چگونه پوستی بدون لک داشته باشیم؟

انواع لک پوست | چگونه پوستی بدون لک داشته باشیم؟| درمان سریع لک صورت با مزوتراپی

لکه های تیره روی پوست، علاوه بر از بین بردن صافی و شفافیت پوست، بر اعتماد به نفس ما نیز اثر می گذارند. گاهی دلمان می خواهد بدون آرایش و یا استفاده از کرم پودر یا پنکیک، از خانه خارج شویم و به کارهای روزمره رسیدگی کنیم، اما وجود لکه های پوستی، اجازه این کار را به ما نمی دهند.
رایج ترین دلیل ایجاد لکه های پوستی نیز قرار گرفتن در معرض آفتاب است، زیرا اشعه خورشید تولید ملانین که رنگدانه ای است که به پوست رنگ می دهد را تحریک می کند.
اما نور خوریشد، تنها دلیل ایجاد لکه ها نیست. تغییرات هورمونی و مصرف برخی داروها نیز باعث ایجاد لک می شوند. آنها نیز روی ملانوسیت هایی که باعث ایجاد لکه در صورت یا بدن می شوند، اثر می گذارند.
در مقاله امروز به بررسی و نحوه شناسایی انواع لک های پوستی و معرفی راه کارهایی برای از بین بردن لک های پوستی می پردازیم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2022

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

مزوتراپی صورت برای لک نی نی سایت

لک پوست صورت

لک پوستی، هر نوع علامت، تیرگی یا تغییر رنگی است که روی پوست ظاهر می شود. لکه ها اگر چه از نظر ما ناخوشایند هستند، اما خوش خیم می باشند و تهدید کننده نیستند.
البته لکه هایی هم وجود دارند که می توانند نشانه هایی از سرطان پوست باشند.
لکه های معمولی را با راه کارهای خانگی و یا درمان های پزشکی و روش های جدید می توانید از بین ببرید.

علت لک صورت

1.  ویروس ها: برخی از لکه ها مانند زخم های سرد، در اثر ویروس ها ایجاد می شوند، مانند ویروس واریسلا-زوستر که باعث آبله مرغان می شود.
2. عفونت ها: انواع خاصی از عفونت های پوستی نیز می توانند باعث ایجاد لکه های پوستی شوند. به عنوان مثال آکنه قارچی، عفونت در فولیکول های مو است.
3. عوامل ژنتیکی: برخی شرایط ارثی نیز می تواند باعث ایجاد لکه شود.
4. قرار گرفتن در معرض آفتاب: قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش مضر (UV) نیز می تواند باعث ایجاد لکه های پوستی شود.
5. منافذ مسدود شده پوست: تولید بیش از حد چربی توسط غدد چربی باعث ایجاد لکه می شود. تغییرات هورمونی اغلب این تولید بیش از حد را تحریک می کند. روغن اضافی می تواند با سلول های مرده پوست، آلودگی یا باکتری ها مخلوط شود و این منجر به ایجاد جوش، جوش های سرسیاه و جوش های سرسفید و لکه های پوستی می شود.
6. رژیم غذایی نامناسب: آنچه می خورید ممکن است بر روی پوست شما تأثیر بگذارد. مصرف غذاهای چرب می تواند لکه ها را بروز دهد. محصولات لبنی مانند شیر بدون چربی، ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد آکنه شود. رژیم های غذایی حاوی قند و کربوهیدرات های ساده نیز ممکن است منجر به ایجاد لکه های پوستی شوند.
7. استرس: افرادی که زندگی استرس زا دارند یا به طور کلی عادت دارند استرس زیادی را تحمل کنند، در معرض انواع بیماری های پوستی به ویژه آکنه و لک خواهند بود.

انواع لک های صورت

انواع لک پوست

1.لکه های تیره صورت – ملاسما

ملاسما، نواحی تیره تر در پوست صورت است که بیشتر در نواحی نزدیک به استخوان گونه و نواحی پیشانی ظاهر می شود. این نوع لک در بارداری و یا یائسگی بسیار شایع است و ارتباط نزدیکی با تغییرات هورمونی دارد.
این نوع لک پوستی معمولا در مواقعی که فرد در معرض آفتاب قرار می گیرد، ایجاد و یا تشدید می شود.

2. لکه های ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب

لکه های آفتاب بیشتر در افراد با پوست روشن و یا تیره بوجود می آید. آسیب پذیر ترین قسمت های بدن دست ها، بازو، صورت و گردن است. این گونه لکه ها اگرچه بیشتر پس از 40 سالگی ظاهر می شوند، اما ممکن است در افراد جوان تر نیز دیده شوند.

3.لکه های قرمز روی پوست – درماتیت

درماتیت، از طریق لکه های قرمز روی پوست خود را نشان می دهد. این نوع لک ممکن است نتیجه بروز آلرژی باشد و باعث ایجاد لکه های قهوه ای در پوست شده و بعد از خوردن مواد غذایی حساسیت زا مانند میگو، توت فرنگی یا بادام زمینی ایجاد شود.
این لک ها همچنین در اثر تماس لوازم آرایشی بر روی پوست مانند کرم ها، عطرها یا مواد آرایشی، یا در تماس بودن پوست با اشیائی مانند دستبندها یا گردنبندها نیز ایجاد شود.
روش از بین بردن اینگونه لکه ها معمولا یک کرم بر پایه استروئید است که باید دو بار در روز استفاده شود تا زمانی که علائم کاملا از بین برود.

4.لک و پیس

لکه های سفید روی پوست که به آنها لک و پیس هم می گویند، عموما به دلیل عفونت ناشی از قارچ بوجود می آیند. با گذشت زمان این لکه ها گسترش می یابند.
علت این لکه ها قارچی است که در پوست انسان زندگی می کند و مقدار آن کنترل شده است. اما هنگامی که سیستم ایمنی بدن فرد ضعیف شود، این قارچ بر روی پوست بیشتر تکثیر می شود و باعث ایجاد لکه های سفید می شود.

5.لکه های جوش یا جای جوش

جای جوش یکی از علل شایع لکه های پوستی در نوجوانان و جوانان است که عموما پس از درمان آکنه های شدید ایجاد می شود.

6.لکه های مادرزادی

این لکه ها ممکن است مایل به قرمز یا تیره تر از رنگ پوست باشد و به طور کلی به هیچ نوع درمانی پاسخ خوبی نمی دهد.
لایه برداری اسیدی، که لایه خارجی و میانی پوست را از بین می برد و همچنین لیزر درمانی، ممکن است گزینه هایی برای از بین بردن این نوع لکه ها از پوست باشد.

از بین بردن لک های صورت

جلوگیری از ایجاد لک صورت

چند اقدام اساسی برای جلوگیری از ایجاد لکه های جدید بر روی پوست عبارتند از:

  • همیشه قبل از خروج از منزل از ضد آفتاب با ضریب محافظت بالا استفاده کنید.
  • روزانه، بدن و صورتتان را با رم های مناسب نوع پوستتان، مرطوب کنید.
  • از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب خودداری کنید.
  • جوش ها یا جوش های سرسیاه را که باعث ایجاد لکه های تیره روی پوست می شوند، فشار ندهید.
مزوتراپی لک صورت

نابودی لک صورت

برای از بین بردن لک های صورت روش های زیادی وجود دارد. در انتخاب روش های مناسب برای از بین بردن لکه ها، عواملی مثل سن، تاریخچه پزشکی، سلامت عمومی بدن، شدت لک و نوع لک
بسیار مهم هستند و باید در نظر گرفته شوند.
برای از بین بردن لک های صورت و لکه های پوستی می توان هم از روش های غیر تجویزی و هم از روش های تجویز شده توسط پزشکان متخصص استفاده کرد.
روش های غیر تجویزی شامل استفاده از پمادها یا کرم هایی است که نیازی به نسخه پزشک ندارند. استفاده از پماد آداپالن، رتینول، بنزویل پروکساید و سالیسیلیک اسید جزء این دسته هستند.
اگر محصولات بدون نیاز به نسخه نتوانند کمک زیادی به شما بکنند، متخصصان پوست استفاده از ژل تجویز شده یا کرم پوست را توصیه می کنند.

درمان تخصصی لک صورت

یکی از درمان های تخصصی برای از بین بردن لک صورت و به طور کلی لک های پوستی، مزوتراپی می باشد. در مزوتراپی لک با کمک آنتی اکسیدان ها و با استفاده از تزریق آنزیم ها شما می توانید لک و پیسی را از صورت و چهره خود حذف کنید.
این تزریقات که شامل مواد معدنی، ویتامین ها، داروها، عصاره گیاهان و بسیاری مواد فعال و مغذی دیگر می باشد، با استفاده از تزریق، وارد لایه میانی پوست می شوند. بنابراین، مواد تقویت کننده مستقیما به نقاطی که به آنها نیاز دارند، می رسند.
با ورود این مواد به لایه های عمیق تر پوست، جایی که کرم ها و ژل ها توانایی دستیابی به آن را ندارند، عمل بازسازی و ترمیم و یا درمان پوست، سریع تر انجام می گیرد و اثرات آن زودتر قابل مشاهده خواهند بود.

مزوتراپی لک صورت چگونه است؟

در استفاده از مزوتراپی برای درمان لک های صورت و درمان لک و پیس پوست و از بین بردن لکه های قهوه ای روی صورت و دست، محلول مخصوص مزوتراپی که شامل مواد مغذی و مفید برای پوست می باشد، از طریق انجام تزریق هایی وارد پوست می شود. با شروع تزریقات و ورود سوزن ها به پوست صورت یا دست، بدن آن را به عنوان آسیبی شناخته و شروع به تولید کلاژن و الاستین در نواحی تزریق شده می کند.
بنابراین، علاوه بر رساندن مواد بسیار مفید و مغذی به پوست، تحریک برای کلاژن سازی هم صورت می گیرد و بدین ترتیب، پوست علاوه بر بازسازی نواحی مورد نظر، به رفع لک های پوستی و برطرف کردن چین و چروک ها خواهد پرداخت.
مزوتراپی می تواند به صورت دستی و یا توسط دستگاه (مزوگان) انجام شود. در روش دستی، تزریق ها به صورت تک عددی و تنها با حرکت دست انجام خواهند شد، اما در استفاده از دستگاه، ممکن است چند تزریق همزمان با هم صورت گیرد.

مراقبت‌های قبل از مزوتراپی لک صورت

قبل از انجام مزوتراپی حتماً با پزشک خود گفتگو کنید. نیاز است که او در جریان باشد تا ببیند شما دارویی نظیر آسپرین و یا مانند آن استفاده می‌کنید یا خیر. این داروهای ضد التهاب و غیر استروئیدی که درد را کاهش می‌دهند باعث کبودی و التهاب در حین مزو می‌شود. بهتر است از خوردن این دست داروها یک هفته قبل از مزو خودداری کنید.

مزایای مزوتراپی لک صورت

  • روشی غیر تهاجمی، بدون درد و خونریزی است
  • در مدت کوتاهی لک ها را از بین خواهد برد.
  • علاوه بر از بین بردن لک صورت، جوانسازی و آبرسانی را نیز انجام می دهد.
  • در مقایسه با سایر روش ها، مقرون به صرفه می باشد.
  • بعد از انجام این روش، نیازی به استراحت نخواهید داشت. می توانید پس از هر جلسه، به فعالیت های روزانه تان بپردازید.
مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی
 

مراقبت های بعد از مزوتراپی لک صورت

حداقل تا ۴ ساعت بعد از مزوتراپی، از شستن آن ناحیه و دوش گرفتن بپرهیزید. به مدت 24 ساعت بعد از تزریق، از مصرف داروهای ضد التهاب (آسپرین، موترین و …) یا ویتامین E خودداری کنید. برای کاهش هرگونه درد، شما می‌توانید از مسکن‌های عمومی (به عنوان مثال: تایلنول) و داروهایی که پزشک تجویز کرده است، استفاده کنید

اگر پوست شما پیر شده و ایجاد چین و چروک‌ها شما را آزرده کرده‌اند و به دنبال یک روش غیرتهاجمی برای پوست خود می‌گردید، مزوتراپی پوست روشی مؤثر و مناسب است. متخصصین ما در مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی، نوع و شدت عارضه‌ی پوستی شما را بررسی می کنند و تعداد جلسات درمانی مورد نیاز برای ایجاد آثار دلخواه را مشخص می‌کنند. ما از مزوتراپی به ‌عنوان یک روش جوانسازی موثر بدون جراحی استفاده می‌کنیم که می‌تواند طراوت و شادابی را به پوست شما بازگرداند. به‌ منظور دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مزوتراپی پوست و یا تعیین وقت قبلی می‌توانید به صفحه تماس با ما مراجعه فرمایید.

هزینه مزوتراپی لک صورت

هزینه مزوتراپی صورت بستگی به نوع درمان شما و تعداد جلسات موردنیاز برای دستیابی به نتایج نهایی مورد انتظار دارد.
بنابراین هزینه هر فرد بستگی به مقدار و نوع مواد مورد نیاز و با توجه به ناحیه‌ی مربوطه متفاوت است.

بهترین مرکز مزوتراپی در تهران

در بدست آمدن نتایج مطلوب و ماندگاری پس از مزوتراپی، عوامل زیادی دخیل می باشند. یکی از مهم ترین دلایل در دستیابی به نتایج خوب و داشتن کمترین عوارض پس از مزوتراپی، انتخاب یک مرکز مزوتراپی خوب و مطمئن می باشد.

  • بهترین مرکز مزوتراپی، مرکزی است که در هنگام اعمال روش های مزوتراپی، نکات و موارد مهم ایمنی را نیز در نظر داشته باشد.
  • مرکز تخصصی مزوتراپی باید قبل از انجام مزوتراپی، مشاوره قبل از انجام مزوتراپی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهد.
  • از متد ها و دستگاه های جدید و به روز دنیا استفاده کند.
  • در انجام انواع روش های مزوتراپی، از پزشکان متخصص و به نام بهره گیرد.
  • موارد بهداشتی را به صورت کامل رعایت نماید.
  • از بهترین برند های مزوتراپی استفاده کند.
  • دارای کادری مجرب و آموزش دیده برای تمامی خدمات موجود، باشد.

ما در بهترین مرکز مزوتراپی شمال تهران، با بهره گیری از پزشکان متخصص و کادری مجرب، آماده ارائه کلیه خدمات مزوتراپی به شما عزیزان خواهیم بود.
جهت تماس با مرکز و مشاوره رایگان با متخصصان ما، می توانید از طریق لینک زیر با ما در تماس باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن