میکرونیدلینگ برای ترک های پوستی

میکرونیدلینگ بهترین روش درمان برای از بین بردن ترک های پوستی

میکرونیدلینگ برای ترک پوستی

به نظر می رسد میکرونیدلینگ در حال تبدیل شدن به یک روش درمانی برای تقریباً هر بیماری یا نقص پوستی است. این یک روش نسبتا غیر تهاجمی است که با فرآیندهای طبیعی پوست تاثیر خود را می گذارد و نتیجه آن جوانسازی و بهبود ظاهر و بافت پوست است. این یک روش درمانی است که می تواند روی پوست صورت، پوست سر یا بدن انجام شود، بنابراین میکرونیدلینگ ترک پوستی قطعا امکان پذیر است؛ در واقع، مسلماً بهترین گزینه است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2022

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

ابتدا بیایید توضیح دهیم که میکرونیدلینگ برای ترک ‌های پوستی چیست و چگونه انجام می ‌شود، چه فرآیندهایی را تحریک می ‌کند، چه نتایجی را می ‌توان از آن انتظار داشت، و همچنین به هر سؤال دیگری که ممکن است داشته باشید پاسخ دهیم.

 

میکرونیدلینگ چیست؟

بهترین روش برای از بین بردن ترک های پوستی

میکرونیدلینگ یک درمان پوستی است که شامل ایجاد ریزتروما به پوست به منظور آغاز فرآیندهای بازسازی آن می‌ شود که باعث بهبود بافت، ساختار داخلی، و یکپارچگی ظاهر پوست در نتیجه همه این موارد می‌ شود.

این کار با استفاده از درماپن یا درمارولر با سوزن های نازک برای ایجاد سوراخ هایی با عمق متفاوت انجام می شود. هنگامی که پوست سوراخ می شود، یک میکروکانال ایجاد می شود. بدن فرآیند بازسازی را درگیر می کند تا این میکرو آسیب را برطرف کند، اما میکروکانال یک عملکرد اضافی دارد: مسیری را برای سرم های ویژه ایجاد می کند که اکنون می توانند مستقیماً به پوست نفوذ کنند.

اما توجه به این نکته مهم است که صرف نظر از اینکه کدام مشکل در حال درمان است، میکرونیدلینگ هرگز یک روش یکبار مصرف نیست. ساخت سطوح کلاژن و جایگزینی پوست جدید با پوست فرسوده و آسیب دیده به زمان و تکرار درمان نیاز دارد.

بنابراین، میکرونیدلینگ همیشه به صورت یک سری جلسات ارائه می شود. یک درمان حرفه ‌ای می ‌تواند بسیار مؤثرتر از درمان های خانگی باشد، زیرا با سوزن‌ های بلندتر انجام می ‌شود.

برای اطلاعات بیشتر، راهنمای جامع ما درباره تکنیک میکرونیدلینگ را بررسی کنید.

میکرونیدلینگ ترک پوستی چگونه کار می کند؟

بهترین روش درمان ترک های پوستی

میکرونیدلینگ ترک‌ های پوستی از همان فرآیندهای میکرونیدلینگ در رفع سایر مشکلات پوستی استفاده می ‌کند.

برای توضیح اینکه چگونه از این روش برای ترک های پوستی استفاده می شود، باید بررسی کنیم که ترک پوستی در واقع چیست.

ترک پوستی در اصل، یک اسکار است. این آسیب، نتیجه از هم گسیختگی شبکه کلاژن و الاستین (شبکه پروتئین هایی که ساختار آن را به پوست می بخشند، در کنار سایر عملکردها) در پوست است. در نتیجه افزایش وزن ناگهانی (به دلیل تغییرات هورمونی در نوجوانی، بارداری، افزایش سریع عضلات یا چربی)، این شبکه بیش از حد کشیده شده و در هم می شکند. سرانجام نمی تواند به اندازه کافی سریع تطبیق یابد و در نتیجه اسکار تشکیل می شود.

میکرونیدلینگ ترک های پوستی باعث ایجاد سوراخ در بافت اسکار می شود. این میکرو آسیب، سیگنالی برای بدن در جهت افزایش میزان کلاژن و الاستین در ناحیه است. پروتئین‌ های تازه تولید شده به تدریج شبکه درهم شکسته شده را بازیابی می ‌کنند و در نتیجه، فرورفتگی ‌های ترک‌ های پوستی پر شده و در نهایت همسطح پوست سالم اطراف می‌ شوند.

فیلم میکرونیدلینگ برای ترک پوستی

یک اثر دیگر، افزایش گردش سلولی پوست است، به این معنی که سلول های جدید و سالم سریعتر تولید می شوند. بعلاوه، سرم های تزریق شده رطوبت اضافی را تامین می کند و حفظ آن را افزایش می دهد که به فرآیند حجیم شدن کمک می کند.

بازیابی شبکه کلاژن به زمان نیاز دارد و پوست در هر جلسه، بیشتر و بیشتر بهبود می یابد.

 

آیا این درمان برای هر نوع ترک پوستی موثر است؟

بهترین روش از بین بردن ترک های پوستی

میکرونیدلینگ برای ترک های پوستی جدیدتر بهتر عمل می کند. هر چه ترک پوستی قدیمی ‌تر باشد، بافت سفت ‌تر می‌ شود، بنابراین درمان آن زمانبر ‌تر و دشوارتر است. اما می توان گفت، قطعاً بهبودهایی حاصل خواهد شد.

هنگامی که ترک پوستی برای اولین بار ظاهر می شود، می تواند قرمز، صورتی، ارغوانی یا قهوه ای تیره باشد، اما به مرور زمان به رنگ سفید یا خاکستری روشن می گراید. بنابراین درمان ترک های سفید و خاکستری سخت تر است، اما غیرممکن نیست.

اگرچه بهتر است ترک های پوستی زودتر درمان شوند، اما توصیه نمی‌ شود که آنقدر ترک‌ های پوستی جدید باشند که حساس به لمس باشند.

یک مطالعه اخیر نشان می‌ دهد که میکرونیدلینگ ترک‌ های پوستی در مناطقی که پوست ضخیم‌ تر است، مانند ران و باسن بیشتر از مناطقی که نازک ‌تر هستند (مانند سینه‌ ها) موثر است. با این حال، در همه زمینه ها بهبودهایی را نشان می دهند.

 

آیا این روند دردناک است؟

بهترین روش برای درمان ترک های پوستی

نه واقعا. سوزن های استفاده شده آنقدر نازک هستند که احتمالاً احساس سوزن سوزن شدن عجیبی خواهید داشت. با این حال، اگر یک درمان حرفه‌ ای با سوزن‌ های بلندتر دریافت می‌ کنید، می ‌توان از یک بی ‌حس کننده موضعی برای بی‌ حس کردن ناحیه استفاده کرد.

درمان با درما رولر یا درماپن برای ترک پوستی ممکن است دردناک تر باشند.

 

آیا میکرونیدلینگ ترک های پوستی را به طور کامل از بین می برد؟

این بستگی به سختی، اندازه و سن علائم کشش دارد. انتظار واقع بینانه تر این است که میکرونیدلینگ ظاهر آنها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و بافت آنها را یکدست کند. آنها ممکن است به طور کامل ناپدید نشوند، اما بسیار کمتر برجسته خواهند شد.

 

آیا از بین بردن ترک های پوستی با میکرونیدلینگ نتایج دائمی به دنبال دارد؟

اکثر مراجعین برای حفظ ساختار کلاژن و الاستین هر 6 تا 12 ماه یکبار نیاز به نگهداری دارند. حتی اگر دوباره ظاهر شوند، ترک های پوستی درمان شده با میکرونیدلینگ به اندازه قبل برجسته نخواهند بود.

 

آیا رفع ترک های پوستی با میکرونیدلینگ بی خطر است؟

بله، اگر درست انجام شود کاملا بی خطر است.

تنها خطرات عبارتند از:

  • عفونت،
  • آلرژی،
  • و آسیب دائمی به بافت (اسکارهای بیشتر در اطراف ترک های پوستی ظاهر می شود).

همه این خطرات با موارد زیر قابل پیشگیری است:

  • با انجام تست پچ از قبل، از ایجاد حساسیت به محصولات استفاده شده جلوگیری می شود.
  • با استریل مناسب ابزار و مراقبت از آلوده نشدن ناحیه بعد از درمان از عفونت جلوگیری می شود.
  • با تکنیک مناسب و طول سوزن مناسب، خطر آسیب دائمی وجود ندارد.

 

آیا میکرونیدلینگ ترک پوستی برای پوست های تیره بی خطر است؟

بله. در حالی که برخی از درمان ‌های زیبایی در صورت انجام روی پوست غنی از ملانین (پوست تیره) خطر ‌پیگمانتاسیون را به همراه دارند، طبق مطالعات، میکرونیدلینگ اینطور نیست.

 

آیا عوارض جانبی دارد؟

بهترین روش برای رفع ترک پوستی

از آنجایی که میکرونیدلینگ اساساً باعث ایجاد تروما می شود، برخی از عوارض جانبی طبیعی و قابل انتظار هستند – حتی مطلوب هستند!

  • با سوراخ شدن پوست، جریان خون افزایش می یابد (که اتفاقا اثر خوبی است، زیرا خون، اکسیژن و مواد مغذی را تامین می کند) و قرمزی پس از آن.
  • بعد از درمان، ناحیه ممکن است حساس باشد (مخصوصاً ترک های پوستی جدیدتر).
  • ممکن است مقداری تورم و کبودی جزئی وجود داشته باشد.
  • ممکن است این ناحیه کمی سفت شود.

همه این‌ عوارض در عرض 2 تا 3 روز از بین می ‌روند.

 

بهبودی و ریکاوری آن چگونه است؟

کاملا سرراست است. پوست میکروکانال ها را نسبتاً سریع می بندد (حداکثر پس از چند روز) و فرآیندها در زیر آن ادامه می یابد.

جدای از عوارض جانبی اولیه که در بالا توضیح داده شد، ممکن است چند روز پس از درمان کمی پوسته ریزی یا پوسته پوسته شدن جزئی اتفاق بیافتد، زیرا پوست در حال لایه برداری است.

پس از درمان، اقدامات زیر توصیه می شوند:

  • ناحیه تحت درمان را برای مدتی دور از نور خورشید نگه دارید (در حالت ایده آل 2 هفته).
  • مطمئن شوید که منطقه آلوده نشده است – آن را لمس نکنید و سعی کنید از تماس با سطوح غیر استریل جلوگیری کنید. لباس تمیز بپوشید.
  • از محصولاتی استفاده کنید که پزشک برای شما تجویز می کند.

 

بهترین مرکز میکرونیدلینگ در شمال تهران

چنانچه به دنبال یک مرکز زیبایی خوب در تهران به شما مرکز زیبایی خودمان را معرفی می کنیم.

مفتخریم اعلام کنیم مرکز زیبایی ما واقع در محدوده شمال تهران (شریعتی ، قلهک ، زرگنده ، دروس ، ظفر ، کدویی ، میرداماد ، تجریش ، فرمانیه ، پاسداران)، کلیه خدمات زیبایی و لیزر را با نازل ترین قیمت ، توسط مجرب ترین متخصصان انجام می دهد.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر ، مشاوره و همچنین اخذ نوبت از مرکز زیبایی ما به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.


شاد و سلامت باشید.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع: pmuhub

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن