مزوتراپی برای درمان آلوپسی

درمان آلوپسی و احیای فولیکول های مو با مزوتراپی | مزوتراپی مو و پوست سر

مزوتراپی مو و پوست سر

مزوتراپی، تکنیکی است که علاوه بر صورت، برای درمان انواع مشکلات پوست بدن و سر و موها نیز استفاده می شود. از شایع ترین این مشکلات پوست سر، نازک شدن موهای زنان, طاسی مردان و زنان و ریزش مو به دلیل استرس می باشد. همچنین مزوتراپی برای شرایطی مانند پسوریازیس پوست سر و موهای چرب نیز مناسب است و شوره سر را نیز درمان خواهد کرد. مزوتراپی مو و پوست سر به دو صورت انجام می شود. یکی به صورت تزریق های کوچکی در پوست سر، که می تواند توسط دستگاه و یا دستی انجام شود. دومی، به صورت روشی بدون سوزن و با استفاده از دستگاهی که دارای خارهای کوچکی است و با کشیدن بر روی پوست سر و وارد کردن منافذ کوچک به پوست، مواد مزوتراپی را وارد پوست سر می کند.
هر دوی این روش ها بدون درد هستند و بسته به شرایط، زمان انجام آن ها بسیار کوتاه می باشد. مهم ترین نکته در انجام مزوتراپی مو و پوست سر، انتخاب کوکتل یا محلول مناسب و ترکیب درست آن برای استفاده می باشد.
در این مقاله به بررسی آلوپسی و ریزش موها و راه های درمان آنها از طریق مزوتراپی، خواهیم پرداخت.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2022

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

علت ریزش مو در زنان نی نی سایت

علل ریزش مو

عوامل زیادی از جمله استرس، ژنتیک، بیماریهای مختلف، اختلالات تغذیه ای، مشکلات هورمونی و …. می تواند باعث ریزش و کم پشتی موهای شما شوند و به طبع آن بر روی زیبایی چهره شما نیز اثرگذار است.
راه های متفاوتی توسط افراد مختلف یا پزشکان پیشنهاد می شود. راه حل هایی مثل استفاده از شامپوهای مختلف، مواد تقویت کننده، استفاده از محلول ماینوکسیدیل، مکمل ها و… . برخی از این راه حل ها می توانند تا حدودی موثر باشند و برخی دیگر نه.

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی روشی غیر تهاجمی، شامل تزریق کوکتل موثری، ساخته شده از مواد مغذی مانند اسید هیالورونیک، ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه است. این ترکیبات خاصیت های فراوانی را در اختیار پوست شما قرار می دهد و به بهبود و زیبایی آن بسیار کمک می کند.
تزریقات در این روش، با استفاده از سوزن های نازک و کوچکی انجام می شود که به لایه درم پوست، وارد می شوند و مواد مغذی را به این لایه می رسانند. عمق تزریقات در این روش، معمولا 1 تا 4 میلیمتر خواهد بود که به صورت تکی و یا چند عددی انجام می شوند. تزریقات تکی معمولا توسط یک سوزن و با دست نیز انجام می شود، اما تزریقات چند عددی، توسط ابزار تفنگ مانندی که دارای چند سوزن است و همزمان همه تزریقات را در ناحیه خاصی انجام می دهد، صورت می گیرد.

آلوپسی

آلوپسی چیست؟

آلوپسی، ریزش و کم شدن موها در نواحی خاص می باشد. این ریزش و یا کم شدن می تواند به صورت سکه ای و یا منطقه ای باشد و می تواند در همه جای بدن مانند: ابروها، ریش، سبیل، موها، پاها و یا هر جایی از بدن اتفاق بیفتد.

آلوپسی آندروژنتیک

آلوپسی آندروژنتیک، فرم خاصی از ریزش موها در خانم ها و آقایان است. در مردان، این حالت به عنوان طاسی الگوی مردانه شناخته می شود. به این صورت که مو، به صورت الگویی کاملا مشخص در بالای سر، ریخته و خالی می شود. با گذشت زمان، موها در قسمت جلوی سر نیز نازک و کم پشت می شوند. این روند، اغلب از طاسی جزئی تا کامل، پیش می رود.
الگوی ریزش مو در زنان، با طاسی متفاوت است. در خانم ها، موی سر نازک می شود اما خط موها عقب نمی رود. آلوپسی آندروژنتیک در زنان، به ندرت منجر به طاسی کامل می شود.

آلوپسی آره اتا

نوعی بیماری خود ایمنی است که در آن سلولهای ایمنی بدن شما به فولیکول های مو حمله می کند. اغلب اوقات، این امر منجر به ایجاد تکه های کامل ریزش مو به صورت بیضی شکل می شود. این پدیده می تواند در هر ناحیه از بدن شما مانند: ابروها، مژه ها، پاها و … اتفاق بیفتد. این بیماری غیر قابل پیش بینی است. می تواند به خودی خود از بین برود و یا در بدن، بیشتر شود.
متخصصان پوست اغلب این مشکل را با تزریق استروئید در نواحی بدون مو، به منظور کاهش واکنش خود ایمنی، درمان می کنند.

مزوتراپی مو نی نی سایت

مزوتراپی برای درمان آلوپسی

در مزوتراپی برای درمان آلوپسی، پس از ضدعفونی پوست سر، مواد مزوتراپی را از طریق سوزن های نازکی به داخل پوست سر تزریق می کنند. این تزریق که از طریق سوزن های مخصوص انجام می شود عموما تا عمق 4 میلی متری پوست سر نفوذ می کند.
با ورود مواد مزوتراپی به بدن، پوست سر مواد مغذی لازم را دریافت می کند و از طریق تحریک پوست سر و موها، موجب رشد مجدد مو ها می شود. این تحریک، توسط خود عمل سوزن زدن نیز تا حدودی صورت می پذیرد. به عبارت دیگر، با ورود سوزن ها به پوست سر، حتی بدون تزریق مواد مزوتراپی، پوست سر سیگنال های آسیب را دریافت کرده و از طریق بهبود گردش خون و سیستم ایمنی بدن در آن منطقه، به ترمیم بافت و رویش موها کمک خواهد کرد.
مزوتراپی مو، پیشگیری از ریزش مو، فعال شدن رشد موهای جدید و بهبود کیفیت موهای دوباره در آمده را سبب می شود. با مزوتراپی مو، گردش خون افزایش می یابد که این امر، محیط فولیکول مو را برای رشد بهتر بهبود می بخشد. علاوه بر این، منبع تغذیه ی فولیکول مو نیز تأمین خواهد شد.

مزایای مزوتراپی برای درمان آلوپسی

  • روشی غیر جراحی، بدون درد و خونریزی است.
  • تعادل هورمون ها را در فولیکول مو و اطراف آن حفظ می کند.
  • فولیکول ها را تحریک می کند.
  • التهاب پوست سر را کاهش می دهد.
  • مواد مغذی را به پوست و مو می رساند.
  • گردش خون را در پوست سر بهبود می بخشد.
مراقبت بعد از مزوتراپی مو

مراقبتهای قبل از مزوتراپی مو

  • قبل از روز مراجعه سعی کنید از خوردن داروهای مراقبتی و تقویتی اصلا استفاده نکنید.
  • ۲۴ ساعت قبل از مراجعه اصلا به کف سر خود روغن تقویت کننده مو و انواع شامپوها را نزنید.

مراقبت های بعد از مزوتراپی مو

  • برای کاهش تورم، درد و سوزش روی ناحیه تحت درمان از کمپرس سرد استفاده کنید.
  •  حداقل ۴ ساعت بعد از درمان، سر خود را نشویید و دوش نگیرید.
  •  برای رفع کبودی و بهبود عوارض از داروهای تجویزشده توسط پزشک استفاده کنید.
  • تا ۲۴ ساعت بعد از مزو مو از مصرف داروهای ضدالتهابی مانند آسپرین یا ویتامین E خودداری کنید.
  • برای تسکین درد یا ناراحتی می‌توانید از مسکن‌های عمومی مانند استامینوفن استفاده کنید.
  •  تا ۴۸ ساعت بعد از درمان از رفتن به وان‌های آب گرم، سونا، جکوزی و ماساژ بپرهیزید.
  •  تا دو روز بعد از درمان از انجام فعالیت‌ها و ورزش‌های سنگین که باعث تعریق می‌شوند، خودداری کنید.
  •  روز اول مایعات و آب فراوان بنوشید.
  • بعد از مزوتراپی مو سعی کنید در معرض آلودگی و نور آفتاب قرار نگیرید.

تفاوت مزوتراپی مو با PRP چیست؟

PRP روش پیچیده‌تری نسبت به مزوتراپی مو است. در پی آر پی ماده تزریقی از خون خود فرد گرفته شده و پس از تجزیه و انجام فرایندهایی به پوست سر تزریق می‌شود. اما در مزوتراپی مو مواد لازم اعم از ویتامین‌ها، آمینو اسیدها، مواد معدنی، عصاره‌های گیاهی و… ترکیب شده و به پوست سر تزریق می‌شود.

تفاوت مزوتراپی مو با کاشت مو

کاشت مو یک روش جراحیه و برای ریزش مو و طاسی ارثی استفاده میشه. مزوتراپی برای درمان ریزش مو در اثر بیماریهای هورمونی و پس از درمان انجام می شود. برخی افراد هم برای تقویت موهاشون از این روش استفاده می کنند.
از روش مزوتراپی مو بعد از کاشت مو، گاهی استفاده می شود، زیرا باعث تقویت و تسریع رشد فولیکول های جدید می شود. با این حال، می توان از این روش به عنوان یک درمان مستقل بدون کاشت مو قبلی نیز استفاده کرد. اینکار قبل از ضرورت جراحی کاشت مو، از ریزش مو جلوگیری می کند.

تعداد جلسات مزوتراپی مو

تعداد جلسات مزوتراپی برای درمان آلوپسی

تعداد جلسات لازم برای درمان مزوتراپی، دارای استاندارد خاصی نمی باشد و تنها توسط پزشک متخصص تعیین می گردد.
پزشک متخصص پس از بررسی شرایط هر فرد و ارزیابی، میزان مواد مورد نیاز و تعداد جلسات لازم برای انجام مزوتراپی آلوپسی را تعیین خواهد کرد.
فاصله بین جلسات نیز معمولا حدود یک ماه می باشد و تعیین نوبت بعدی پس از هر جلسه، انجام خواهد شد.

عوارض مزوتراپی برای درمان آلوپسی

مزوتراپی، عمدتا عوارض خاصی را برای هیچ کجای بدن، در پی نخواهد داشت.
پس از انجام مزوتراپی ممکن است کمی قرمزی پوست و تورم را در پوست سر مشاهده کنید. همچنین ممکن است در پوست سر، کمی احساس خارش داشته باشید که همه این عوارض، طبیعی و نرمال می باشند و خطری را به دنبال نخواهند داشت.

فیلم مزوتراپی پوست و موی سر

فیلر مو چیست؟

یکی از راه ‌های درمانی توصیه شده به افرادی که دچار ریزش مو شدید و کم ‌پشتی مو هستند، تزریق فیلر موی سر برند DR.CYJ است. فیلر مو که نوعی ماده تزریقی است، بر پایه یک ترکیب پپتیدی و نوعی خاص از هیالورونیک اسید، جهت تحریک رشد، ترمیم مو و پوست سر طراحی شده است.

هیر فیلر نی نی سایت

هیر فیلر ساخت کجاست؟

فیلر موی سر DR.CYJ که منجر به کاهش ریزش مو می ‌شود، محصول ۱۳ سال تلاش بخش R&D کمپانی لابراتوار Caregen کره جنوبی است. این کمپانی در سال ۲۰۱۶ این محصول موفق را روانه بازار کرد.
این روش درمانی مبتنی بر پپتید-اسید هیالورونیک، موی درون فولیکول ‌ها را تقویت کرده و با توجه به پژوهش ‌های بالینی انجام‌ شده، موها را ضخیم ‌تر و قوی ‌تر می ‌کند.

تفاوت هیرفیلر و مزوتراپی مو

هیر فیلر ماهیتش بین مزو و فیلر است و بافت آب اطراف ریشه های مو را بیشتر می کند و ترکیب همزمان مزو و هیرفیلر باعث می شود وقتی آب کنار فولیکول های مو است مواد مزو بیشتر و بهتر جذب پوست سر شوند و اینکه هیر فیلر چه زمانی باید استفاده شود کاملا بسته به نظر پزشک دارد یعنی اگر ریزش موی شدید دارید ممکن است همزمان با مزو هیرفیلر هم استفاده شود. 

مزوتراپی اصل و تقلبی

اگر مرکز معتبر را انتخاب کنید قطعا آن مجموعه از برندهای اصل استفاده می کند. مرکز زیبایی پوست ومو شریعتی از کمپانی هایی که با کشور سازنده در ارتباط است خریداری می کند. هیرفیلر ساخت کشور کره جنوبی یکی از بهترین برندهای فیلر موی سر است که در بهترین مرکز مزوتراپی مو توسط پزشکان این مجموعه استفاده می شود.

بهترین داروی مزوتراپی مو ساخت کدام کشور است؟

در حال حاضر بهترین و پرطرفدارترین محلول‌های مزوتراپی تولید کشورهای آمریکا و کره هستند. محلول‌های مزوتراپی ساخت آمریکا با کیفیت‌تر و معتبرتر هستند و به همین خاطر هزینه بالاتری هم دارند. در بیشتر موارد علت تفاوت هزینه جلسات مزوتراپی در کلینیک‌های مختلف، استفاده از برندها و محصولات متفاوت است. طبیعتاً برای بهرمندی از محلول‌های با کیفیت‌تر باید هزینه بالاتری بپردازید.
اما نکته مثبت این است که اکثر پزشکان نمونه‌های کره‌ای داروهای مزوتراپی را نیز تایید می‌کنند. بنابر این می‌توانید با صرف هزینه کمتر و استفاده از محلول‌های کره‌ای هم نتیجه مطلوب را از جلسات مزوتراپی خود دریافت کنید.

بهترین برند مزوتراپی مو

بهترین برند مزوتراپی مو

داروی مزوتراپی مو که به صورت محلول به بازار عرضه می‌شود، توسط شرکت‌های گوناگون خارجی و تحت اسامی و برند‌های مختلف تولید می‌شود. برند مزو مو خیلی مهمه درماهیل کره ای و رویتاکر فرانسوی از برندهای معروف و نام آشنا هستند. تزریق داروی مزوتراپی به تقویت ریشه مو و کاهش ریزش آن کمک می‌کند. 

هزینه مزوتراپی مو و پوست سر

قیمت مزوتراپی آلوپسی و مزوتراپی پوست و موی سر، برای افراد مختلف متفاوت است و به شرایط پوستی هر شخص، میزان مواد مورد استفاده و تعداد جلسات بستگی دارد. این هزینه تنها توسط پزشک متخصص تعیین خواهد گردید. برای اطلاع از قیمت ها و آگاهی بیشتر می توانید با مشاورین ما در بهترین مرکز مزوتراپی تهران، تماس حاصل نمائید.

تخفیف مزوتراپی مو و پوست سر

کلیه امور مربوط به مزوتراپی و سایر خدمات زیبایی مانند میکرونیدلینگ، لیزر، پی ار پی و … در مرکز تخصصی پزشکی و زیبایی شمال تهران با بهره گیری از پزشکان بنام و کادری مجرب، و با استفاده از بهترین برند ها و دستگاه های روز دنیا انجام می شود. برای هر کدام از روش های ذکر شده تخفیفاتی نیز در نظر گرفته شده است تا تمامی عزیزان بتوانند از این خدمات بهره مند گردند.
جهت اطلاع از تخفیف ها می توانید با ما تماس بگیرید. مشاورین ما، با صبر و شکیبایی آماده ی پاسخگویی به تمامی سوالات شما عزیزان خواهند بود.

3 دیدگاه دربارهٔ «درمان آلوپسی و احیای فولیکول های مو با مزوتراپی | مزوتراپی مو و پوست سر»

  1. بازتاب: درمان کم پشتی ریش در آقایان | راه های پرپشت شدن ریش آقایان - مزوتراپی

  2. بازتاب: ریش آقایان: درمان کم پشتی ریش در آقایان

  3. بازتاب: درمان ریزش مو با مزوتراپی: مزوتراپی مو

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن