درمان سریع ریزش مو با مزوتراپی

درمان سریع ریزش مو | مزوتراپی مو برای جلوگیری از ریزش و تقویت موها

روش های موثر برای جلوگیری و درمان سریع ریزش مو

موهای شما به میزان زیادی در زیبایی چهره شما موثر هستند. بنابراین طبیعی است که بخواهید موهای زیبا و پرپشت و سالمی داشته باشید و یا از ریزش و کم پشت شدن آن ها جلوگیری کنید.
برای تقویت موها و جلوگیری از ریزش آنها، راه های زیادی وجود دارند. از روش های سنتی گرفته تا روش های مدرن مانند پی آر پی و مزوتراپی و پروفایلو و … .
استفاده از شامپو ها و ماسکهای متنوع نیز از راه های اولیه و ابتدایی برای جلوگیری از ریزش موها و یا درمان ریزش مو می باشد.
برخی از ریزش ها، پس از مدتی، به خودی خود برطرف می شوند مانند ریزش مو در بارداری، اما برخی دیگر به راحتی برطرف نمی شوند و برای رهایی از شر آنها نیاز به مراجعه به پزشک و استفاده از داروها یا روش های مختلف می باشد.
در مقاله امروز به بررسی روش های تقویت و جلوگیری از ریزش مو ها و معرفی چند روش موثر خواهیم پرداخت.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2022

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

دلیل ریزش مو

ریزش مو می تواند تنها به دلیل مشکلات پوست سر و یا به دلیل وجود مشکلاتی در قسمت های مختلف بدن باشد. همچنین می تواند موقتی یا دائمی باشد.
می تواند به دلایل ارثی، هورمونی، مصرف داروها و یا بالا رفتن سن باشد. ریزش مو هم در زنان و هم در مردان اتفاق می افتد اما وجود این مشکل، در مردان بیشتر دیده شده است. در ادامه، به توضیح مهم ترین علت های ریزش مو خواهیم پرداخت.

مهمترین علت های ریزش مو

مهم ترین علت های ریزش مو

-سابقه خانوادگی یا دلایل ارثی: رایج ترین دلیل ریزش موها، دلایل ارثی می باشد که با بالا رفتن سن، بیشتر می شود.
به این حالت، آلوپسی آندروژنیک یا همان طاسی با مدل مردانه و طاسی با الگوی زنانه گفته می شود. این حالت معمولاً به تدریج و در الگوهای قابل پیش بینی اتفاق می افتد. یک خط مو و لکه های طاس در مردان و موهای کم پشت در امتداد تاج پوست سر در زنان.

-تغییرات هورمونی: تغییرات هورمونی ناشی از بارداری، زایمان، یائسگی و مشکلات تیروئیدی و شرایط پزشکی مربوط به سیستم ایمنی بدن نیز میتوانند باعث ریزش مو شوند.

-دارو ها و مکمل ها: عارضه جانبی داروهای خاص مانند داروهای مورد استفاده در سرطان، آرتروز، افسردگی، مشکلات قلبی، نقرس و فشار خون و همچنین برخی از مکمل ها نیز می توانند از دلایل ریزش مو باشند.

-پرتو درمانی: از دیگر دلایل ریزش مو در زنان و مردان، پرتو درمانی می باشد. در صورت گذراندن دوره یا جلسات پرتو درمانی نیز ممکن ست دچار ریزش مو شوید.

-استرس: یکی از دلایل رایج ریزش مو ها استرس می باشد که بسیاری از مردم نیز به آن دچار می باشند. بسیاری از افراد چند ماه پس از شوک جسمی یا عاطفی نیز ریزش مو را تجربه می کنند. این ریزش مو تقریبا موقتی است و پس از مدتی برطرف می شود.

-تغییرات در مو ها: مانند رنگ مو و دکلره و یا استفاده از ابزارهای فرم دهنده مو. تغییرات زیاد در موها نیز می تواند باعث ریزش موها شود. به عنوان مثال بستن موها به شکل دم اسبی و یا کشیدن موها هنگام سشوار کردن و یا استفاده زیاد از اتو و وسایلی از این قبیل هم می توانند باعث ریزش مو ها شوند.

روش های جلوگیری از ریزش موها

روش های جلوگیری از ریزش موها

1. رژیم غذایی مناسب: استفاده از یک رژیم غذایی حاوی سبزیجات خام و یا گیاهان تازه و همچنین استفاده از غذاهای سالم و عدم استفاده از غذاهای فراوری شده می توانند در جلوگیری از ریزش مو ها تاثیر بسیار زیادی داشته باشند.

2. استفاده از پروتئین : فولیکول های مو، بیشتر از پروتئینی به نام کراتین ساخته می شوند. اسیدهای آمینه نیز به عنوان عناصر سازنده پروتئین عمل می کنند. داشتن یک رژیم غذایی غنی از پروتئین می تواند از ریزش مو جلوگیری کند. به عنوان مثال غذاهایی مانند تخم مرغ، آجیل، لوبیا و نخود فرنگی، ماهی، لبنیات کم چرب، مرغ و بوقلمون.

3. ویتامین A: ویتامین آ به تولید سبوم کمک می کند و پوست سر را سالم نگه داشته و موهای بیشتری را حفظ می کند. بشقاب خود را با غذاهای غنی از ویتامین A مانند سیب زمینی شیرین، فلفل دلمه ای و اسفناج پر کنید.

4. مولتی ویتامین
5. بیوتین
6. ویتامین D
7. شستشوی منظم: شستشوی روزانه مو و سالم و تمیز نگه داشتن پوست سر ممکن است از ریزش آن محافظت کند. نکته اصلی استفاده از شامپو های ملایم است. شامپو های دارای فرمول های خشن تر ممکن است مو را خشک کرده و باعث شکسته شدن آن شوند و منجر به ریزش مو شوند.

8. ماینوکسیدیل: استفاده از این دارو برای تقریباً دوسوم افرادی که آن را امتحان می کنند، موثر است.

9. لیزر تراپی

10. مزوتراپی مو

روش های خانگی برای جلوگیری از ریزش مو

  • استفاده از آب پیاز
  • ماساژ پوست سر
  • یوگا
  • استفاده از روغن نارگیل
  • استفاده از روغن زیتون
  • استفاده از آلوئه ورا

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی به طیف وسیعی از درمان‌های تزریقی با حداقل تهاجم گفته می‌شود که کاربردهای بسیاری دارند. از جمله کاربردهای مزوتراپی می توان به درمان لک، روشن سازی و جوانسازی صورت اشاره کرد. در مزوتراپی مو ترکیبی از مواد مختلف تقویتی به درون پوست تزریق می‌شود. این مواد شامل عصاره‌های گیاهی، داروهای مختلف، ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، هورمون‌ها، فاکتورهای رشد و دیگر عواملی هستند که می‌توانند به درمان آلوپسی (ریزش مو یا طاسی) کمک کنند.

کاربردهای درمانی مزوتراپی

مزوتراپی در ۵۰ سال گذشته مورد اقبال بسیاری از پزشکان و متقاضیان روش‌های جوانسازی و زیباسازی پوست قرار گرفته‌ است.
مزوتراپی بسته به نوع داروها و مواد استفاده شده در آن می‌تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد. از جمله کاربردهای مزوتراپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان سلولیت
  • از بین بردن چربی‌های موضعی (مزوتراپی لاغری)
  • جلوگیری از ریزش مو و درمان آلوپسی
  • جوانسازی پوست (برطرف کردن چین و چروک‌ها، سفت کردن پوست و لیفت)
  • درمان لک‌های پوستی (مزوتراپی صورت)
  • اصلاح انحناهای سطحی (کانتور) بدن
  • برطرف کردن جای زخم و اسکار
مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی مو روشی است که در آن با استفاده از تزریق مواد مغذی به پوست سر، مواد را به مزودرم می رسانند. این مواد که عموما شامل برخی داروها، ویتامین ها، مواد معدنی، هورمونها، اسیدهای آمینه و … هستند، مستقیما به فولیکول مو رسیده و باعث احیای پوست و رشد مجدد موها خواهد شد.
مزوتراپی از کلمه “مزودرم” که به لایه میانی پوست یا لایه درم اشاره دارد، گرفته شده است. زیرا مواد مستقیما وارد درم شده و با هدف قرار دادن مستقیم فولیکول های مو های شما و ریشه آنها در پوست، یک روش واضح برای رفع ریزش مو خواهد بود.

فیلم مزوتراپی مو

تاثیر مزوتراپی برای ریزش مو

در مطالعات انجام شده در دنیا و بررسی های صورت گرفته، مزوتراپی و ماینوکسیدیل، از موثر ترین درمان ها در جلوگیری از ریزش مو و کمک به رشد مجدد موها بوده اند. ماینوکسیدیل دارویی است که برای تحریک رشد مو توسط پزشک تجویز می شود، اما این ماده تنها یکی از موادی است که توسط مزوتراپی به فولیکول های مو منتقل خواهد شد.
علاوه بر آن، مزوتراپی به لایه هایی از پوست که شامپو ها و محلول های پوستی، قادر به رسیدن به آن ها نیستند، دسترسی خواهد داشت. بنابراین، کاملا واضح است که نتایج این روش، سریع تر نیز خواهد بود.

مزوتراپی مو با دستگاه مزوگان

در برخی از کلینیک های درمان ریزش مو، برای تزریق مواد از دستگاه (مزوگان) استفاده میکنند و برخی دیگر از سرنگ انسولین که این دو هیچگونه تفاوتی با یکدیگر ندارند. بنابراین تزریقات مزوتراپی با استفاده از سوزنی مشابه با سوزن انسولین و به صورت دستی یا با استفاده از دستگاهی به نام «مزوگان» صورت می‌گیرد. این که تزریقات به شکلی دستی انجام شوند یا با استفاده از مزوگان، به انتخاب پزشک بستگی دارد و هردو تکنیک‌های خوبی هستند.
سوزن تا حدود ۱ میلی‌متر به درون پوست نفوذ کرده و محلول درمانی را مستقیماً به درون لایه‌ی میانی پوست تزریق می‌کند. محلول یا کوکتل مزوتراپی مو حاوی آمینواسیدها، ویتامین‌ها، ماینوکسیدیل، داروهای مهارکننده‌ی هورمون‌های آندروژنی و فاکتورهای مختلف رشد است که باعث احیای فولیکول‌ها و افزایش رشد موها می‌شوند.

کوکتل چیست؟

به داروی ترکیبی که در مزوتراپی به دورن پوست تزریق می‌شود، کاکتیل یا کوکتل می‌گویند. برای تهیه‌ی این محلول از انواع و اقسام مواد مختلف استفاده می‌شود که هر کدام تاثیرات مفیدی بر پوست و فولیکول‌های مو می‌گذارند. ترکیب کوکتل مزوتراپی مو به شرایط و وضعیت موهای شما بستگی دارد و توسط پزشک متخصص تعیین می‌شود.

بهترین مارک داروی مزوتراپی مو

بهترین مارک داروی مزوتراپی مو

در بازار برندهای مختلفی برای مزوی مو وجود دارد. در حال حاضر بهترین برند برای مزوتراپی و درمان ریزش مو، رویتاکر فرانسه است. همچنین برندهای توسکانی، درماهیل، ولادرم اسپانیا و پرومو ایتالیا صرف نظر از اینکه چقدر واقعا موثر هستند، در کلینیک ها زیاد مورد استفاده قرار می گیرند.
اگر بخواهیم از میان تمامی مارک‌های موجود در بازار تنها یکی را انتخاب کنیم بهترین آن رویتاکر فرانسوی Revitacare است. این برند در امریکا به نام cytocare شناخته می شود و یکی از بهترین برندهای مزوتراپی مو است که در مرکز تخصصی زیبایی ما نیز از همین مارک برای مزوتراپی مو استفاده می‌شود.

تفاوت مزوتراپی مو با PRP چیست؟

PRP روش پیچیده‌تری نسبت به مزوتراپی مو است. در پی آر پی ماده تزریقی از خون خود فرد گرفته شده و پس از تجزیه و انجام فرایندهایی به پوست سر تزریق می‌شود. اما در مزوتراپی مو مواد لازم اعم از ویتامین‌ها، آمینو اسیدها، مواد معدنی، عصاره‌های گیاهی و… ترکیب شده و به پوست سر تزریق می‌شود.

فواید مزوتراپی مو

مزایا و فواید مزوتراپی برای ریزش مو

مهم ترین مزایای مزوتراپی عبارتند از:

  • مواد مفید و فعال را مستقیما به درم می رساند.
  • فولیکول های مو را تغذیه و تحریک می کند.
  • روشی ایمن، بدون درد و قابل اعتماد است.
  • ایمنی و استحکام پوست سر را افزایش خواهد داد.
  • التهاب پوست سر را کاهش می دهد.
  • سطح نرمال PH را حفظ می کند.
  • باعث تخلیه لنفاوی می شود.

ماندگاری مزوتراپی مو چقدر است؟

طول دوره درمان و میزان ماندگاری مزوتراپی مو، به شرایط هر فرد بستگی دارد. ماندگاری این روش عموما به عواملی مانند سن، کیفیت مواد مورد استفاده، شرایط بدنی هر فرد و میزان انجام مراقبت های لازم پس از انجام این روش بستگی دارد.
در صورت استفاده از رژیم های غذایی و ورزشی مناسب و داشتن سبک زندگی سالم، میزان ماندگاری مزوتراپی مو، بیشتر و گاها دائمی خواهد بود.

مراقبت های بعد از مزوتراپی مو

مراقبت های بعد از مزوتراپی مو

این روش که مقایسه با روش هایی مانند کاشت مو و یا جراحی ها کاملا راحت و بی خطر است، با رعایت موارد ساده ای، نتایج بهتری را برای شما خواهد داشت.

  • از شستن سر تا یک روز خودداری کنید.
  • از انجام فعالیت هایی که موجب تعریق و یا التهاب پوست شما می شوند، اجتناب کنید.
  • در صورت مصرف دارو، قبل و بعد از مزوتراپی، حتما با پزشک خود مشورت نمایید.
  • از قرار گرفتن در معرض آفتاب و یا استفاده از دستگاه های برنزه کننده خودداری نمایید.
  • مراقب باشید که به پوست سر و یا نواحی تزریق شده فشاری وارد نکنید.

آیا مزوتراپی مو درد دارد؟

کوکتل مزوتراپی توسط سوزن های بسیار ریز به زیر پوست سر تزریق می‌شود و تا حدودی دردناک است. بسیاری از مراجعین به دلیل دردناک بودن آن و یا سردرد شدن جلسات خود را ادامه نمی دهند. در مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی مزوتراپی مو با تکنیک بی حسی سر انجام می شود یعنی چند نقطه در پیشانی بی حس می شود تا تزریق ها را بدون درد تجربه کنید.

مزوتراپی مو سر یک تکنیک تخصصی محسوب میشود. بنابراین لازم است این درمان تحت نظر پزشک متخصص پوست و مو در مراکز معتبر انجام شود. ما جزء معدود مراکزی هستیم که با تکنیک بدون درد تزریق مزو مو را انجام می دهیم.

هزینه مزوتراپی مو

هزینه مزوتراپی مو چقدر است؟

هزینه انجام مزوتراپی مو نیز در همه افراد یکسان نمی باشد. هزینه مزوتراپی با توجه به میزان مواد مورد استفاده، دلیل ریزش مو، شرایط پوستی و بدنی و عوامل دیگر، در افراد مختلف، متفاوت خواهد بود.
برای اطلاع از هزینه مزوتراپی، می توانید با ما در مرکز مزوتراپی تهران، تماس حاصل نموده و با بهره مندی از مشاوره رایگان، اطلاعات لازم را کسب نمایید.
همچنین برای کلیه روش های مزوتراپی، در مرکز مزوتراپی شمال تهران، تخفیف های مزوتراپی در نظر گرفته شده است.
جهت اطلاع از تخفیف ها از طریق لینک زیر با ما در تماس باشید.

تفاوت مزوتراپی مو با کاشت مو

کاشت مو یک روش جراحیه و برای ریزش مو و طاسی ارثی استفاده میشه. مزوتراپی برای درمان ریزش مو در اثر بیماریهای هورمونی و پس از درمان انجام می شود. برخی افراد هم برای تقویت موهاشون از این روش استفاده می کنند.
از مزوتراپی مو بعد از کاشت مو، گاهی استفاده می شود، زیرا باعث تقویت و تسریع رشد فولیکول های جدید می شود. با این حال، می توان از این روش به عنوان یک درمان مستقل بدون کاشت نیز بهره برد.

بهترین مرکز مزوتراپی

  • بهترین مرکز مزوتراپی، مرکزی است که هنگام انجام روش های مزوتراپی، نکات و موارد مهم ایمنی را نیز در نظر داشته باشد.
  • مرکز تخصصی مزوتراپی باید قبل از انجام مزوتراپی، مشاوره قبل از انجام مزوتراپی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهد.
  • از متدها و دستگاه های جدید و به روز دنیا استفاده کند.
  • در انجام انواع روش های مزوتراپی، از پزشکان متخصص و به نام بهره گیرد.
  • موارد بهداشتی را به صورت کامل رعایت نماید.
  • از بهترین برند های مزوتراپی استفاده کند.
  • دارای کادری مجرب و آموزش دیده برای انجام تمامی امور مربوط به خدمات موجود، باشد.

ما در بهترین مرکز مزوتراپی شمال تهران، با بهره گیری از پزشکان متخصص و کادری مجرب، آماده ارائه کلیه خدمات مزوتراپی به شما عزیزان خواهیم بود.
جهت تماس با مرکز و مشاوره رایگان با متخصصان ما، می توانید از طریق لینک زیر با ما در تماس باشید.

5 دیدگاه دربارهٔ «درمان سریع ریزش مو | مزوتراپی مو برای جلوگیری از ریزش و تقویت موها»

  1. بازتاب: مزوژل: آشنایی با مزوژل و کاربردهای آن

  2. بازتاب: مزوژل: آشنایی با مزوژل و کاربردهای آن

  3. بازتاب: مزوژل: آشنایی با مزوژل و کاربردهای آن

  4. بازتاب: مراقبت از پوست و مو | مزوتراپی برای داشتن پوست و موهای سالم و زیبا - مزوتراپی

  5. بازتاب: هیر فیلر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن