مزایای میکرونیدلینگ صورت

مزایا و معایب میکرونیدلینگ چیست؟

با مزایا و معایب میکرونیدلینگ آشنا شوید

با تمام معجزاتی که درمان‌ های زیبایی می ‌توانند به ارمغان بیاورند، مهم است که بدانیم چگونه عمل می ‌کنند، چه کاری برای پوست انجام می‌ دهند، و چگونه از آنها برای دستیابی به بهترین اثرات استفاده کنیم. بسیاری از مردم به اثرات میکرونیدلینگ که پوستی شاداب تر و جوان تر ایجاد می کند، سوگند یاد می کنند. کسانی که هنوز آن را امتحان نکرده ‌اند ممکن است آن را دلهره‌ آور بیابند، اما مشاهده اینکه چگونه این روش می تواند اثرات سال‌ها را از روی صورت بزداید، کافی است تا آنها را متقاعد کند که ارزش سوراخ شدن با ده‌ها سوزن کوچک را دارد. آیا اکنون به میکرونیدلینگ فکر می کنید؟ دست نگه دارید! قبل از گرفتن وقت، با مزایا و معایب میکرونیدلینگ آشنا شوید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2022

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

میکرونیدلینگ چیست؟

فواید میکرونیدلینگ نی نی سایت

میکرونیدلینگ که همچنین به عنوان “درمان القای کلاژن” شناخته می شود، باعث تحریک کلاژن سازی می شود. این روش همچنین تحت عنوان درمارولینگ نیز شناخته می شود که ممکن است بیشتر با آن آشنا باشید.

میکرونیدلینگ شامل استفاده از سوزن های بسیار ظریف برای ایجاد صدها سوراخ ریز و غیرقابل تشخیص روی سطح پوست است. این ایجاد استرس در سطح پوست، فرآیندهای ترمیم طبیعی پوست را تحریک می کند و می تواند تشکیل کلاژن و الاستین را به دلیل فعال شدن فاکتور TGF beta1 (عامل رشد) افزایش دهد.

میکرونیدلینگ به عنوان درمانی برای افرادی شناخته می شود که می خواهند نشانه های پیری پوست خود را کاهش دهند و ظاهر منافذ خود را بهبود بخشند. این درمان اجازه می دهد تا پوست تجدید شود.

روش های مختلفی برای انجام میکرونیدلینگ وجود دارد. شما می توانید به یک متخصص پوست مراجعه کنید که بسته به تمایل یا آموزش وی، ممکن است از تجهیزات میکرونیدلینگ دستی یا الکترونیکی خاصی استفاده شود.

به یاد داشته باشید از آنجایی که میکرونیدلینگ روی پوست انجام می شود، باید در شرایط خوبی باشد. اگر پوست شما فاقد مواد مغذی لازم برای سلامتی و ترمیم خود باشد، میکرونیدلینگ بی ‌اثر خواهد بود.

 

میکرونیدلینگ چگونه کار می کند؟

این گجت حاوی یک غلتک است که می ‌تواند با سوزن‌ هایی که دارد روی پوست بچرخد، در حالی که دستگاه با استفاده از یک ابزار کوچک دستی با سوزن ‌های ریز روی پوست کشیده می ‌شود. سوزن ها به پوست نفوذ می کنند و باعث می شوند بدن کلاژن و الاستین جدید تولید کند تا بهبود یابد. بسته به اندازه و مقدار مکان هایی که باید درمان شوند، درمان می تواند از 30 دقیقه تا یک ساعت طول بکشد.

 

مزایا و معایب میکرونیدلینگ

مزایای میکرونیدلینگ صورت

مزایا و فواید میکرونیدلینگ

درمان غیر تهاجمی است

میکرونیدلینگ شامل بخیه، تزریق یا جراحی نیست. همچنین تقریباً بدون درد است. درمان ‌های عمیق‌ تر که نیاز به سوزن‌ های بلند‌تری دارند ممکن است در بهترین حالت کمی دردناک باشند. در چنین شرایطی، پزشک از لوسیون بی‌ حس‌ کننده روی پوست بیمار استفاده می ‌کند تا قابل تحمل باشد.

از آنجایی که میکرونیدلینگ یک روش غیر تهاجمی است، نیازی به دوره نقاهت ندارد. اکثر افراد به ۲۰ تا ۴۰ دقیقه زمان نیاز دارند تا تحت درمان قرار گیرند و بلافاصله می توانند فعالیت های عادی خود را از سر بگیرند. پس از بهبودی، پوست می تواند تولید کلاژن را به مدت شش ماه افزایش دهد.

القای کلاژن بدون آسیب به پوست

بسیاری از تکنیک ‌های جوانسازی پوست با افزایش تولید کلاژن جدید در بدن شما کار می ‌کنند. کلاژن بخشی جدایی ناپذیر از پوست شماست زیرا یک جزء حیاتی در بافت سراسر بدن به شمار می رود.

کلاژن در لایه میانی یافت می شود و به عنوان پایه ای برای سطح پوست شما عمل می کند. ماتریکس آن لایه اپیدرمی را تقویت و تغذیه می کند و هنگامی که سطح کلاژن کاهش می یابد، نشانه هایی از پیری ظاهر می شود.

از طرف دیگر، بدن شما توانایی تولید کلاژن جدید را حفظ می کند. زوال ناشی از زمان و اثرات نامحسوس قرار گرفتن در معرض محیط، همیشه مکانیسم های بازسازی پوست شما را فعال نمی کنند. یک رویداد تنظیم شده و حتی “مضر” باید ساخته شود تا این امر اتفاق بیافتد.

درم ابریژن تهاجمی و لایه برداری های شیمیایی قوی این کار را انجام می دهند، اما به اپیدرم و لایه کلاژن آسیب می رسانند. در حالی که این روش ها به طور موثر دو لایه بافت جدید را برای شما فراهم می کنند، اما به قیمت یک دوره نقاهت طولانی مدت و همچنین ناراحتی یا رنج ناشی از شکل گیری پوست جدید شما تمام می شود.

خطوط و چین و چروک صورت را کاهش می دهد

از آنجایی که لایه درمال، حمایت و تغذیه خود را از دست می دهد، پوست خارجی خاصیت ارتجاعی کمتری پیدا می کند و به طور موثرتر به داخل حفره ها و عضلات اطراف فرو می رود. اینجاست که خطوط و چین و چروک ها ظاهر می شوند. کلاژن تازه رطوبت، خاصیت ارتجاعی و حجم از دست رفته را جبران کرده، اپیدرم را تقویت کرده و پوست را صاف می کند.

حداقل زمان ریکاوری

درمان میکرونیدلینگ معمولاً تنها 10 تا 20 دقیقه طول می کشد. روز بعد، می توانید فعالیت های عادی روزانه خود را از سر بگیرید. با این حال، بسته به نوع درمان میکرونیدلینگ، ممکن است لازم باشد برای تکمیل دوره درمان چند بار مراجعه کنید.

ساده و موثر

میکرونیدلینگ می تواند به کاهش آکنه و بهبود ظاهر اسکار آکنه کمک کند. میکرونیدلینگ یکی از موثرترین و ساده ترین درمان های آکنه است. میکرونیدلینگ باعث ایجاد پوستی صاف تر، نقص های کمتری در صورت و بهبود رطوبت لازم پوست می شود.

با این حال، اگر فردی دارای آکنه تهاجمی یا آکنه کیستیک باشد، متخصص پوست توصیه می کند از میکرونیدلینگ در چنین نواحی استفاده نکنید. میکرونیدلینگ روی آکنه فعال می تواند شرایط را تشدید کند، پوست را ملتهب کند و احتمالاً باکتری ها را منتقل کند.

اسکارها و نواحی توخالی صورت را پر می کند

اگرچه ممکن است سال‌ ها پیش آکنه فعال داشته‌ اید، اما ممکن است هنوز بقایای آنها را به شکل اسکار داشته باشید. لک ‌های آکنه به ‌قدری سریع ظاهر می ‌شوند که بدن شما نمی ‌تواند یک ماتریکس کلاژن را در هنگام التیام یک جوش احاطه شده توسط جوش های بسیار دیگر ترمیم کند. میکرونیدلینگ تشکیل یک ماتریکس کلاژن مداوم و یکنواخت را می دهد که می تواند به “پر کردن” اسکارهای آکنه کمک کند.

هیپرپیگمانتاسیون را کاهش می دهد

لک های ناشی از آفتاب و سایر تغییرات رنگ پوست اغلب در درم یافت می شوند اما از طریق اپیدرم به طور واضح قابل مشاهده هستند. تشکیل کلاژن جدید اغلب بافت حاوی این عیوب را از بین می برد و مشکلات رنگدانه ای را کاهش می دهد یا از بین می برد.

جوش های سر سیاه را کاهش می دهد

هنگامی که منافذ پوست با سبوم مسدود می شوند، جوش های سرسیاه ایجاد می شوند. بسیاری از این منافذ مسدود شده توسط میکرونیدلینگ باز می شوند، که انسدادهای سبوم را از بین می برد و سیستم مراقبت طبیعی از پوست شما را بازیابی می کند.

 

معایب و عوارض میکرونیدلینگ

عوارض میکرونیدلینگ صورت

میکرونیدلینگ ممکن است یک سری عوارض جانبی نیز داشته باشد.

چگونه بعد از مزونیدلینگ از پوست خود مراقبت کنیم؟

میکرونیدلینگ اغلب هم بی خطر و هم موثر است. کمی تورم، قرمزی یا حساسیت پس از درمان شایع است و باید ظرف چند روز فروکش کند. خونریزی خفیف نیز در طول انجام فرایند معمول است. با این حال، خطرات بالقوه مرتبط با میکرونیدلینگ نیز وجود دارد. برخی از مراجعان ممکن است در موارد نادر یک یا چند مورد از علائم زیر را داشته باشند:

  • تورم، قرمزی یا درد طولانی مدت
  • اسکار ناشی از فلسی شدن عفونت پوست
  • هنگامی که این اثرات نامطلوب رخ می دهند، احتمالاً کوتاه مدت هستند. بهترین روش برای کاهش عوارض جانبی، حفظ رطوبت پوست، دوری از نور آفتاب و پیروی از مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ است.

روند درمان می تواند کند باشد

ممکن است حدود شش هفته طول بکشد تا نتایج میکرونیدلینگ نشان داده شود. علاوه بر این، اکثر افراد قبل از دریافت اثرات مورد نظر، نیاز به دو یا چند جلسه میکرونیدلینگ با فاصله 4 تا 6 هفته دارند. بسیاری از افراد به 4 تا 5 جلسه درمانی نیاز دارند. با در نظر گرفتن این موضوع، ممکن است چندین ماه طول بکشد تا مزایای کامل میکرونیدلینگ آشکار شود.

سایر روش ‌ها، مانند لایه ‌برداری با لیزر و لایه ‌برداری شیمیایی، ممکن است نتایج سریع ‌تر یا قابل مشاهده ‌تری داشته باشند. البته هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

 

آیا میکرونیدلینگ برای شما مناسب است؟

میکرونیدلینگ صورت قیمت

اول از همه، کاندیدای ایده آل برای میکرونیدلینگ باید انتظارات واقع بینانه ای داشته باشد. دوم اینکه باید مشکل پوستی کنونی با میکرونیدلینگ قابل درمان باشد. افرادی که دارای اختلالات پوستی خاص هستند باید به هر قیمتی از درمان اجتناب کنند. اینها شرایط عبارتند از:

  • عفونت فعال پوستی
  • آکنه
  • اسکار ناشی از کلوئید
  • حساسیت پوستی
  • زخم های باز
  • پسوریازیس یا اگزما
  • به زنان باردار و افرادی که تحت پرتودرمانی قرار می گیرند نیز توصیه می شود از میکرونیدلینگ خودداری کنند.

 

سخن پایانی | بهترین مرکز میکرونیدلینگ در تهران

بهترین روش برای درک اینکه آیا کاندید خوبی برای میکرونیدلینگ هستید یا خیر این است که با یک متخصص مشورت کنید که می تواند روش مناسب برای نیازهای پوست شما را پیشنهاد دهد. خوشبختانه همکاران ما در مرکز زیبایی می توانند به شما کمک کنند تا در مسیر بهبود پوست خود گام بردارید. همین امروز با مشاورین ما صحبت کنید و وقت خود را رزرو کنید.

تماس با ما


پژوهش و تحقیق: مینو زرفش

منبع: myfacelady

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن