راه های روشن شدن پوست

راه های روشن شدن پوست | ماسک روشن کننده پوست صورت

روشن شدن پوست-رفع تیرگی پوست 

روشن شدن پوست، سلام دوستان، خوش آمدید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2022

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

خدا می دونه چقدر از تیرگی پوست زیر چشم و گونه ی راستم ناراحت بودم. مشکلم یکی دو تا نبود که. بعد از زایمانم، یه تیرگی خیلی بدجور روی قوزک پا مونده بود. جرات نمی کردم تو مهمونی پاهامو بیرون از لباسم بیارم. جلوی شوهرم خجالت می کشیدم و خلاصه تو دردسر افتاده بودم. حالا در لابلای این مطلب، تجربه رفع تیرگی های پوستم رو با شما شر می کنم….

برای روشن شدن پوست صورت چه بخوریم؟

بهتره بگیم: برای سفید کردن یا حذف تیرگی های پوست بدن و صورتمون چه چیزهایی رو نخوریم؟ چکار کنیم که پوستمون اصلا تیره تر نشه و اگه تیره شده برگرده و روشن تر بشه؟ 

از قدیم گفتنه اند: تعادل در خوردن و آشامیدن، خوابیدن و میل جنسی مایه ی سلامتی عقل و تن هست. در اینجا به تعادل بین کم خوری و پر خوری و اینکه چه نخوریم و بخوریم می پردازیم.

من به سفره ی ایرانی خیلی اعتقاد دارم و سلامتی بدنم رو مدیون توصیه های سنتی مادربزرگ ها و صد البته مدیون تجویزهای متخصصین تغذیه درمانی امروزی هستم. 

به جای اینکه مستقیم سراغ داروهای سرخود برم، یه دکتر خوب پوست رفتم. ایشون آزمایش خون و تست آلرژی از من گرفتند. مشخص شد که تیروئید کم کار دارم که علت اصلی کم آبیِ و تیرگی پوست من هست. برای درمان تیروئید اقدام کردم و تقریبا همزمان از بهترین روش های آبرسانی پوست در یکی از بهترین مراکز زیبایی تهران کمک گرفتم.

دکتر دو روش فیس آپ میکرودرم و مزوتراپی آبرسان پوست رو بهم پیشنهاد دادند. اولی برای پاکسازی کامل پوستم و دومی برای نفوذ مواد آبرسان و مرطوب کننده به زیر پوستم  کاربرد داشتن.

بهترین راه درمان ملاسما چیست؟

همزمان با انجام روش های فوق، سبک تغذیه سالم رو همراه با خواب سالم، ورزش و دوری از استرس در پیش گرفتم:

برای رفع تیرگی پوست چه بخوریم یا نخوریم؟

این موارد عمومی هست و فرقی نمیکنه چه تیپ پوستی ای داشته باشید:

  1. در مصرف مواد سرد و خشک زیاده روی نکنید چون پوست شما رو تیره تر خواهند کرد. برای مثال، فست فودها، کنسروجات، ماهی و مرغ، سرخ کردنی ها، گوشت گاو و گوساله، مواد آماده شامل نگهدارنده. در ادامه  ی این مطلب لیست غذاهای سرد و خشک رو آورده ایم.
  2. گرمیجات بیش از حد مصرف نکنید. برای مثال، ادویه های تند مانند فلفل، دارچین، زیره، …
    نکته: بعضی اشخاص بایستی تغذیه خود رو به سمت مصرف گرمیجات و یا سردیجات بیشتری تغییر بدهند تا زمانی که تعادل بین این دو ایجاد شود. 
  3. از نوشیدن آب سرد پرهیز کنید زیرا از آبرسانی به پوست جلوگیری می کند.
  4. از آب سیب زمینی برای رفع تیرگی زیر چشم کمک بگیرید.
  5. از افراط در مصرف مواد مسبب تیرگی پوست پرهیز کنید. مثال، کلم، قارچ، بادمجان، سرکه، ترشی و غیره.
    توصیه: حتما با بهترین متخصصین تغذیه درمانی مشورت کنید. 

درمان های خانگی روشن شدن پوست صورت

طبیعی است که همه ی افراد از پوستی روشن و بی عیب برخوردار نیستند. پوست ما به طور طبیعی رنگدانه ای به نام ملانین تولید می کند که به آن رنگ می بخشد، و عوامل خارجی مانند گرما، آلودگی و باکتری ها هستند که به تولید ملانین افزوده و باعث برنزه شدن پوست ما می شوند.
تغییر مقدار ملانین طبیعی در پوست امری دشوار است. اما روش هایی برای خلاص شدن از تیره شدن پوست و رنگدانه سازی که به دلیل قرار گرفتن در معرض زیاد آفتاب و سایر عوامل مانند استرس و همچنین استفاده بیش از حد از محصولات آرایشی ایجاد می شود، وجود دارد. در این مقاله ما در مورد راه های خانگی سفید شدن پوست صحبت می کنیم که مطمئناً به شما کمک می کند تا درخشش و روشنی پوستتان را احیا کنید. اگر می خواهید رنگ چهره خود را سفید، یا روشن کنید، کافیست به قفسه های آشپزخانه خود نگاهی بیندازید. زیرا در آنجا بیشتر موادی که لازم دارید را پیدا می کنید. در زیر چند روش درمان خانگی سفید کننده پوست برای ایجاد رژیم منظم مراقبت از پوست وجود دارد …

مزوتراپی روشن کننده صورت

موثرترین ماسک های روشن کننده پوست

ماسک عسل و لیمو  (و یا عسل-لیمو-جوش شیرین)– خاصیت سفید کننده طبیعی این ماسک، همان چیزی است که آب لیمو را به یکی از بهترین روشهای خانگی سفید کننده پوست تبدیل می کند. آبلیمو مطمئناً پوست شما را چند سایه روشن می کند. از روشن شدن پوست و کاهش ظاهر لکه های تیره گرفته تا درمان کک و مک و پوست چرب، آبلیمو برای پوست شما یک درمان طلایی است. عسل از طرف دیگر اکسیری برای تمامی مشکلات پوستی است. خواص ضد باکتریایی آن به از بین رفتن جای زخم و بهبود رنگدانه ها کمک می کند و در نتیجه پوست شما درخشنده و سالم خواهد بود.

ماسک سیب زمینی – آب سیب زمینی بدون آسیب، پوست شما را روشن می کند. سیب زمینی که از نظر ویتامین C غنی است و آنتی اکسیدان محسوب می شود به عنوان یک ماده سفید کننده ملایم عمل می کند و همچنین سلول های مرده را از روی پوست پاک می کند. می توانید آب سیب زمینی را به مدت 4 روز در یخچال نگهداری کرده و ماسک آن را شب ها روی پوست خود بگذارید.

ماسک ماست – جدا از استفاده در تهیه دسرها و اسموتی های خوشمزه، ماست یکی از بهترین مواد سفید کننده پوست است. ماست سرشار از اسید لاکتیک به روشن شدن رنگ پوست، بهبود علائم پیری و همچنین روشن شدن لکه های تیره صورت کمک می کند. همچنین، ماست همچنین حاوی ویتامین B کمپلکس است که به نوبه خود پوست شما را روشن و درخشان می کند.

ماسک آرد برنج و شیر – آرد برنج یکی از بهترین داروهای خانگی سفیدکننده پوست است که زنان آسیایی از مدتها قبل به دنبال داشتن پوستی سبک، نرم و سالم از آن استفاده می کردند. ماسک آرد برنج مطمئناً باعث براق شدن و رفع التهاب پوست شما می شود. در حالی که برنج از یک طرف قدرت محافظت از پوست در برابر آفتاب و علائم اولیه پیری را دارد، شیر نیز پوست را تغذیه و آرام می کند. این دو ماده هنگامی که با هم مخلوط می شوند می توانند پوستی روشن و درخشان و جوان را برای شما ایجاد کنند.

ماسک هویج و آووکادو – هویج سرشار از بتاکاروتن و برای پوست شما عالی است. آنتی اکسیدان های موجود در این سبزی به بهبود بافت و رنگ پوست شما کمک می کند. ویتامین های موجود در آووکادو به از بین بردن سلول های مرده، مبارزه با آکنه، از بین بردن منافذ پوست و بهبود سلامت پوست کمک می کند. این دو ماده وقتی با هم مخلوط شوند می توانند در روشن شدن پوست شما معجزه کنند. هفته ای یک بار پوست خود را با این داروی خانگی سفید کننده پوست ، مراقب باشید تا نتایج موثری داشته باشید.

دستور سفید شدن صورت

تیرگی پوست: لیست غذاهای سرد و خشک 

نکته: بر اساس این لیست عمل نکنید بلکه ابتدا با پزشک متخصص تغذیه مشورت نمایید. 

غذاهای سرد و خشک برای بعضی ها ممکن است مفید (مزاج دموی) و بعضی دیگر مضر (مزاج سوداوی) باشند.

مهمترین سردی ها عبارتند از: 

انار ترش، آبغوره، بارهنگ، آلبالوترش، برنج، باقلا خشک، ارزن، بالنگ، بلوط، به ترش، روغن ذرت و کانولا، زرشک، زیتون خام، سرکه سیب و برنج، سماق و سنجد، عدس، عرق شاهتره، قهوه، کشک، گشنیز، لیمو ترش و عمانی، ماش، نشاسته، جو معمولی و دو سر و سیرابی. 

تیرگی پوست-لیست غذاهای سرد و تر

نکته: بر اساس این لیست عمل نکنید بلکه ابتدا با پزشک متخصص تغذیه مشورت نمایید. 

اگر مزاج شما بلغمی ست، این خوراک ها پوست شما را تیره تر می کنند:

اسفناج، انار شیرین، آلو، آناناس، باقلا تازه، بامیه، برنج، به دانه، پنیر تازه، تخم کدو، توت فرنگی، جگر سفید، خامه، خیارسبزه، دوغ، سرشیر، سیب زمینی، عرق کاسنی و بیدمشک، قارچ، کاهو، کیوی، گوشت گاو، گوساله، خروس، ماء شعیر، لیمو شیرین، ماست، نارنگی، نخود فرنگی، و هلو. 

5 روش عالی برای سفید شدن پوست صورت سبزه

برای روشن شدن پوست و یا روشن کردن پوست های سبزه می توانید با چند راه حل ساده شروع کنید. برخی از این راه ها در اینجا برای شما جمع آوری شده اند.
1. همیشه پوستتان را مرطوب نگه دارید. پوستتان را با محصولی که دارای خواص آنتی اکسیدانی است مرطوب کنید تا ظاهری درخشان و جوان داشته باشد. هنگامی که احساس خشکی می کنید پوستتان را لایه برداری نکنید و به جای آن از مرطوب کننده استفاده کنید.
هنگامی پس از دوش گرفتن و یا شستشوی صورت پوستتان کمی خیس است، روی پوست خود مرطوب کننده بمالید. این کار باعث می شود که رطوبت روی سطح پوست قفل شود و بدین ترتیب صورت شما صاف تر به نظر برسد.

2. از ضد آفتاب استفاده کنید. استفاده از ضد آفتاب با SPF 15 یا بالاتر می تواند از سرطان پوست جلوگیری کند. محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر UV نیز با استفاده از ضد آفتاب امکان پذیر خواهد بود.
حتماً هر روز صبح، حتی در روزهایی که باران می بارد یا آسمان ابری است، از محصولات ضد آفتاب استفاده کنید.

3. مقدار زیادی آب بنوشید. پوست شما از سلولهایی تشکیل شده است که برای عملکرد مناسب به آب نیاز دارند. ارتباط با آب آشامیدنی و داشتن پوست سالم؛ بسیار موثر می باشد.

4. از محصولات پروبیوتیک استفاده کنید. با استفاده از مکمل های پروبیوتیک:
• سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید.
• هضم خود را بهبود ببخشید.
• نفخ و التهاب را در دستگاه گوارش کاهش دهید.
• پروبیوتیک ها می توانند به داشتن موهای سالم و پوست درخشان نیز کمک کنند.

5. زمان دوش گرفتنتان را کوتاه کنید. بخار و گرما می توانند منافذ را باز کرده و به شما در دفع سموم کمک کنند، اما جاری شدن آب داغ بر روی پوست شما بیش از چند دقیقه می تواند چربی را از پوست شما دور کند و پوست را خسته و مات نشان دهد. سعی کنید زمان و میزان تماس پوست با آب بسیار گرم را به حداقل برسانید.
همچنین برای بهبود گردش خون درجه حرارت دوش خود را پایین بیاورید زیرا این امر به صورت شما ظاهر ملایم و جوانی بیشتری می بخشد. جالب است بدانید که این کار حتی می تواند سیستم ایمنی بدن شما را نیز تقویت کند.

آبرسانی عمیق پوست صورت

مزوتراپی روشن کننده پوست چیست؟

مزوتراپی برای درخشندگی و روشن شدن پوست، شامل چند تزریق کم عمق داخل پوستی ترکیبات اسید هیالورونیک و مواد مغذی مانند ویتامین ها، اسید های آمینه، آنتی اکسیدان ها، عصاره گیاهان و … می باشد. ترکیب کوکتل روشن کننده پوست در مزوتراپی روشن کننده شامل گلوتاتیون، ویتامین C و اسید کوجیک می باشد که همگی از مواد روشن کننده پوست می باشند. این ترکیب ها در کنار سایر مواد مغذی، برای تغذیه پوست صورت و نرم شدن خطوط و روشنی و درخشندگی پوست صورت بسیار مفید و موثر می باشد.
با تزریق این ترکیبات به پوست، علاوه بر تحریک کلاژن سازی پوست از طریق وارد شدن سوزن ها به آن، مواد مفید برای پوست به سرعت وارد ان شده و باعث استحکام، روشن شدن پوست، از بین بردن چین و چروک ها و جوانسازی می شوند.

مزوتراپی روشن کننده پوست چگونه است؟

برای انجام مزوتراپی روشن کننده پوست، ابتدا پزشک متخصص، پوست صورت و یا ناحیه مورد نظر را با کرم بی حس کننده موضعی، بی حس می کند. سپس با استفاده از مواد ضد عفونی کننده، پوست را تمیز و ضد عفونی کرده و پوست آماده خواهد بود. حالا نوبت تزریق هاست. کوکتل های روشن کننده از طریق تزریقات با سوزن های مخصوص مزوتراپی، وارد پوست می شوند.
این تزریق ها که بدون درد هستند، در عمق 1 تا 4 میلیمتری پوست انجام می شوند. بناراین مواد مزوتراپی به لایه های عمیق تری از پوست رسیده و در مقایسه با روش هایی مانند استفاده از کرم، بسیار سریعتر عمل خواهد کرد.

مزایای مزوتراپی روشن کننده پوست

مزوتراپی روشن کننده در مقایسه با روش های دیگر روشن کردن پوست صورت و سایر نقاط بدن، مزایای زیادی نیز دارد. به عنوان مثال:
• این روش، کاملا بدون درد و خونریزی و کاملا ایمن می باشد.
• گردش خون را نیز در ناحیه تزریق بهبود می بخشد.
• نتایج حاصل از انجام آن سریع تر مشخص خواهد شد.
• روشی چند نتیجه ای محسوب می شود. علاوه بر رفع تیرگی پوست صورت و رفع تیرگی اطراف چشم، چین و چروک های پوست را از بین برده و لک های پوستی را نیز درمان می کند.
• پس از انجام این روش، نیاز به استراحت خاصی نخواهید داشت. می توانید بلافاصله بعد از هر جلسه، به فعالیت های عادی روزانه تان ادامه دهید.

ماندگاری مزوتراپی روشن کننده پوست

در حالت کلی، ماندگاری مزوتراپی روشن کننده در همه افراد یکسان نیست. میزان ماندگاری این روش، با توجه به شرایط پوستی و بدنی افراد، سبک زندگی و رعایت نکات لازم توصیه شده توسط پزشک، در افراد مختلف متفاوت می باشد.
استفاده از رژیم های غذایی و ورزشی مناسب و عادات سالم زندگی، می تواند به میزان زیادی در ماندگاری مزوتراپی روشن کننده و همه انواع مزوتراپی موثر باشد.

بهترین مرکز مزوتراپی در تهران

بهترین مرکز مزوتراپی، مرکزی است که در هنگام اعمال روش های مزوتراپی، نکات و موارد مهم ایمنی را نیز در نظر داشته باشد.
مرکز تخصصی مزوتراپی باید قبل از انجام مزوتراپی، مشاوره قبل از انجام مزوتراپی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهد.
• از متد ها و دستگاه های جدید و به روز دنیا استفاده کند.
• در انجام انواع روش های مزوتراپی، از پزشکان متخصص و به نام بهره گیرد.
• موارد بهداشتی را به صورت کامل رعایت نماید.
• از بهترین برند های مزوتراپی استفاده کند.
• دارای کادری مجرب و آموزش دیده برای انجام تمامی امور مربوط به خدمات موجود، باشد.

ما در بهترین مرکز مزوتراپی شمال تهران، با بهره گیری از پزشکان متخصص و کادری مجرب، آماده ارائه کلیه خدمات مزوتراپی به شما عزیزان خواهیم بود.
جهت تماس با مرکز و مشاوره رایگان با متخصصان ما، می توانید از طریق لینک زیر با ما در تماس باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن