میکرونیدلینگ اسکار

میکرونیدلینگ بهترین روش برای از بین بردن جای بخیه یا اسکار جراحی

میکرونیدلینگ جای بخیه بهترین روش از بین بردن جای بخیه

هنگام انتخاب برای انجام یک عمل زیبایی، به ویژه جراحی روی صورت، بیماران اغلب نگران این هستند که جای اسکارشان چقدر واضح به نظر می رسد. اکثر جراحان زیبایی با استعداد، از روش های کمتر تهاجمی و برش های دقیق جهت به حداقل رساندن جای اسکار پس از جراحی پلاستیک استفاده می کنند. با این حال، اسکارهای جراحی ناشی از هر نوع جراحی می‌ توانند اثری ماندگار از خود به جای بگذارند. متخصصان زیبایی ما میکرونیدلینگ جای بخیه را برای کاهش اسکار پس از جراحی پیشنهاد می کنند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2022

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

دانش پشت میکرونیدلینگ

مزایای میکرونیدلینگ صورت

میکرونیدلینگ – که به عنوان درمان القای کلاژن نیز شناخته می شود – یک روش غیر جراحی است که به ساخت کلاژن کمک می کند. این کار را از طریق ایجاد سوراخ های کوچک و غیرقابل مشاهده در پوست انجام می دهد. این سوراخ ها بدن شما را فریب می دهند تا باور کند آسیبی به وجود آمده و نیاز به بهبود دارد. سپس بدن شما یک پاسخ درمانی را به ناحیه درمان می فرستد. این به تولید کلاژن و تشکیل پوست جدید کمک می کند و ظاهر بهتر و سالم تری به پوست می بخشد.

در روش متداول میکرونیدلینگ، بیماران به دنبال بهبود بافت پوست و همچنین حفظ شادابی و جوانی پوست خود هستند. این روش اغلب اسکار آکنه را درمان می کند، زیرا تولید کلاژن جدید را تحریک می کند که می تواند به پر کردن اسکار آتروفیک آکنه کمک کند.

علاوه بر این، میکرونیدلینگ برای اهداف کلی جوانسازی پوست استفاده می شود تا پوست صاف، شاداب و جوان بماند. میکرونیدلینگ همچنین می تواند لکه های ناشی از نور خورشید، آسیب های ناشی از نور خورشید را درمان کند، چین و چروک ها و خطوط ریز را کاهش دهد و به یکنواختی رنگ پوست کمک کند.

 

میکرونیدلینگ اسکار بخیه

میکرونیدلینگ جای بخیه نی نی سایت

همین ایده را می توان در مورد جای اسکار جراحی نیز به کار برد. هنگامی که متخصص زیبایی میکرونیدلینگ را روی اسکارهای جراحی شما انجام می دهد، بدن تان می تواند به شما کمک کند کلاژن بیشتری در اطراف اسکار بخیه تولید کنید. این روند می تواند به بهبود بافت اسکار جراحی شما کمک کند و اسکار با ظاهری صاف تر ایجاد کند. سایر روش‌ ها و درمان‌ های زیبایی، مانند درمان ‌های لیزری فراکسل یا لایه ‌برداری شیمیایی می توانند به روشن ‌تر شدن ظاهر اسکار کمک کنند.

میکرونیدلینگ برای کاهش اسکار پس از جراحی بهترین راه از بین بردن جای بخیه به شمار می رود و می تواند به کاهش ظاهر اسکارهای ناشی از هر جراحی (نه فقط جراحی زیبایی)، تقریباً در هر نقطه از بدن کمک کند. اکثر بیماران تمایل به میکرونیدلینگ اسکار برای زخم های جراحی در مکان های قابل مشاهده مانند روی یا اطراف صورت، پاها و شکم دارند. با این حال، میکرونیدلینگ جای بخیه می تواند تقریباً هر نوع اسکار جراحی بهبود یافته را درمان کند.

انواع اسکار

در حالی که انواع مختلفی از اسکار وجود دارد، میکرونیدلینگ جای بخیه در وهله اول فقط دو نوع را می تواند درمان کند: اسکارهای آکنه و اسکارهای جراحی که به خوبی بهبود یافته اند. اسکارهایی که به اسکارهای هیپرتروفیک یا کلوئیدی تبدیل شده اند به اشکال دیگری از درمان نیاز دارند. به بیان دیگر بهترین روش برای از بین بردن جای بخیه قدیمی به شمار نمی رود. میکرونیدلینگ برای اسکار عمیق می تواند این اسکارها را بدتر کند یا باعث ایجاد اسکار کلوئیدی بیشتر شود زیرا روند بهبود را تحریک می کند. کسانی که مستعد ایجاد اسکار هیپرتروفیک یا کلوئیدی هستند نباید بدون توجه دقیق و راهنمایی حرفه ای تحت هیچ عمل زیبایی قرار گیرند.

میکرونیدلینگ برای اسکار آکنه

میکرونیدلینگ یکی از بهترین و موثرترین روش های درمانی برای اسکار آکنه است. اسکارهای آکنه اغلب آتروفیک هستند، به این معنی که در زیر پوست بهبود می یابند. این زمانی ایجاد می شود که پوست قادر به تشکیل بافت جدید نباشد. این وضعیت جای زخم های فرورفته ای را به جا می گذارد. از آنجایی که میکرونیدلینگ رشد کلاژن و بافت را تحریک می کند، می تواند ظاهر اسکار آتروفیک آکنه را یکدست کند.

میکرونیدلینگ برای جای بخیه جراحی

اسکارهای جراحی – حتی زمانی که به خوبی بهبود می یابند – می توانند برجسته و زمخت به نظر برسند. با فرض اینکه این اسکارها به روشی سالم بهبود یافته اند، میکرونیدلینگ می تواند بافت اسکارهای جراحی را بهبود بخشد. به غیر از بهبود کامل اسکارها، میکرونیدلینگ می تواند برای اسکار در هر سنی مفید باشد.

اسکارهای جدیدتر اغلب نتایج بهتری نسبت به اسکارهای قدیمی نشان می دهند. اما، از آنجایی که میکرونیدلینگ فرآیند بهبود را در محل دوباره تحریک می کند، این روش می تواند به بهبود متوسط ​​در اسکارهای قدیمی نیز کمک کند. از اینروست که میکرونیدلینگ بهترین روش برای از بین بردن جای بخیه محسوب می شود.

 

مزایای میکرونیدلینگ برای کاهش اسکار پس از جراحی

میکرونیدلینگ اسکار نی نی سایت

میکرونیدلینگ – زمانی که برای درمان اسکارهای جراحی استفاده می شود – دارای فواید و مزایای ماندگار بسیاری نسبت به سایر درمان های اسکار پس از جراحی است. برخی از مزایای میکرونیدلینگ جای بخیه عبارتند از:

  • روشی غیر تهاجمی و غیر جراحی
  • درمان طبیعی که از پاسخ درمانی خود بدن شما استفاده می کند
  • روشی بدون درد
  • بهبود بافت اسکار جراحی
  • ظاهر جای زخم صاف تر
  • روشی ایمن و استریل
  • بهبود در ظاهر کلی پوست

مزایای فردی متفاوت خواهد بود زیرا پوست و جای زخم هر فرد به طور منحصر به فردی به درمان میکرونیدلینگ واکنش نشان می دهد. میکرونیدلینگ – به دلیل اینکه یک روش غیر تهاجمی است – معمولاً در افراد سالم خطر کمی دارد. تنها افرادی که مشکلات سلامتی خاصی دارند مانند تمایل به اسکار کلوئید یا خونریزی بیش از حد، میکرونیدلینگ خطرات عمده ای را به همراه دارد.

 

میکرونیدلینگ جای بخیه چگونه انجام می شود؟

بهترین راه برای از بین بردن جای بخیه

هنگامی که برای قرار ملاقات میکرونیدلینگ مراجعه می کنید، متخصص زیبایی شناسی سوزن های دستگاه میکرونیدلینگ را تعویض می کند. سپس آن را در عمق مناسب تنظیم می کنند. تنظیم دستگاه به قسمتی از بدن شما بستگی دارد که جای زخم شما قرار دارد.

متخصص زیبایی سپس از یک بی حس کننده موضعی برای محدود کردن هر گونه درد یا ناراحتی استفاده می کند. سپس درمان را با حرکت دادن دستگاه روی جای زخم و پوست اطراف شروع می کند. متخصص زیبایی با دقت ناحیه اسکار را هدف قرار می دهد و از تکنیک های ملایم برای تحریک رشد کلاژن در اطراف اسکار استفاده می کند.

طول درمان به اندازه ناحیه درمان بستگی دارد. به طور متوسط، میکرونیدلینگ برای کاهش اسکار پس از جراحی حدود یک ساعت طول می کشد.

به چند جلسه نیاز دارم؟

میکرونیدلینگ معمولاً به چند جلسه درمانی برای مشاهده نتایج نیاز دارد زیرا بدن برای تولید و ساخت کلاژن به زمان نیاز دارد. اکثر بیماران بین 3 تا 6 جلسه به صورت حرفه ای توسط متخصصین زیبایی درمان می شوند تا بافت اسکارشان بهبود یابد.

هر بیمار به درمان میکرونیدلینگ پاسخ متفاوتی خواهد داد، زیرا پاسخ درمانی هر فرد متفاوت است. برخی از بیماران ممکن است پس از سه جلسه نتایج را رضایت بخش در نظر بگیرند، در حالی که برخی دیگر به شش جلسه نیاز دارند. متخصص زیبایی ما می تواند به شما کمک کند تا یک طرح درمان میکرونیدلینگ سفارشی برای اسکار جراحی خود ایجاد کنید.

 

مشاهده نتایج چقدر طول می کشد؟

مزونیدلینگ جای اسکار

همانطور که در بالا توضیح داده شد، زمانی مشاهده نتایج به روند درمانی منحصر به فرد بدن خودتان و پاسخ به درمان بستگی دارد. از آنجایی که جلسات میکرونیدلینگ معمولاً هر 4 تا 6 هفته یکبار انجام می شود، بسیاری از بیماران پس از جلسه دوم یا سوم خود روند بهبودی را مشاهده می کنند.

مادامی که پوست جدید آخرین مرحله بهبودی را سپری می کند، تولید کلاژن و ساخت آن نیز به زمان نیاز دارد تا دیده شود. برخی از بیماران پس از اولین یا دومین جلسه، نتایج را مشاهده خواهند کرد. برخی دیگر ممکن است تا جلسه سوم یا چهارم نتیجه ای نگیرند. این کاملاً طبیعی است زیرا هر اسکار متفاوت است و هریک در زمان‌ های مختلف پاسخ خواهند داد.

ریکاوری میکرونیدلینگ

بلافاصله پس از جلسه میکرونیدلینگ، پوست شما ممکن است شبیه آفتاب سوختگی خفیف به نظر برسد. پوست شما در این دوران حساس تر است. بنابراین، استفاده از ضد آفتاب و پوشاندن ناحیه در صورت امکان بسیار مهم است. متخصص زیبایی شناسی شما دستورالعمل های دقیق تری را برای مراقبت های بعدی به شما ارائه می دهد که نوع پوست، رنگ و اسکار خاص شما را مشخص می کند.

به طور کلی، شما باید حداقل یک هفته از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید و همانطور که توصیه می شود به مراقبت از جای زخم خود ادامه دهید. مراقبت خوب از پوست محل اسکار باعث تولید کلاژن و حفظ سلامت پوست می شود. این تنها نتایجی را که از میکرونیدلینگ برای کاهش اسکار پس از جراحی می بینید، بهبود می بخشد.

عوارض جانبی – از جمله موارد ذکر شده در بالا – باید ظرف چند روز فروکش کنند. اکثر بیماران میکرونیدلینگ پس از درمان اسکار میکرونیدلینگ با هیچ گونه اختلالی در زندگی روزمره خود مواجه نمی شوند. به طور معمول، بیماران با پوست حساس هنوز هم می توانند این روش را انجام دهند، اما آنها باید احتیاط کنند و پس از درمان انتظار تحریک بیشتری داشته باشند. متخصص زیبایی شما در گالری جراحی زیبایی می تواند شما را در مورد پروتکل بعد از میکرونیدلینگ برای اسکار پس از جراحی راهنمایی کند.

 

بهترین مرکز میکرونیدلینگ در شمال تهران

چنانچه به دنبال یک مرکز زیبایی خوب در تهران به شما مرکز زیبایی خودمان را معرفی می کنیم.

مفتخریم اعلام کنیم مرکز زیبایی ما واقع در محدوده شمال تهران (شریعتی ، قلهک ، زرگنده ، دروس ، ظفر ، کدویی ، میرداماد ، تجریش ، فرمانیه ، پاسداران)، کلیه خدمات زیبایی و لیزر را با نازل ترین قیمت ، توسط مجرب ترین متخصصان انجام می دهد.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر ، مشاوره و همچنین اخذ نوبت از مرکز زیبایی ما به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.


شاد و سلامت باشید.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع: cosmeticsurgeryforyou

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن