مزوتراپی چیست

مزوتراپی چیست و چگونه انجام می شود؟ | انواع مزوتراپی و کاربرد های آن

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی روشی است که در آن از تزریق ویتامین ها، آنزیم ها، اسیدهای آمینه، هورمون ها، عصاره گیاهان و برخی مواد دیگر، برای جوانسازی و استحکام پوست و همچنین از بین بردن چربی های اضافی در برخی نواحی صورت و بدن، استفاده می شود.
مایکل پیستور، پزشک فرانسوی، برای اولین بار این روش را در سال 1952 ابداع کرد و اولین بار برای از بین بردن درد در بیماران مورد استفاده قرار گرفت. امروزه به عنوان روشی پرطرفدار در سراسر دنیا، برای زیبایی و جوانسازی به کار می رود.
امروزه مزوتراپی انواع و کاربردهای فراوانی دارد که در ادامه مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2022

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

انواع مزوتراپی

انواع مزوتراپی

در این روش ها، از سوزن های بسیار ریزی برای تزریق مواد به لایه میانی پوست (مزودرم) استفاده می شود. در واقع هدف اصلی مزوتراپی این است که مسائلی مانند گردش خون و التهابات که باعث آسیب به پوست می شوند را اصلاح کند.

مزوتراپی چیست
رهایی از سلولیت با مزوتراپی
مزایای مزوتراپی لاغری
تعداد جلسات مزوتراپی پف زیر چشم

مزوتراپی چگونه است؟

مزوتراپی روشی غیر تهاجمی و بدون درد است که اخیرا جایگزین روش هایی مانند جراحی و لیپوساکشن شده است. برای انجام مزوتراپی ابتدا پزشک از کرم بی حس کننده موضعی، برای بی حس کردن نواحی تزریق استفاده می کند. سپس کرم را از روی پوست پاک کرده و با مواد ضد عفونی کننده، ناحیه مورد نظر را کاملا ضد عفونی و تمیز می کند.
پس از آن، تزریق ها آغاز می شوند. تزریق ها می توانند با استفاده از دستگاه و یا به صورت دستی انجام شوند. تمام تزریق ها در عمق 1 تا 4 میلیمتری پوست انجام می شوند. بدین ترتیب، مواد مغذی مستقیما وارد لایه میانی پوست می شود و به سرعت کار خود را آغاز می کند.
حالا شاید بخواهید بدانید که محلول مزوتراپی چیست؟
برای محلول مزوتراپی، فرمول خاصی وجود ندارد. پزشکان از راه حل های مختلفی استفاده می کنند. برخی از آن ها عبارتند از:

  • داروهای تجویزی مانند گشاد کنندگی عروق و آنتی بیوتیک ها
  • هورمونها
  • آنزیم هایی مانند کلاژناز و هیالورونیداز
  • عصاره های گیاهی
  • ویتامین ها و مواد معدنی

مزوتراپی صورت چیست؟

در مزوتراپی جوانسازی صورت، جهت رفع چین و چروک صورت، برطرف کردن لک های صورت و یا بهبود رنگ پوست و جای جوش و … مواد معدنی، ویتامین ها، اسید های آمینه، آنتی اکسیدان ها و عصاره گیاهان، از طریق تزریق وارد پوست می شوند.

این مواد که به مزودرم یا لایه سوم پوست تزریق می شوند، علاوه بر تقویت پوست از طریق رساندن مواد مغذی و مفید، پوست را برای ساختن کلاژن و الاستین تحریک می کنند. بدین ترتیب علاوه بر سلامت پوست، جوانسازی و زیبایی را نیز انجام خواهند داد.

آر اف فرکشنال راهکاری نوین و موثر در لیفت و جوانسازی پوست

در آراف فرکشنال سوزنی که از پیشرفته ترین انواع آراف می باشد از سوزن های بسیار ریز با قطر 120 میکرون استفاده می شود که تا عمق 2 میلی متر پوست نفوذ می کنند و امواج رادیوفرکانسی را به عمق پوست می فرستند. این کار باعث تحریک کلاژن سازی می شود.

دستگاه آراف فرکشنال از بهترین دستگاهها برای جوان سازی پوست محسوب می شود. این دستگاه با استفاده از لیزر RF (رادیوفرکانسی) روی بافتهای پوستی تاثیر می گذارد و باعث جوانسازی سلولهای پوستی می شود.

بهترین حالت این می باشد که آراف فرکشنال 3 جلسه با فاصله 2 تا 4 هفته انجام شود.

نتایج اصلی آراف فرکشنال:

  • جوانسازی و لیفت پوست
  • درمان منافذ باز صورت
  • رفع غبغب
  • شفاف شدن بیشتر پوست
  • رفع خطوط و چین ها، خط خنده و …
سریع ترین راه از بین بردن لک صورت

علل ایجاد لک های پوستی و بهترین درمان لک

لک های پوستی به قسمت هایی از پوست که دچار تغییر رنگ شده اند، گفته می شود. لک های پوستی بسیار شایع هستند و علل مختلفی دارند. می توان گفت انواع بیماریها، بارداری، آفتاب و مشکلات التهابی شماری از شایع ترین علل تغییرات رنگ پوست به شمار می آیند.

لک های پوستی معمولا در بخش های خاصی از بدن و در اثر تفاوت در میزان ملانین سلول ها به وجود می آیند. ملانین ماده ای است که رنگ پوست را ایجاد می کند و وظیفه ی حفاظت از پوست را برعهده دارد. در بخش هایی از پوست که تولید ملانین بالا است، رنگ پوست نیز تیره تر می شود. 

برخی از لک ها در فصل تابستان بدلیل تابش شدید آفتاب بر روی پوست پدید می آیند و برخی دیگر بر اثر تغییرات هورمونی بدلیل بارداری و.. بوجود می آیند که معمولا از راهکارهای خانگی برای درمان لک صورت استفاده می کنید اما این راهکارها زودگذر هستند و نمی توان لک های قوی را از بین برد که بهترین راهکار برای درمان قطعی لک صورت مزوتراپی می باشد. با مزوتراپی صورت برای همیشه با لک های صورتتان خداحافظی کنید.

مزوتراپی مو

مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی مو روشی درمانی است که هدف آن درمان ریزش مو در زنان و مردان و افزایش تراکم مو می باشد. این روش درمانی در نواحی ابروها و ریش ها نیز به کار می رود.
در این روش نیز، مواد مغذی مورد نیاز پوست مانند پروتئین ها، ویتامین ها و سایر مواد، از طریق تزریق وارد پوست سر می شوند.
هیچ مولتی ویتامین و محلول خوردنی جایگزین این روش نمی گردد. چون در این روش مستقیما ویتامین ها به ریشه موها داده می شود.
این تزریق که با استفاده از سوزن های مخصوصی انجام می شود، بدون ایجاد درد و با تسریع گردش خون در پوست سر، علاوه بر درمان نسبی مشکلاتی از قبیل آلوپسی (ریزش مو یا طاسی )، فولیکول های مو را تقویت کرده و رشد و رویش مجدد مو را سرعت می بخشد.
نتایج استفاده از این روش، سریع تر از سایر روش های درمانی است و استفاده از آن با گذشت زمان، به بهبود تعادل هورمونی نیز کمک می کند.

مزوتراپی لاغری چیست؟

مزوتراپی لاغری هم شامل تعدادی تزریق ساده است که از طریق آن ها مواد وارد لایه زیرین و بافت چربی پوست می شود که به تجزیه چربی ها در آن منطقه کمک خواهد کرد.
مناطق قابل درمان از طریق این روش شامل موارد زیر است:

  • غبغب
  • بالا و پایین شکم
  • ران
  • بازو
  • برامدگی چربی زیر خط سوتین
  • دستگیره های عشق (نام دیگری برای چربی اضافی است که در کناره های کمر قرار می گیرد و بالای شلوار آویزان می شود.)
  • سلولیت

در این روش، مواد مخصوص مستقیما به لایه چربی و بافت همبند تزریق می شود. پس از تزریق، لایه دوتایی غشای سلول چربی متورم و سفت می شود و ماده ی تزریق شده که مانند مواد شوینده عمل می کند, تجزیه چربی را آغاز می کند و سلولهای چربی را به ذرات ریز چربی کوچک در اندازه نانو تبدیل می کند (اندازه ای حدود یک میلیونم میلی متر).
سپس فرآیند نهایی در کبد رخ می دهد که در آن چربی به طور کامل به دی اکسید کربن و آب تجزیه می شود.
این روش از بین بردن چربی های موضعی، برای از بین بردن غبغب نیز به کار می رود که در این حالت آن را مزوتراپی غبغب می نامند.

مزوتراپی دور چشم

مزوتراپی دور چشم چیست؟

طی این فرایند، کلیه ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه لازم جهت آبرسانی و جوانسازی پوست به لایه ای از پوست که سلول های خون در آن گردش دارد تزریق می شود. این مواد موجب روشن شدن پوست این ناحیه نیز می گردد. از طرفی با توجه به اینکه ناحیه پلک بالا و پایین چشم بوتاکس قابل تزریق نمی باشد مزوتراپی چروک این نواحی را نیز رفع می کند. 

استفاده از این روش و تزریق املاح و ویتامین ها به پوست شما کمک می کند تا کلاژن و الاستین بیشتری تولید کند، بافت پوست زیر چشم تغذیه شود و سیاهی های دور چشم، چروک ها و گودی ها برطرف شوند. 

در حال حاضر مزوتراپی یکی از بهترین و سریع ترین روش ها برای رفع تیرگی دور چشم می باشد.

مزایای مزوتراپی

مزوتراپی روشی غیر جراحی و بدون درد و خونریزی است که می تواند بلافاصله پوست مات، خسته و چین و چروک های سطحی را بهبود بخشد. همچنین این روش می تواند به بهبود گردش خون تنبل کمک کرده و به بدن کمک می کند تا سموم قدیمی را دفع کند.
این روش درمانی می تواند برای رفع مشکلات رنگدانه ای، درمان اسکار آکنه و همچنین برای افزایش اثرات سایر درمان های زیبایی مانند بوتاکس یا مواد پر کننده، در کنار آنها مورد استفاده قرار گیرد.
علاوه بر اینها، نتایج حاصل از این روش، به سرعت مشخص خواهند شد. از دیگر مزیت های آن این است که بر خلاف جراحی و یا سایر روش ها، پس از انجام این روش، به استراحت نیاز نخواهید داشت. پس از هر جلسه شما می توانید با رعایت نکات لازم، به کار و فعالیت های عادی و روزانه تان ادامه دهید.

مراقبت های بعد از مزوتراپی صورت

مراقبت های بعد از انجام مزوتراپی

  • از قرار گرفتن در معرض آفتاب پرهیز کنید.
  • از انجام فعالیت های سخت که موجب تعریق و یا التهاب برخی قسمت های بدن می شوند، بپرهیزید.
  • از مواد و لوازم آرایشی، روی ناحیه تحت درمان استفاده نکنید.
  • قبل از مصرف دارو، چه قبل و چه بعد از مزوتراپی، با پزشک خود مشورت نمایید.

عوارض مزوتراپی

به صورت کلی ممکن است بعد از انجام مزوتراپی کمی قرمزی، درد کم، تورم خفیف و خارش را در نواحی تحت درمان، تجربه کنید. تمامی علائم احتمالی ذکر شده کاملا طبیعی هستند و ظرف 1-2 روز برطرف خواهند شد.

فیلم مزوتراپی صورت

تعداد جلسات مزوتراپی

تعداد جلسات مورد نیاز به عوامل مختلفی بستگی دارد. با توجه به نوع مزوتراپی، مشکل پوستی فرد و ناحیه مورد نظر، تعداد جلسات، برای افراد متفاوت است.
هر جلسه مزوتراپی حدود 10 تا 15 دقیقه طول می کشد و فاصله بین جلسات نیز معمولا حدود یک ماه خواهد بود.

ماندگاری مزوتراپی

ماندگاری اثرات مزوتراپی در همه افراد یکسان نمی باشد. میزان ماندگاری این روش به شرایط بدنی افراد، رعایت نکات لازم و سبک زندگی افراد بستگی دارد.
ماندگاری این روش در افراد با عادات غذایی سالم، رژیم های ورزشی مناسب، بیشتر خواهد بود.
در برخی موارد، در افراد با رعایت کامل نکات ضروری، نتایج دائمی نیز گزارش شده است.

هزینه مزوتراپی

هزینه مزوتراپی

هزینه انواع مزوتراپی، به عوامل گوناگونی بستگی دارد. با توجه به شرایط هر فرد و میزان مواد مورد نیاز و همچنین تعداد جلسات، هزینه آن برای افراد مختلف، متفاوت خواهد بود.

برای اطلاع از هزینه ها می توانید با مشاورین ما در مرکز تخصصی مزوتراپی تهران، تماس حاصل نموده و از طریق مشاوره با کارشناسان ما، اطلاعات لازم در خصوص انواع مزوتراپی را کسب نمایید.

تخفیف مزوتراپی

مرکز تخصصی مزوتراپی شمال تهران، با بهره گیری از پزشکان بنام و کادری مجرب، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان، در خصوص تمامی روش های مزوتراپی می باشد. همچنین کلیه ایام هفته مشاوره با پزشک رایگان می باشد.

برای بهره مندی هر چه بیشتر شما عزیزان از خدمات این مرکز، برای انواع مزوتراپی از جمله صورت، لاغری، غبغب، سلولیت و … تخفیف هایی در نظر گرفته شده است.

شما می توانید از طریق تماس با مرکز و ارتباط با کارشناسان ما، اطلاعات لازم در خصوص تخفیف های ارائه شده را کسب نمایید.

مرکز تخصصی مزوتراپی تهران

مرکز تخصصی مزوتراپی شمال تهران، با استفاده از جدید ترین دستگاهها و متد های روز دنیا و با بهره گیری از پزشکان متخصص و کادری مجرب، مفتخر به ارائه کلیه ی خدمات پوست و مو و زیبایی و انواع مزوتراپی می باشد.

انتخاب ما برای شما محصولاتی معتبر با اثربخشی بالا می باشد.
برای آشنایی بیشتر با این مرکز تخصصی و خدمات ما، از طریق لینک زیر با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن