درمان چین و چروک دور لب

رفع چین و چروک دور لب و دهان و خط خنده | درمان چروک دور لب

بالا رفتن سن و پیر شدن، علائم زیادی دارند و یکی از این علائم می تواند چروک شدن پوست اطراف لب باشد. چیین و چروک دور لب می تواند سن شما را بیشتر از آنچه هست نشان دهد. علاوه بر چروک دور لب، چین و چروک گردن نیز یکی دیگر از علائمی است که می تواند ظاهر شما را پیرتر کند.
لب ها دقیقا مانند پوست صورت، می توانند در جوانی و زیبایی چهره تاثیر داشته باشند. لب ها بخشی از فرم خود را از کلاژن موجود در بدن می گیرند، پس عجیب نیست که با بالا رفتن سن و کم شدن تولید کلاژن در بدن، فرم خود را رفته رفته از دست بدهند.
نور آفتاب، عوامل ژنتیکی و سبک زندگی مانند عادت سیگار کشیدن، می تواند تاثیر زیادی بر روند پیدایش چین و چروک دور لب و خط خنده داشته باشند.
برای کند تر کردن روند پیدایش چین و چروک ها و یا جلوگیری از پیدایش انها و حتی رفع چین و چروک دور لب و خط خنده، راه های متنوعی وجود دارد. در مقال امروز به بررسی علل پیدایش این چین و چروک ها و راه های درمان آنها خواهیم پرداخت.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2022

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

چروک دور لب

چین و چروک دور لب

خطوط لب که گاهی خطوط رژ لب یا خطوط سیگار نیز نامیده می شوند، چین و چروک های کوچکی هستند که درست بالای لب بالایی شما ایجاد می شوند. این خطوط اغلب در لب بالایی شما دیده می شوند و به صورت عمودی به سمت بینی امتداد می یابند. آنها به هر شکل و اندازه ای وجود دارند، اما چیزی که مهم است این است که همه می خواهند از شر آنها خلاص شوند.

روش های از بین بردن چروک دور لب

خط خنده چیست

خطوط خنده یا خط لبخند، چین های افقی است که از دو طرف بینی به لبه های لب می رسد. این چین و چروک ها که به طور رسمی چین های بینی نامیده می شوند، یکی دیگر از علائم رایج پیر شدن پوست است. اما خطوط خنده و لبخند با خطوط لب کاملاً متفاوت است.

ورزش برای چروک دور لب

علت چین و چروک دور لب

با این که خطوط لب هرگز یک شبه ظاهر نمی شوند، اما ممکن است خیلی ناگهانی متوجه آنها شوید. حتی ممکن است یک روز صبح با چندین چین و چروک جدید بالای دهان خود بیدار شوید و ناگهان با خود بگویید این خطوط کوچک از کجا آمده است؟
افزایش سن دلیل اصلی ایجاد خطوط لب است. این به این دلیل است که با افزایش سن، دو پروتئین مهم پوست شما – کلاژن و الاستین تجزیه می شوند. این امر باعث می شود چین و چروک روی پوست شما راحت تر ایجاد شود.
همچنین با بالا رفتن سن، پوست چربی کمتری تولید می کند و بنابراین رطوبت کمتری خواهد داشت. در نتیجه، چین و چروک های بیشتری در پوست خشک و آسیب دیده پیدا خواهد شد.
علاوه بر سن، فاکتورهای دیگری نیز در پیدایش این چین و چروک ها موثر هستند. عواملی مانند:
• قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب
• داشتن رژیم غذایی نامناسب
• نداشتن خواب کافی
• کمبود ورزش
• نوشیدن بیش از حد الکل
• سیگار کشیدن
اما خوب است بدانید که در دنیای جدید، این خطوط کاملا قابل درمان هستند و با چند راهکار ساده و یا استفاده از روش های جدید دنیا، می توانید خطوط دور لب و خط خنده را کاملا از بین ببرید.
در این جا چند تا از موثرترین راه ها برای از بین برد این خطوط را به شما معرفی می کنم.

علت چروک دور لب

رفع چروک لب و دهان و از بین بردن خطوط اطراف لب

1.جریان خون زیر پوستتان را با ترکیب دارچین و روغن های طبیعی افزایش دهید.
دارچین یکی از مواد قدیمی در داروهای سنتی چین و هند است. با مصرف دارچین می توان قند خون را با تعادل رساند، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد و کلسترول خون را کاهش داد.
دارچین حتی برای پوست شما نیز مفید است. این ماده جریان خون را به لایه های بالایی پوست می رساند، جایی که برای تغذیه، پاکسازی و ایجاد چربی پوست چروکیده و تاثیر از داخل پوست بسیار موثر است.
برای این کار، مقداری پودر دارچین را با یک روغن طبیعی دلخواه مخلوط کنید. روغن جوجوبا، روغن نارگیل یا روغن ویتامین E گزینه های خوبی هستند زیرا همه آنها مزایای ضد چروک دارند.
این مخلوط را روی پوست اطراف لب خود ماساژ دهید و بگذارید به مدت 15 دقیقه بماند. در پایان 15 دقیقه، آن را با آب ولرم شسته و با حوله نرم خشک کنید.

2.ماساژ با روغن هسته انگور
روغن هسته انگور دارای خواص آنتی اکسیدانی طبیعی است و می تواند به شما در بازگرداندن خاصیت کششی پوست چروکیده کمک کند. یکی دیگر از فواید احتمالی روغن هسته انگور، خاصیت ضد پیری آن است. زیرا از کلاژن و الاستین موجود در پوست شما محافظت می کند.
از روغن هسته انگور می توانید به صورت موضعی و با ماساژ روزانه در قسمت های چین و چروک های عمیق پوست خود استفاده کنید.

3. غذاهای غنی از آنتی اکسیدان بخورید.
شما می توانید با بهبود رژیم غذایی، به میزان زیادی چین و چروک ها را از بین ببرید. خوردن مقدار زیادی از غذاهای غنی از آنتی اکسیدان یک روش عالی برای درمان خطوط صورت و لب و جلوگیری از تشکیل خطوط جدید است.
رادیکال های آزاد جذب شده از محیط، خورشید و رژیم غذایی شما می توانند باعث تجزیه کلاژن و الاستین در بدن شوند. شما می توانید با دریافت مقدار زیادی آنتی اکسیدان در رژیم غذایی خود، آن رادیکال های آزاد را خنثی کرده و از آسیب آنها به پوست، جلوگیری کنید.
اسفناج، توت، کلم بروکلی و هویج، همگی سرشار از انتی اکسیدان هستند و قرار دادن انها در وعده های غذایی روزانه، کمک بزرگی به جوانسازی پوست می کند.

4.وزنتان را کنترل کنید.
تغییر وزن قابل توجه می تواند در بروز چین و چروک دور لب و خط خنده موثر باشد. این تغییر وزن ی تواند افزایش و یا کاهش وزن باشد. حفظ و ثابت نگه داشتن وزن می تواند در میزان شکل گیری چین و چروک بسیار موثر باشد.
برا کنترل و حفظ وزنتان می توانید راههایی مانند ورزش کردن، پرهیز از خوردن غذاهای چرب و شیرین و استفاده از غذاهای سالم را امتحان کنید.

5.از پوستتان در برابر آفتاب محافظت کنید.
یکی از بهترین راهها برای جلوگیری و درمان خطوط دور لب، استفاده از کرم ضد آفتاب است. با استفاده از یک ضد آفتاب، می توانید از پوستتان در برابر رادیکال های آزاد نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش حفاظت کرده و از ایجاد چین و چروک جلوگیری کنید.
نگران اعداد فوق العاده بالای SPF هم نباشید. SPF 30 از 97 درصد اشعه های مضر خورشید محافظت می کند، در حالی که SPF 45 از 98 درصد محافظت می کند. حتی کرم های با SPF های بسیار بالا – و اغلب فوق العاده گران – نیز خیلی بهتر از بقیه نیستند.

6.سبک زندگیتان را تغییر دهید.
با اعمال چند تغییر در سبک زندگی تان، می توانید احتمال چروک شدن پوست خود را به حداقل برسانید. این تغییرات در سبک زندگی نه تنها برای پوست، بلکه برای سلامت کلی بدن شما نیز مفید خواهد بود.
• سیگار کشیدن را ترک کنید.
• مصرف نوشیدنی های الکلی را به حداقل برسانید.
• از برنزه کردن پوست بوسیله آفتاب و یا دستگاه های برنزه کننده خودداری کنید.
• از راه های طبیعی برای داشتن پوستی زیبا و درخشان استفاده کنید.

7.با استفاده از مرطوب کننده در اطراف لب، چروک ها و خطوط لب را کاهش دهید.
اگر لایه بالایی پوست شما خشک و ترک خورده باشد، پوست حساس زیر آن آسیب می بیند. این آسیب می تواند منجر به ایجاد خطوط لب و چین و چروک شود.
برای جلوگیری از خشکی و ترک خوردگی پوست و خطوط لب، حتماً حداقل یک بار در روز، ترجیحاً صبح ها، از مرطوب کننده استفاده کنید.
مرطوب کننده با مخلوط شدن با لیپیدهای طبیعی، به حفظ آب پوست شما کمک می کند و مانعی در برابر عناصر خارجی مانند خاک، باد و اشعه UV ایجاد می کند. این لایه ی محافظ، پوست شما را سالم، درخشان و بدون چین و چروک نگه می دارد.

8.از پوستتان مراقبت ویژه انجام دهید.
مراقبت ویژه از پوست یکی از بهترین روش ها برای درمان خطوط لب است. برای اطمینان از درخشش، سلامت و لطافت پوست خود این مراحل آسان را دنبال کنید.
• پوستتان را لایه برداری کنید.
• از دوش گرفتن با آب داغ و به مدت طولانی پرهیز کنید.
• برای شستشوی صورت از شوینده صورت استفاده کنید، نه از صتبون.
• هنگام شستشوی صورت، با پوستتان به ملایمت و آرامی رفتار کنید.
• صورتتان را با آب گرم بشویید.
• هنگام خشک کردن صورت، از کشیدن حوله بر روی پوست جدا خودداری کنید. کافیست دستمال یا حوله رمی را به رامی روی پوستتان بکشید و فقط آب آن را خشک کنید.
• بهتر است هنگام خوابیدن، به صورت طاق باز بخوابید.

9.ورزش های صورت را انجام دهید.
عضلات قوی، پوست صاف را ایجاد می کنند. عضلات ضعیف نیز می توانند باعث افتادگی و ایجاد چین و چروک و خطوط ریز در پوست شوند.
برای تمرینات سفت کدن عضلات صورت، به عنوان مثال: انگشتان اشاره خود را درون گوشه های دهان خود قلاب کرده و کمی به سمت بیرون بکشید. باید در اطراف لب های خود احساس کشیدگی کنید. اکنون عضلات دهان خود را سفت کرده و سعی کنید انگشتان خود را به هم نزدیک کنید.این حالت را به مدت سه ثانبه نگه دارید و سپس دوباره تکرار کنید.

10.برای درمان خطوط سرسخت لب، از روش های جدید استفاده کنید.
هنگاهی که راهکارهای ذکر شده نتیجه مورد نظرتان را کسب نکردید، روش هایی مانند لیزر تراپی، مزوتراپی و بسیاری روش های دیگر، می توانند به شما در بدست آوردن نتایج مطلوب کمک کنند.

از بین بردن چروک دور لب

مزوتراپی چین و چروک دور لب

یکی از روش های محبوب این روزها، برای از بین بردن چین و چروک لب و یا نقاط دیگر بدن، مزوتراپی می باشد.
مزوتراپی، شامل تزریق هایی است که از طریق آنها، مواد مغذی فعال شامل ویتامین ها، آنتی اکسیدان، اسید هیالورونیک، عصاره گیاهان و مواد دیگر، به صورت مستقیم وارد پوست می شوند.
بدین ترتیب، پوست با تغذیه از این مواد، نیازهای خود را برطرف کرده و از طریق ورود سوزن ها به پوست، تحریک کلاژن سازی نیز انجام می شود.

چگونه چروک دور لب را از بین ببریم

مزایای مزوتراپی برای خطوط و چروک دور لب

• یک روش غیر جراحی و غیر تهاجمی است.
• روشی بدون درد و بدون خونریزی است.
• بعد از انجام این روش، به استراحت خاصی نیاز نیست و افراد می توانند به فعالیتهای عادی بازگردند.
• علاوه بر جوانسازی و رفع چین و چروک، پوست را شفاف و روشن هم می کند.
• در مقایسه با جراحی، روشی مقرون به صرفه و از لحاظ زمان انجام، سریع تر است.
• نتایج استفاده از این روش، به سرعت مشخص خواهند شد.

هزینه مزوتراپی برای از بین بردن چین و چروک دور لب

هزینه مزوتراپی چروک دور لب نیز برای افراد مختلف، متفاوت می باشد و به عوامل مختلفی مانند شرایط پوستی هر فرد، میزان مواد مورد استفاده، تعداد جلسات و… بستگی خواهد داشت. برای اطلاع از هزینه ها و اطلاعات بیشتر در خصوص مزوتراپی جوانسازی صورت و موارد مربوط به آن، می توانید با مشاورین ما در بهترین مرکز مزوتراپی شمال تهران تماس حاصل نموده و سوالات خود را مطرح نمایید. همکاران ما در این مرکز، آماده ی پاسخگویی به تمامی شوالات شما عزیزان، خواهند بود.

بهترین مرکز مزوتراپی در تهران

بهترین مرکز مزوتراپی، مرکزی است که در هنگام اعمال روش های مزوتراپی، نکات و موارد مهم ایمنی را نیز در نظر داشته باشد.
مرکز تخصصی مزوتراپی باید قبل از انجام مزوتراپی، مشاوره قبل از انجام مزوتراپی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهد.
• از متد ها و دستگاه های جدید و به روز دنیا استفاده کند.
• در انجام انواع روش های مزوتراپی، از پزشکان متخصص و به نام بهره گیرد.
• موارد بهداشتی را به صورت کامل رعایت نماید.
• از بهترین برند های مزوتراپی استفاده کند.
• دارای کادری مجرب و آموزش دیده برای انجام تمامی امور مربوط به خدمات موجود، باشد.

ما در بهترین مرکز مزوتراپی شمال تهران، با بهره گیری از پزشکان متخصص و کادری مجرب، آماده ارائه کلیه خدمات مزوتراپی به شما عزیزان خواهیم بود.
جهت تماس با مرکز و مشاوره رایگان با متخصصان ما، می توانید از طریق لینک زیر با ما در تماس باشید.

منابع:

منبع1

منبع2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن