواد موجب روشن شدن پوست این ناحیه نیز می گردد. از طرفی با توجه به اینکه ناحیه پلک بالا و پایین چشم بوتاکس قابل تزریق نمی باشد مزوتراپی چروک این نواحی را نیز رفع می کند. 
این مواد یا همان کوکتل های مزوتراپی، شامل ویتامین ها، مواد معدنی، مواد روشن کننده پوست، اسید هیالورونیک، اسیدهای آمینه، هورمون ها و … می باشند.
با ورود این مواد به پوست، علاوه بر تقویت پوست، گردش خون نیز در نواحی تزریق بهبود می یابد و بدین ترتیب، علاوه بر رفع چین و چروک و لک های پوستی، تیرگی و گودی های اطراف چشم نیز از بین خواهد رفت.
همچنین از طریق ورود سوزن ها به پوست، عمل کلاژن سازی نیز در پوست تحریک می شود و بدین ترتیب، پوست این نواحی، روشن، صاف و جوان خواهد شد.
تورم مزوتراپی طی چند ساعت تا حداکثر 24 ساعت رفع می گردد.

مزوتراپی زیر چشم نی نی سایت

چرا تزریق مزوتراپی جوانساز اطراف چشم؟

پلک بالا و پایین چشم، مثل پوست سایر نقاط صورت دچار تحلیل و چروک خواهد شد. برای رفع خطوط این نواحی، بوتاکس قابل تزریق نمی باشد. مزوتراپی یکی از راهکارهای موثر در جوانسازی و روش سازی پوست این ناحیه می باشد.

مزایای مزوتراپی دور چشم

اولین مزیت مزوتراپی برای دور چشم این است که می تواند بلافاصله خستگی و چین و چروک های سطحی پوست ناحیه اطراف چشم را بهبود بخشد و زمان زیادی نیز این حالت بهبود را حفظ کند. نتایج استفاده از این روش معمولا بعد از اولین جلسه قابل مشاهده خواهد بود.
همچنین می تواند گردش خون را نیز در بدن بهبود بخشد و به این ترتیب تیرگی های ناحیه اطراف چشم را نیز از بین ببرد.
از دیگر فواید مزوتراپی دور چشم، سفت شدن پوست این ناحیه و در نتیجه جوان تر شدن صورت می باشد. این روش غیر جراحی است و بدون ایجاد خونریزی و درد شما را به هدفتان می رساند.
مزیت بعدی این روش، آبرسانی به پوست و بدین ترتیب رفع بیحالی و کدر شدن پوست می باشد.
علاوه بر این ها، در مزوتراپی نیازی به استراحت بعد از هر جلسه نمی باشد و شما می توانید در هر زمان که خواستید، بدون نگرانی این کار را انجام دهید و بعد از آن به فعالیت های روزانه تان ادامه دهید.
به علاوه، مزوتراپی در مقایسه با روش های دیگر، کاملا مقرون به صرفه می باشد و بنابراین برای طیف گسترده ای از افراد، قابل انجام خواهد بود.

هزینه مزوتراپی زیر چشم

هزینه مزوتراپی دور چشم

هزینه مزوتراپی دور چشم، به عوامل گوناگونی بستگی دارد. با توجه به شرایط هر فرد و میزان مواد مورد نیاز برای مزوتراپی و همچنین تعداد جلسات تعیین شده از سوی پزشک، هزینه مزوتراپی برای افراد مختلف، متفاوت خواهد بود. برای اطلاع از هزینه ها می توانید با مشاورین ما در مرکز تخصصی مزوتراپی تهران، تماس حاصل نمائید و از طریق مشاوره با کارشناسان ما، اطلاعات لازم در خصوص انواع مزوتراپی را کسب نمائید

بهترین مرکز مزوتراپی در تهران

  • بهترین مرکز مزوتراپی، مرکزی است که در هنگام اعمال روش های مزوتراپی، نکات و موارد مهم ایمنی را نیز در نظر داشته باشد.
  • مرکز تخصصی مزوتراپی باید قبل از انجام مزوتراپی، مشاوره قبل از انجام مزوتراپی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهد.
  • از متد ها و دستگاه های جدید و به روز دنیا استفاده کند.
  • در انجام انواع روش های مزوتراپی، از پزشکان متخصص و به نام بهره گیرد.
  • موارد بهداشتی را به صورت کامل رعایت نماید.
  • از بهترین برند های مزوتراپی استفاده کند.
  • دارای کادری مجرب و آموزش دیده برای انجام تمامی امور مربوط به خدمات موجود، باشد.

ما در بهترین مرکز مزوتراپی شمال تهران، با بهره گیری از پزشکان متخصص و کادری مجرب، آماده ارائه کلیه خدمات مزوتراپی به شما عزیزان خواهیم بود.
جهت تماس با مرکز و مشاوره رایگان با متخصصان ما، می توانید از طریق لینک زیر با ما در تماس باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن