از بین بردن لک های صورت

از بین بردن سریع لک های صورت | بهترین درمان لک صورت

از بین بردن لک های صورت

لکه های پوستی، مناطق نامنظمی در پوست هستند که باعث نارضایتی افراد و عدم اعتماد به نفس در آنها می شود. 
لکه های پوستی معمولا به دلیل تغییر در سطح ملانین در قسمت های مختلف بدن ایجاد می شوند.
ملانین، ماده ای است که به پوست رنگ می دهد و از آن در برابر آفتاب محافظت می کند. هنگامی که تولید ملانین در یک منطقه مشخص، بیش از حد باشد، می تواند منجر به تغییر رنگ پوست در آنجا شود.
برای از بین بردن لک های پوستی بخصوص لک های صورت راهکارهای زیادی، از جمله استفاده از لایه بردارها، درمان خانگی،  ماسک های طبیعی، استفاده از داروها، روش های سنتی وجود دارند اما اکثر این روش ها ماندگاری کمی دارند.
برای آگاهی بیشتر در خصوص علت پیدایش لک های پوستی، راههای پیشگیری و جدیدترین روش درمان آن مزوتراپی لک صورت در مقاله امروز با من همراه باشید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2022

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

علت لک های صورت

علت لک های صورت چیست؟

علت پیدایش لک های پوستی تولید بیش از حد ملانین است (رنگدانه ای که به پوست، مو و چشم ها رنگ طبیعی می بخشد). البته لک های پوستی به دلایل مختلفی ایجاد می شوند اما شایع ترین آنها قرار گرفتن در معرض آفتاب، بالا رفتن سن و … می باشد. دلایل دیگر پیدایش لک های پوستی عبارتند از:

  • عفونت ها
  • بیماری های آلرژیک و یا بیماری های سیستم ایمنی
  • تغییرات هورمونی
  • قرار گرفتن در معرض UV
  • بارداری
  • آسیب پوست و مشکلات التهابی
  • بیماری های کلیوی
انواع لک های صورت

انواع لک صورت

لک صورت انواع مختلفی دارد که ساختار آن ها و شیوه درمان کردن آن متفاوت خواهد بود. تشخیص نوع لک و تکنیکی درمان آن به عهده بهترین متخصص پوست خواهد بود. به طور کلی انواع لک صورت شامل موارد زیر می باشد:

1. لک ملاسما

در دوران بارداری ایجاد می شود و یا اینکه افرادی که تحت درمان با قرص های ضد بارداری هستند، این لکه‌ها را تجربه می‌کنند. به طور کلی تغییرات هورمونی عامل اصلی ایجاد این لک خواهد بود که با افزایش ملانین پوست ایجاد می گردد. ملاسما در صورت بدن و سایر قسمت ها مشاهده می شود، که معمولاً بعد از پایان دوران بارداری بهبود می یابد. اما در برخی از افراد این لکه ها باقی می مانند و نیاز به درمان های پوستی خواهند داشت.

2. کک و مک

کک و مک یک عارضه پوستی است که در بسیاری از افراد مشاهده می شود. این لکه ها معمولاً با دو عامل وراثت و تخریب پوست صورت توسط آفتاب ایجاد می‌شوند و در برخی از موارد قرار گرفتن در نور زیاد خورشید باعث تشدید آن می‌شود. کک و مک ها بی خطر برای پوست هستند اما به خاطر مشکلات ظاهری که در پی دارند افراد در صدد درمان آن برمی‌آیند. البته عده‌ای نیز وجود دارند که این لکه ها را جزو زیبایی چهره خود می پندارند و بدون اقدامی برای درمان از وجود آنها لذت می برند. در هر صورت کک و مک عارضه یا ضایعه پوستی محسوب نمی شود و اگر درمانی برای آن لحاظ گردد جنبه زیبایی خواهد داشت‌.

3. لکه های پیری

لکه های پیری بیشتر در قسمت هایی از پوست که در معرض تابش نور خورشید قرار دارد دیده می شود. لکه های پیری معمولاً روی صورت و پشت دست ها ایجاد می شود. تشخیص این لک با سایر لکه ها با یکدیگر امری دشوار است و باید توسط متخصص پوست و مو و با دقت بررسی شود. چرا که شیوه درمان لک ها با یکدیگر متفاوت است. برای درمان لک پیری معمولاً از روشن کننده ها استفاده  می شود.

4. لک ناشی از فقر ویتامین

برخی از لک های صورت در اثر کمبود ویتامین هایی مانند A و B ایجاد می‌شود که به مرور زمان و عدم مصرف ویتامین های مناسب و تغذیه کافی در صورت و بدن ایجاد می شوند. همچنین مصرف برخی از داروها مثل داروهای ضد سرطان و ضد مالاریا در صورت ناسازگاری با بدن باعث ایجاد لک روی صورت می شود.

 

5. لک های ناشی از آفتاب

برخی از لکه های صورت ناشی از آفتاب است. قرار گرفتن در زیر نور خورشید معمولاً عارضه های زیادی در پی دارد. به خصوص افرادی که از ضدآفتاب استفاده نمی کنند و پوشش مناسبی برای کنترل نور خورشید لحاظ نمی‌نمایند بیشتر در معرض ابتلا به عارضه های پوستی خواهند بود. اگر از قبل این لک ها وجود داشته باشند با قرار گرفتن در نور آفتاب تشدید می شود. در این مورد استفاده از ضد آفتاب مناسب برای محافظت در برابر نور خورشید بسیار مهم می باشد که از جانب پزشکان و متخصصین پوست توصیه می شود

راهکار های خانگی برای از بین بردن لک صورت

1. پوستتان را لایه برداری کنید. با لایه برداری پوست، سلول های مرده از روی پوست پاک شده و پوست شما اجازه تنفس را پیدا خواهد کرد.

2. از زردچوبه برای بهبود رنگ پوست استفاده کنید. قرن هاست که مردم هند، مناطقی از آمریکای مرکزی و دیگر مناطق نیمه گرمسیری کره زمین، به دلیل داشتن بسیاری از خواص درمانی، از کاهش التهاب گرفته تا کمک به روند هضم، از زردچوبه استفاده می کنند.
زردچوبه مانع تولید ملانین پوست می شود که منجر به ایجاد لکه های پوستی می شود.

3. ماساژ با روغن بادام

4. ماسک ماست برای روشن شدن پوست

5. ماسک آلوئه ورا

6. مصرف ویتامین سی. ویتامین C یکی از موثرترین مواد طبیعی است که می توانید روی آن حساب کنید تا لکه های پوستتان روشن شود و از تشکیل لک های جدید جلوگیری کند.

پیشگیری از لک صورت

اگر به دنبال روش هایی برای جلوگیری از بروز لک صورت هستید باید بدانید که استفاده از ضد آفتاب حتی در زمستان و روزهای ابری یکی از مهمترین مواردی است که باید در سبک زندگی خود قرار دهید. افرادی که تحت درمان لک صورت قرار گرفته اند، نیز برای مراقبت از پوست جدید باید حتما از ضدآفتاب استفاده کنند. همچنین در روزهای آفتابی از تابش مستقیم نور خورشید به صورت خودداری کرده و از کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید.

راهکار درمانی لک پوستی چیست؟

  • آراف فرکشنال
  • میکرونیدلینگ
  • مزوتراپی لک

راه کارهای جدید برای درمان لک صورت

امروزه برای درمان لک های صورت، راهکارهای جدید و مدرن نیز به کمک مردم می آیند. راهکارهایی که با صرف زمان و هزینه کمی، بهترین نتایج را به شما ارائه خواهند داد. همچنین، می توانند گاهی نتایج دائمی را نیز برای شما به همراه داشته باشند.
برخی از این روش های مدرن عبارتند از: مزوتراپی برای برطرف کردن لک های پوست، پی آر پی، هایفو، درمان لک های صورت با لیزر، فیس آپ و …..
دلیل بهتر بودن این روش ها نسبت به روش های طبیعی نیز، دسترسی آنها به لایه های عمیق تری از پوست می باشد. جایی که کرم های زیبایی یا درمانی و مواد دارویی، عمدتا توانایی دستیابی به آنها را ندارند.
از میان روش های ذکر شده، مزوتراپی یکی از روش های ایمن و بدون عوارض می باشد که با استفاده از مواد طبیعی و رساندن آنها به لایه میانی پوست، می تواند بسیاری از مشکلات پوستی را درمان کند.

مزوتراپی لک صورت

مزوتراپی لک صورت چیست؟

مزوتراپی لک صورت عبارتست از تزریق مواد فعال و مغذی به پوست و تغذیه و تقویت پوست، به منظور درمان لک های موجود و جلوگیری از ایجاد لک های جدید.
در این روش، مواد مزوتراپی یا همان کوکتل مزوتراپی که عمدتا شامل ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه، هورمون ها، آنتی اکسیدان، عصاره گیاهان و … می باشد، از طریق تزریق وارد لایه میانی پوست می شوند. سپس از طریق تغذیه پوست و ورود سوزن ها به آن به منظور تولید کلاژن، عملیات بهبودی پوست آغاز خواهد شد.

مزوتراپی لک صورت چگونه است؟

در استفاده از مزوتراپی برای درمان لک های صورت و درمان لک و پیس پوست و از بین بردن لکه های قهوه ای روی صورت و دست، محلول مخصوص مزوتراپی که شامل مواد مغذی و مفید برای پوست می باشد، از طریق تزریق هایی وارد پوست می شود. با شروع تزریقات و ورود سوزن ها به پوست صورت یا دست، بدن آن را به عنوان آسیبی شناخته و شروع به تولید کلاژن و الاستین در نواحی تزریق شده می کند.
بنابراین، علاوه بر رساندن مواد بسیار مفید و مغذی به پوست، تحریک برای کلاژن سازی هم صورت می گیرد و بدین ترتیب، پوست علاوه بر بازسازی نواحی مورد نظر، به رفع لک های پوستی و برطرف کردن چین و چروک ها خواهد پرداخت.
مزوتراپی می تواند به صورت دستی و یا توسط دستگاه انجام شود. در روش دستی، تزریق ها به صورت تک عددی و تنها با حرکت دست انجام خواهند شد، اما در استفاده از دستگاه، ممکن است چند تزریق همزمان با هم صورت گیرد.

فیلم مزوتراپی لک صورت

بهترین برند مزوتراپی صورت چیست؟

بهترین برند مزوتراپی صورت موجود در بازار شامل رویتاکر فرانسوی، فیوژن اسپانیایی، BCN، بایو اسکین، مزو لایک و درماهیل کره ای است.

مزایای مزوتراپی لک صورت

مزایای مزوتراپی لک صورت

  • روشی غیر تهاجمی، بدون درد و خونریزی است.
  • در مدت کوتاهی لک ها را از بین خواهد برد.
  • علاوه بر از بین بردن لک صورت، جوانسازی و آبرسانی را نیز انجام می دهد.
  • در مقایسه با سایر روش ها، مقرون به صرفه می باشد.
  • بعد از انجام این روش، نیازی به استراحت نخواهید داشت. می توانید پس از هر جلسه، به فعالیت های روزانه تان بپردازید.

برای لک صورت مزوتراپی بهتر است یا لیزر؟

لیزر بیشتر برای لک های سطحی تر و جای جوش به کار می رود ولی مزوتراپی برای لک های تیره تر و جای سوختگی به کار می رود. در برخی موارد بنا به صلاح دید پزشک هر ۲ روش انجام میشود.

برای درمان لک مزوتراپی بهتر است یا میکرونیدلینگ؟

یکی دیگر از روشهای از بین بردن لک صورت، میکرونیدلینگ است که در آن، دستگاهی با سوزنهای بسیار ریز استفاده می شود. این سوزنهای ریز وارد پوست می شوند و سوراخهای میکروسکوپی در سطح پوست ایجاد می کنند. این کار باعث می شود که سلولهای پوست برای بازسازی و ترمیم تحریک شوند و شروع به کلاژن سازی کنند. این کلاژن های جدید باعث ایجاد لایه ای جوان و صاف روی پوست می شود و چروکها و لک های پوستی را از بین می برد. مهمترین مزیت میکرونیدلینگ این است که باعث ضخیم تر شدن و سفت تر شدن لایه اپیدرم پوست می شود و پوست فرد را زیبا و منعطف می کند.
بنابراین در مزوتراپی مواد مغذی به داخل پوست وارد می‌شود، اما در میکرونیدلینگ با استفاده از آسیب‌ به سطح پوست، لک های پوست را درمان میکنند. هردوی این‌ روشها در نهایت تولید کلاژن و الاستین را تحریک می‌کند.

درمان لک صورت با میکرودرم ابریژن

دستگاه میکرودرم ابریژن از جدیدترین دستگاه ها برای رفع کک و مک روی پوست، رفع لک های مادرزادی، درمان لک بارداری و بهبود ظاهر پوست است. میکرودرم ابریژن برای جوانسازی پوست، کاهش چین و چروکها و بستن منافذ باز پوست نیز کاربرد دارد.
در روش میکرودرم ابریژن، از دستگاهی خاص برای ایجاد تراش های سطحی روی پوست استفاده می شود. این تراش ها با نوعی کریستال بسیار ظریف از جنس اکسید آلومینیوم به وجود می آید. همچنین با مکش پوست، کریستال ها را از سطح پوست جمع می کند و به نوعی پاکسازی پوست را انجام می دهد. میکرودرم ابریژن روشی بدون درد است که جریان خون زیر پوست را بهتر می کند و باعث زیبایی و شادابی پوست می شود.

افرادی که به دنبال درمان لک های پوستی هستند، می توانند به میکرودرم کاملا اعتماد کنند. اگر به همراه میکرودرم از داروهای ضد لک استفاده شود، پوست صورت سریعتر روشن و شفاف خواهد شد.

اگر برای درمان لک صورت هم از لیزر و هم از میکردرم استفاده شود، موفقیت جلسات درمانی به شکل چشمگیری بیشتر خواهد شد. این روش درمانی، کاملا بدون عارضه و بدون درد است. نتیجه میکرودرم ابریژن تحریک کلاژن پوست برای بازسازی سلولهای پوستی و ایجاد یک لایه جدید روی پوست است.

درمان لک با لیزر

از روش های موثر برای درمان لک صورت استفاده از لیزر می باشد. در لیزر که فرکشنال قوی ترین آن می باشد، پالس های نور با سرعت لکه های تیره پوست را تخریب کرده و باعث می شود که رنگدانه های سطحی پوست خرد و شکسته شوند. زمانی که اشعه لیزر روی پوست تابیده می شود، رنگدانه های تیره دچار تغییراتی می شوند که باعث تجزیه شدن آنها به ذرات ریزتری می گردد. با تکرار جلسات لیزر درمانی لکه ها روشن و روشن تر می شوند تا زمانی که به نتیجه مطلوب برسد. حدوداً ۴ یا ۵ جلسه نیاز است تا نتیجه ایده آل حاصل شود.

چندین نوع لیزر برای از بین بردن این لک ها وجود دارد از جمله این لیزرها، لیزر Q Switch، لیزر الکساندرایت با پهنای موج بسیار پایین و لیزر فرکشنال هستند.

استفاده از لیزر برای درمان لک مناسب است ولی باید توسط پزشک حاذق انجام شود تا پوست دچار عوارض بعدی نشود. همچنین انتخاب لیزر مناسب برای پوست اهمیت دارد.

لیزر فرکشنال

 

لیزر آراف فرکشنال از بهترین دستگاهها برای جوانسازی پوست و لیفت صورت است که برای موارد مختلفی از جمله درمان جوش، جای جوش و درمان لک نیز کاربرد دارد.
در آراف فرکشنال سوزنی که از پیشرفته ترین انواع آراف می باشد از سوزن های بسیار ریز با قطر 120 میکرون استفاده می شود که تا عمق 2 میلی متر پوست نفوذ می کنند و امواج رادیوفرکانسی را به عمق پوست می فرستند. این کار باعث تحریک کلاژن سازی می شود. این دستگاه با استفاده از لیزر RF (رادیوفرکانسی) روی بافتهای پوستی تاثیر می گذارد و باعث جوانسازی سلولهای پوستی می شود.

این لیزر موجب بازسازی رشته های کلاژن زیر پوست می شود و بهترین حالت این می باشد که آراف فرکشنال 3 جلسه با فاصله 2 تا 4 هفته انجام شود.

نتایج اصلی آراف فرکشنال:

  • جوانسازی و لیفت پوست
  • درمان منافذ باز صورت
  • رفع غبغب
  • شفاف شدن بیشتر پوست
  • رفع خطوط و چین ها، خط خنده و

مزیت این نوع لیزر نسبت به سایر روش ها این است که التهاب کمتری ایجاد می کند و اصولا زخمی روی پوست ایجاد نمی کند. همچنین دقت این دستگاه بالاست.

مزیت دیگر لیزر فرکشنال برای درمان لک این است که چون این لیزر فقط به ناحیه خاصی تابیده می شود از وارد شدن آسیب به نواحی دیگر پوست جلوگیری کرده و باعث بهبود سریع تر بیمار می شود.

ماندگاری مزوتراپی لک صورت

ماندگاری مزوتراپی لک صورت

ماندگاری اثرات مزوتراپی برای درمان لک های صورت، تا میزان زیادی، به سبک زندگی افراد و رعایت کردن موارد بعد از انجام این روش، بستگی خواهد داشت. همچنین شرایط پوستی و بدنی افراد و میزان و شدت لک ها و چین و چروک ها نیز در ماندگاری مزوتراپی، موثر می باشد. برای داشتن نتایج دائمی و مطلوب، توصیه می شود علاوه بر رعایت موارد و مراقبت های بعد از انجام مزوتراپی، افراد از رژیم های تغذیه ای و ورزشی مناسب نیز استفاده نمایند.

هزینه مزوتراپی لک صورت

هزینه مزوتراپی لک صورت

هزینه مزوتراپی به عوامل گوناگونی بستگی دارد. با توجه به شرایط هر فرد و میزان مواد مورد نیاز برای مزوتراپی، و همچنین تعداد جلسات، هزینه مزوتراپی برای افراد مختلف، متفاوت خواهد بود. برای اطلاع از هزینه ها می توانید با مشاورین ما در مرکز تخصصی مزوتراپی تهران، تماس حاصل نموده و از طریق مشاوره با کارشناسان ما، اطلاعات لازم در خصوص انواع مزوتراپی را کسب نمایید.

بهترین مرکز مزوتراپی

  • بهترین مرکز مزوتراپی، مرکزی است که در هنگام اعمال روش های مزوتراپی، نکات و موارد مهم ایمنی را در نظر داشته باشد.
    • مرکز تخصصی مزوتراپی باید قبل از انجام مزوتراپی، مشاوره لازم را به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهد.
    • از متد ها و دستگاه های جدید و به روز دنیا استفاده کند.
    • در انجام انواع روش های مزوتراپی، از پزشکان متخصص و به نام بهره گیرد.
    • موارد بهداشتی را به صورت کامل رعایت نماید.
    • از بهترین برند های مزوتراپی استفاده کند.
    • دارای کادری مجرب و آموزش دیده برای انجام تمامی امور مربوط به خدمات موجود، باشد.

ما در بهترین مرکز مزوتراپی شمال تهران، با بهره گیری از پزشکان متخصص و کادری مجرب، آماده ارائه کلیه خدمات مزوتراپی به شما عزیزان خواهیم بود.
جهت تماس با مرکز و مشاوره رایگان با متخصصان ما، می توانید از طریق لینک زیر با ما در تماس باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن