اسکار آبله مرغان

بهترین درمان اسکار و جای زخم آبله مرغان: میکرونیدلینگ

بهترین درمان جای آبله مرغان چیست؟

جای آبله مرغان می تواند بسیار آزاردهنده باشد به خصوص اگر در نواحی قابل مشاهده مانند صورت، بازوها و پاها دیده شود. روش های متعددی وجود دارد که می توان از آنها برای درمان اسکارهای باقی مانده از واریسلا یا همان آبله مرغان استفاده کرد. اما نوع درمان به اندازه و محل اسکار آبله مرغان بستگی دارد. یکی از بهترین و موثرترین روش ها از بین بردن جای آبله مرغان با میکرونیدلینگ است که در ادامه بیشتر در موردش شرح خواهیم داد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2022

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اگرچه، هیچ خطری برای سلامتی در ارتباط با اسکار وجود ندارد اما برخی از افراد ترجیح می دهند آن را حذف کنند، به خصوص اگر جای آبله مرغان روی صورت شان باشد. اما اگر درصدد درمان اسکار آبله مرغان هستید، ابتدا لازم است درباره این وضعیت بیشتر بدانید.

 

جای آبله مرغان یا اسکار واریسلا چیست؟

از بین بردن جای آبله مرغان نی نی سایت

آبله مرغان یا واریسلا عفونتی است که توسط ویروسی به نام ویروس واریسلا زوستر ایجاد می شود. این بیماری در بین کودکان کمتر از 15 سال شایع است، اما می تواند در بزرگسالان نیز رخ دهد.

علائم کلاسیک آبله مرغان شامل بثورات خارش دار و دردآور است. این بثورات می تواند به تاول های پر از مایع و در نهایت به دلمه تبدیل شود. آنها معمولا در صورت، کمر و سینه دیده می شود و سپس به سایر قسمت های بدن گسترش می یابد.

این عفونت ممکن است پنج تا ده روز طول بکشد و سپس خود به خود برطرف شود. با این حال، ممکن است یک اسکار موضعی که تحت عنوان اسکار یا جای آبله مرغان شناخته می شود، باقی بماند. اسکارها ممکن است به صورت تورفتگی های گرد در پوست ظاهر شوند و معمولاً اندازه آنها متفاوت است.

بنابراین احتمالاً ممکن است این پرسش در ذهن تان نقش ببندد که آیا راهی برای از بین بردن جای زخم آبله مرغان بدون نیاز به صرف هزینه هنگفت وجود دارد؟ پاسخ ما یک “بله” قاطع است!

 

چگونه درما رولینگ می تواند به کاهش جای زخم آبله مرغان کمک کند؟

جای آبله مرغان نی نی سایت

درمان میکرونیدلینگ یکی از درمان‌های محبوب و مؤثری است که برای از بین بردن اسکارهای موضعی مانند آبله مرغان استفاده می ‌شود. میکرونیدلینگ یک تکنیک موثر، ایمن، ساده و کم تهاجمی است که چندین دهه پیش، در ابتدا به عنوان یک گزینه برای جوانسازی پوست معرفی شد.

سال‌ ها پس از آن، اکنون برای طیف گسترده‌ ای از مشکلات کاربرد دارد، از جمله:

  • از بین بردن اسکارهای سوختگی، اسکار پس از جراحی، اسکار آکنه، ترک های پوستی، چین و چروک، خطوط ریز، پنجه کلاغی و سایر علائم پوستی.
  • دارورسانی داروهای موضعی
  • هایپرهیدروز (تعریق بیش از حد و غیرطبیعی)
  • درمان روزاسه خفیف، ملاسما، آسیب ناشی از آفتاب، و رنگدانه های پوست
  • درمان ریزش مو و بسیاری موارد دیگر

در واقع، در ده سال گذشته، نوآوری های زیادی در این دستگاه دستی صورت گرفته است. علاوه بر این، این تکنیک با سایر روش های جراحی ترکیب شده است تا نتایج بهتری ارائه دهد. به طور قابل توجهی، برای افرادی با نوع پوست تیره که خطر ابتلا به پرپیگمانتاسیون پس از التهابی بسیار زیاد است، نیز موثر است.

بر خلاف سایر روش های زیبایی، میکرونیدلینگ به اپیدرم آسیب نمی رساند. در حال حاضر، انواع مختلفی از میکرونیدلینگ وجود دارد که در سبک، اندازه و شکل متفاوت است. همچنین انواع مختلفی از میکرونیدلینگ برای نواحی خاصی از بدن وجود دارد تا نفوذ عمیق‌تری را برای مناطقی که دسترسی به آن سخت است، فراهم کند.

همچنین یک میکرونیدلینگ جداگانه برای چشم ها و سایر نواحی حساس پوست وجود دارد. همچنین می توان از آن در ترکیب با سایر روش های پوستی و جراحی برای اندیکاسیون های مختلف استفاده کرد.

 

مزیت میکرونیدلینگ به سایر روش های درمانی چیست؟

جای ابله مرغان با چی میره

برای اسکارهای کوچکتر می توان از روش پانچ اکسیزیون استفاده کرد. روش برداشتن شامل سوراخ کردن برای برداشتن اسکار آبله مرغان و بسته شدن آن با استفاده از یک یا دو بخیه است. از طرف دیگر، میکرونیدلینگ می ‌تواند از بین بردن گودی جای آبله مرغان را به سادگی با استفاده از میکرو سوزن ‌ها برای ایجاد آسیب ‌های کنترل ‌شده میکرو در ناحیه فرورفته اسکار انجام دهد. این روش باعث تحریک تولید کلاژن می شود که با برداشتن ناحیه افسرده اسکار عمل می کند.

درمان لایه برداری با لیزر فرکشنال CO2 مانند همین روش است، با این تفاوت که از لیزرهای دقیق برای انجام بیشتر کارها استفاده می کند. با یک مقایسه کوچک می توان گفت میکرونیدلینگ ارزان ‌ترین روش از بین بردن جای اسکار آبله مرغان است زیرا فقط از یک دستگاه دستی استفاده می ‌کند. برای بستن زخم نیازی به بخیه یا لیزر گران قیمت برای انجام کار نیست.

به همین دلیل است که بسیاری از افراد میکرونیدلینگ را به جای سایر روش های درمانی ترجیح می دهند زیرا ارزان و مقرون به صرفه است و نتایج موثری را ارائه می دهد.

 

چه مدت طول می کشد تا جای جوش آبله مرغان از بین برود؟

رفع اسکار آبله مرغان

قبل از اینکه بتوانید کاملا از شر جای زخم آبله مرغون خلاص شوید، ممکن است به چند جلسه میکرونیدلینگ نیاز داشته باشید. اگر پوست تیره ای دارید، ممکن است دچار تغییر رنگ موقتی در پوست شوید که ممکن است در نهایت به مرور زمان برطرف شود. همچنین ممکن است ضخیم شدن سطح اسکارها را مشاهده کنید. این به این دلیل رخ می دهد که بافت پوستی اسکارها شروع به تطبیق با پوست اطراف آن می کند.

از آنجایی که جلسات میکرونیدلینگ معمولاً هر 4 تا 6 هفته یکبار انجام می شود، بسیاری از بیماران پس از جلسه دوم یا سوم خود روند بهبودی را مشاهده می کنند.

مادامی که پوست جدید آخرین مرحله بهبودی را سپری می کند، تولید کلاژن و ساخت آن نیز به زمان نیاز دارد تا دیده شود. برخی از بیماران پس از اولین یا دومین جلسه، نتایج را مشاهده خواهند کرد. برخی دیگر ممکن است تا جلسه سوم یا چهارم نتیجه ای نگیرند. این کاملاً طبیعی است زیرا هر اسکار متفاوت است و هریک در زمان‌ های مختلف پاسخ خواهند داد.

درمان میکرونیدلینگ ممکن است به طور کامل تمام جای آبله مرغان درمان نکند، اما می تواند ظاهر آن را به طور چشمگیری کاهش دهد. اثربخشی میکرونیدلینگ همچنین به تعهد شما به برنامه درمانی بستگی دارد.

برای افزایش اثربخشی، می توانید از کرم ها و سرم ها برای افزایش اثرات درمانی آن استفاده کنید.

 

بهترین اندازه سوزن برای از بین بردن جای آبله مرغان در بزرگسالان چیست؟

مزایای میکرونیدلینگ صورت

اندازه میکرو سوزن به محل و عمق اسکار بستگی دارد. اگر اسکار گوشتی ‌تری دارید، ممکن است به طول سوزن بیشتری نیاز داشته باشید. اگر در درما رولینگ مبتدی هستید، بهتر است از میکرو سوزن های کوتاه تری استفاده کنید. برای درمان های پزشکی تخصصی این اندازه  2 میلی متر یا بیشتر در نظر گرفته می شود.

اگر جای آبله مرغان در صورت شما قرار دارد، ممکن است به میکرو سوزن کوتاه تری نیاز داشته باشید که برای این قسمت حساس پوست مناسب تر است.

 

چه سرم ها و کرم هایی در کنار درمان اسکار آبله مرغان با میکرونیدلینگ موثر هستند؟

 

کرم ها و سرم های متعددی وجود دارند که می توانند برای تسریع روند بهبودی از بین بردن جای زخم آبله مرغان استفاده شوند. داروهای موضعی کمک بزرگی هستند زیرا روند درمانی را ایمن تر و راحت تر می کند. همچنین به پوست شما کمک می کند رنگ و بافت طبیعی خود را بازیابی کند.

کرم هایی وجود دارند که مخصوصاً برای درمان جای زخم آبله مرغان مناسب هستند. این موارد به کاهش برآمدگی، قرمزی، خارش و درد ناشی از اسکار آبله مرغان کمک می کند. پمادهای مخصوصی هم برای نفوذ در جای زخم های عمیق آبله مرغان فرموله شده اند که همچنین روی کلوئیدهایی که از اسکار آبله مرغان به وجود می ‌آیند به خوبی موثرند. شما می توانید این کرم ها را به راحتی از داروخانه های معتبر تهیه کنید.

 

بهترین مرکز میکرونیدلینگ در شمال تهران

چنانچه به دنبال یک مرکز زیبایی خوب در تهران به شما مرکز زیبایی خودمان را معرفی می کنیم.

مفتخریم اعلام کنیم مرکز زیبایی ما واقع در محدوده شمال تهران (شریعتی ، قلهک ، زرگنده ، دروس ، ظفر ، کدویی ، میرداماد ، تجریش ، فرمانیه ، پاسداران)، کلیه خدمات زیبایی و لیزر را با نازل ترین قیمت ، توسط مجرب ترین متخصصان انجام می دهد.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر ، مشاوره و همچنین اخذ نوبت از مرکز زیبایی ما به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.


شاد و سلامت باشید.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع: chicken-pox-scars

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن