رفع چین و چروک اطراف چشم

رفع چین و چروک اطراف چشم | روش های پیشگیری و درمان خطوط زیر چشم

 چین و چروک اطراف چشم

با بالا رفتن سن، پوست تا حدودی خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. این امر می تواند به علت عوامل محیطی مانند قرار گرفتن در معرض آفتاب و یا ژنتیک باشد.
به طور کلی، پوست اطراف چشم، ناحیه ای است که علائم اولیه پیری را نشان می دهد و به شما هشدار می دهد که به مراقبت از پوست و روش های ضد پیری نیاز دارید.
دلیل اینکه این ناحیه، اولین علائم را نشان می دهد، این است که بافت نواحی زیر و اطراف کره ی چشم، پوستی نازک با رگ های خونی است، بنابراین هم در نشان دادن چین و چروک اطراف چشم و هم در پیدایش تیرگی ها، از بقیه قسمتها و بافتهای صورت، پیش تر خواهد بود.
داشتن چین و چروک و خطوط زیر چشم، یک امر طبیعی در بالا رفتن سن است. اگر این خطوط باعث می شود احساس ناراحتی داشته باشید، می توانید با چندین روش پیشگیری و درمان های خانگی و یا مدرن، آنها را برطرف کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2022

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

انواع چین و چروک اطراف چشم

انواع چروک زیر چشم

چین و چروک های اطراف چشم، انواع مختلفی دارند که هر کدام به دلایل متفاوتی ایجاد می شوند:

چین و چروک های متحرک
با گذشت زمان، انقباض مکرر عضلات زیر پوست اطراف چشم، باعث ایجاد چین و چروک می شود. این چین و چروک ها معمولاً هنگام استفاده از عضلات خود را نشان می دهند – به عنوان مثال، وقتی شخصی لبخند می زند.
چین و چروک های متحرک یا پویا، معمولاً بین ابروها و پیشانی ایجاد می شوند. پنجه کلاغی که همان چین و چروکهای نزدیک گوشه خارجی چشم هستند نیز نمونه ای از چین و چروک های پویاست.

چین و چروک های ثابت یا ساکن
آسیب به پوست، باعث ایجاد چین و چروک های ساکن می شود که حتی در زمان استراحت عضلات صورت نیز قابل مشاهده هستند. با گذشت زمان، چین و چروک های متحرک و پویا می توانند به چین و چروک های ساکن تبدیل شوند.
قرار گرفتن در معرض آفتاب، استعمال دخانیات و تغذیه نامناسب در ایجاد چین و چروک های ساکن نقش موثری دارند.

چین و چروک های طبیعی
افتادگی پوست مربوط به بالا رفتن سن، باعث ایجاد چین و چروک در ساختار صورت و بدن می شود.
این موارد معمولاً در ناحیه بین بینی و دهان ایجاد می شوند، اما ممکن است در زیر چشم نیز ایجاد شوند.

جلوگیری از چروک دور چشم نی نی سایت

دلایل چین و چروک و خطوط زیر چشم

دلایل ایجاد چین و چروک های اطراف چشم، عموما ترکیبی هستد. برخی از آنها را می توانید کنترل کنید و برخی دیگر را نه.
سن. هر چه سن شما بالاتر می رود، خاصیت ارتجاعی پوست کاهش می یابد و پوست، خشک تر می شود. کاهش تولید روغن های طبیعی در بدن، باعث خشک شدن پوست و ایجاد چین و چروک شدن پوست می شود. چربی در لایه های عمیق پوست شما کاهش می یابد و این امر باعث شل شدن و افتادگی پوست، ایجاد چروک و یا شکاف می شود.

قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV ). اشعه ماوراء بنفش، روند طبیعی پیری را تسریع می کند و علت اصلی چین و چروک های زودرس است. قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا UV بنفش، بافت همبند پوست شما را، یعنی همان فیبرهای کلاژن و الاستین که در لایه عمیق تر پوست (درم) قرار دارند، از بین می برد. 

سیگار کشیدن. سیگار کشیدن نیز می تواند روند طبیعی پیری پوست را تسریع کرده و در ایجاد چین و چروک نقش داشته باشد. این امر ممکن است به دلیل تأثیر منفی سیگار بر روی کلاژن باشد.

حالت های تکراری صورت. حرکات و حالت های تکراری صورت، مانند چشمک زدن یا لبخند زدن، منجر به ایجاد خطوط و چین و چروک می شود. هر بار که از عضله صورت استفاده می کنید، یک شیار در زیر سطح پوست ایجاد می شود. با افزایش سن، پوست انعطاف پذیری خود را از دست می دهد و دیگر نمی تواند در جای قبلی خود قرار گیرد. این شیارها پس از مدتی، به ویژگی های دائمی صورت شما تبدیل می شوند.

جلوگیری از چروک دور چشم نی نی سایت

روش های پیشگیری و درمان خطوط زیر چشم

برای پیشگیری، بهبود و درمان خطوط و چین و چروک اطراف چشم، روش هایی را به شما پیشنهاد می کنیم:

1.از محصولات ضد آفتاب استفاده کنید. زمانی را که در آفتاب می گذرانید، مخصوصاً اواسط روز را محدود کنید و همیشه از لباس های محافظ مانند کلاه های لبه دار، پیراهن های آستین بلند و عینک آفتابی استفاده کنید. همچنین در خارج از خانه از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بیشتر، در تمام طول سال استفاده کنید.

2.از محصولات آرایشی و پوستی که در ترکیباتشان دارای ضد آفتاب هستند، استفاده کنید. هنگام انتخاب محصولات مراقبت از پوست، آنهایی را که ضد آفتاب با طیف گسترده دارند انتخاب کنید – این بدین معنی است که هم اشعه های UVA و هم UVB را مسدود می کند.

3.پوستتان را مرطوب کنید. خشکی پوست باعث چروک شدن سلولهای پوست می شود، که می تواند منجر به ایجاد خطوط ریز و چروک زودرس شود. مرطوب کننده، آب را در پوست شما نگه می دارد، که این کار به شما در پوشاندن خطوط و چین های ریز کمک می کند. ممکن است چند هفته استفاده منظم از محصول نیاز باشد تا بتوانید نتایج بهبودی را در پوستتان مشاهده کنید.

4.سیگار نکشید. حتی اگر سالها سیگار کشیده اید یا به شدت سیگاری هستید، با ترک سیگار هنوز می توانید رنگ و بافت پوست خود را بهبود بخشید و از ایجاد چین و چروک جلوگیری کنید.

5.رژیم غذایی سالم داشته باشید. برخی شواهد نشان می دهد که وجود ویتامین های خاصی در رژیم شما به محافظت از پوست کمک می کند. خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات برای پوست بسیار مفید است و به سلامت و زیبایی آن، تا حد بسیار زیادی، کمک می کند.

6.مزوتراپی دور چشم. یکی دیگر از روش های از بین بردن چین و چروک اطراف چشم، مزوتراپی است. با استفاده از مزوتراپی، ویتامین ها و مواد مفید برای جوانی و استحکام پوست، مستقیما وارد آن می شود که در زمان کوتاهی، نتایج بسیار مطلوبی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی یک روش جوانسازی، سفت شدن، حذف چربی های اضافی و بازسازی پوست با تزریق هورمون ها، ویتامین ها و عصاره های گیاهی است. این تکنیک توسط پزشک فرانسوی، دکتر میشل پیستور توسعه داده شد. در سالهای اولیه، این روش فقط برای کاهش درد استفاده می شد، اما سرانجام جایگاه خود را برای درمان های زیبایی در جهان پیدا کرد. در مزوتراپی از سوزن های باریک برای تزریق مواد به لایه های میانی پوست استفاده می شود. 

مزوتراپی زیر چشم نی نی سایت

مزوتراپی دور چشم چگونه است؟

مزوتراپی دور چشم، روشی است که در آن ویتامین ها، مواد معدنی، اسید های آمینه و بسیاری مواد مغذی دیگر، از طریق تزریق وارد پوست می شوند.
تزریق مزوتراپی توسط سوزن های نازک مخصوص مزوتراپی انجام می شود و مواد مغذی و فعال را مستقیما وارد لایه درم پوست می کند.
لایه درم همان لایه میانی پوست است که مواد آرایشی و یا درمانی، قابلیت دسترسی به آن را نخواهند داشت و به همین دلیل، مزوتراپی در مقایسه با این روش ها، نتایج سریع تر و بهتری را ارائه می دهد.
علاوه بر رساندن مواد فعال و مغذی به پوست، با وارد کردن سوزن ها به پوست، عمل کلاژن سازی پوست نیز تحریک می شود و کلاژن و الاستین، که از مهم ترین نیازها برای جوانسازی و آبرسانی پوست هستند، در پوست تولید خواهند شد.
به همین دلایل است که امروزه مزوتراپی از محبوب ترین و کم خطر ترین روش ها برای جوانسازی، آبرسانی و رفع بسیاری از مشکلات پوستی، در سراسر دنیا می باشد.
در مزوتراپی دور چشم، تزریق ها برای فعال کردن فیبروبلاست هاست، یعنی همان سلول هایی که تولید کلاژن، الاستین و اسید هیالورونیک را تحریک می کنند. مواد تزریق شده یا همان کوکتل های مزوتراپی، استحکام و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشند و باعث می شوند پوست اطراف چشم، جوانتر به نظر برسد.

فیلم مزوتراپی دور چشم

مزایای مزوتراپی دور چشم

  • علاوه بر رفع چین و چروک اطراف چشم، تیرگی ها و گودی های اطراف چشم را نیز از بین می برد.
  • روشی غیر جراحی، بدون درد و خونریزی است.
  • پس از انجام این روش، نیازی به استراحت ندارید و می توانید به فعالیت های عادی روزمره تان ادامه دهید.
  • نتایج این روش، سریع و ماندگار هستند.
  • چهره شما شاداب تر و جوانتر خواهد شد.

مواد تشکیل دهنده مزوتراپی 

اکثر درمان های مزوتراپی شامل مواد زیر است:
ال کارناتین: این ماده به حذف چربی از سلول های چربی کمک می کند.
هیالورونیداز: این آنزیم قادر به تجزیه سلولیت است و سطح صافی به پوست می بخشد.
دئوکسی کولات: این آنزیم چربی را از رژیم غذایی تجزیه می کند.
آمینوفیلین: این آنزیم درست مانند کافئین است و متابولیسم را افزایش می دهد.

هزینه مزوتراپی زیر چشم

هزینه هر جلسه مزوتراپی دور چشم چقدر است؟

هزینه هر کدام از جلسات مزوتراپی دور چشم و بطور کلی هزینه مزوتراپی، به عوامل مختلفی بستگی دارد.
سن، میزان مواد مورد استفاده، تعداد جلسات مورد نیاز و … در تعیین میزان هزینه مزوتراپی دور چشم بسیار موثر خواهند بود.
برای آگاهی دقیق از هزینه هر جلسه مزوتراپی دور چشم و تعداد جلسات مورد نیاز برای خودتان، می توانید با مشاورین ما در مرکز تخصصی مزوتراپی تهران تماس حاصل نموده و با بهره گیری از مشاوره رایگان، اطلاعات لازم را کسب نمایید.

اقدامات قبل از مزوتراپی زیر چشم

  • از مصرف داروهای مسکن مانند آسپرین و ایبوپروفن و ایندومتاسین و غیره، حداقل ۴ روز قبل از انجام مزوتراپی چشم خودداری کنید.
  • بهتر است در دوره های قاعدگی از انجام مزوتراپی به دلیل افزایش احتمال خون مردگی خودداری نمایید.
  • تمیز بودن پوست صورت و عدم استفاده از لوازم آرایش
مراقبت بعد از مزوتراپی زیر چشم

مراقبت های بعد از مزوتراپی زیر چشم

  • استفاده از کمپرس یخ برای رفع ورم زیر چشم
  • عدم استفاده از داروهای رقیق کننده خون همچون وارفارین، آسپرین و …
  • عدم استفاده از دخانیات، قلیان، سیگار و الکل
  • به مدت دو روز بعد از مزوتراپی ناحیه تحت درمان را ماساژ دهید.
  • به مدت یک هفته از برنزه کردن و پیلینگ شیمیایی و میکرودرم ابریشن و بند انداختن اجتناب کنید.
  • به مدت ۱۲ ساعت پس از تزریق از استحمام خودداری کنید.
  • در صورتی که از مزوتراپی برای رفع پف چشم استفاده شده است حتماً هنگام دراز کشیدن و استراحت دو بالشت زیر سر خود قرار دهید.
  • اجتناب از انجام فعالیت های سنگین ورزشی و جسمی
  • از قرار گرفتن در معرض آفتاب و گرمای شدید، استخر و سونا خودداری کنید.

بهترین مرکز مزوتراپی

 در کنار انتخاب روش مناسب برای از بین بردن چین و چروک های اطراف چشم، بسیار مهم است که مرکزی را انتخاب کنید که در زمینه مزوتراپی کاملا تخصصی است و همچنین نکات و موارد مهم ایمنی را نیز در نظر داشته باشد.

  • مرکز تخصصی مزوتراپی باید قبل از انجام مزوتراپی، مشاوره قبل از انجام مزوتراپی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهد.
  • از متد ها و دستگاه های جدید و به روز دنیا استفاده کند.
  • در انجام انواع روش های مزوتراپی، از پزشکان متخصص و به نام بهره گیرد.
  • موارد بهداشتی را به صورت کامل رعایت نماید.
  • از بهترین برند های مزوتراپی استفاده کند.
  • دارای کادری مجرب و آموزش دیده برای انجام تمامی امور مربوط به خدمات موجود، باشد.

ما در بهترین مرکز مزوتراپی شمال تهران، با بهره گیری از پزشکان متخصص و کادری مجرب، آماده ارائه کلیه خدمات مزوتراپی به شما عزیزان خواهیم بود.
جهت تماس با مرکز و مشاوره رایگان با متخصصان ما، می توانید از طریق لینک زیر با ما در تماس باشید.

1 دیدگاه دربارهٔ «رفع چین و چروک اطراف چشم | روش های پیشگیری و درمان خطوط زیر چشم»

  1. بازتاب: مزوژل: آشنایی با مزوژل و کاربردهای آن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن