درمان کم پشتی ریش

درمان کم پشتی ریش در آقایان | راه های پرپشت شدن ریش آقایان

پرپشت شدن ریش آقایان

انتظار برای رویش ریش ها در آقایان می تواند حس تماشای رویش چمن را ایجاد کند. هر چه سن شما کمتر باشد، ممکن است زمان بیشتری طول بکشد تا شاهد رشد تمامی ریش ها باشید.
موهای ریش و سبیل مردان از سن بلوغ شروع به رشد می کند و در اکثر مواقع در سن 18 یا 19 سالگی به صورت کامل در می آید. در برخی موارد رشد ریش ها ممکن است تا اواسط دهه 20 زندگی و یا بیشتر هم ادامه یابد.
برخی از مردان دوست دارند که ریش های پرپشتی داشته باشند و ممکن است نتوانند به راحتی به این خواسته شان برسند. ژنتیک و هورمون ها در تعیین سرعت و کیفیت ریش شما نقش زیادی دارند. سلامتی و عادت های زندگی نیز می توانند نقش بسزایی داشته باشند.
رشد موهای صورت تا حد زیادی توسط هورمون تستسترون پیش می رود. سطح تستسترون در افراد می تواند متفاوت باشد. برای مردان بین 19 تا 38 سال، محدوده طبیعی 264 تا 916 نانوگرم در دسی لیتر است.
تستسترون کم می تواند روی رشد ریش تاثیر منفی داشته باشد. در چنین مواردی، با مصرف برخی مکمل ها، تحت نظر پزشکان، می توان مشکل را برطرف نمود.
گاهی سطح تستسترون طبیعی است اما عواملی مانند ژنتیک و وراثت نیز نقش هایی را ایفا می کنند. شما ژن را از هر دو والدین به ارث می برید. بنابراین ریش پدر شما و پدربزرگ مادری شما می توانند نشان دهند که شما چگونه خواهید بود.
برای دانستن بیشتر در مورد چگونگی رشد ریش آقایان، علت های کم پشتی و راهکارهای مناسب برای داشتن ریش های پرپشت، در مقاله امروز با من همراه باشید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2022

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

علل کم پشتی ریش آقایان

علت های کم پشتی ریش آقایان

1.استرس و سبک زندگی
استرس برای سلامتی بسیار مضر است. وقتی مرتبا استرس دارید، سلامت روحی و جسمی شما تغییرات بسیار بدی خواهد داشت و یکی از علائم آن هم می تواند ریزش تکه ای ریش ها باشد.
سبک زندگی هم می تواند روی رویش و رشد ریش ها بسیار موثر باشد. داشتن عادت های غذایی بد مانند غذاهای دارای سدیم بالا می تواند بر رشد ریش ها موثر باشد.
ورزش کردن نیز از عوامل مهم در رشد ریش هاست. ورزش سطح تستسترون را در بدن افزایش می دهد و تستسترون هورمونی است که نقش مهمی در تحریک رشد ریش آقایان دارد.

2.عوامل ژنتیکی
عواملی نیز وجود دارند که ما کنترلی روی آنها نداریم. یکی از این عوامل ژنتیک می باشد. اینکه مردان خانواده شما ریش و یا موی کم پشتی داشته باشند، می تواند ژنتیکی باشد. ژنتیک ما بر رنگ، طول و ضخامت مو تأثیر می گذارد. ما نمی توانیم ژنتیک را تغییر دهیم، اما روش هایی برای کنترل برخی چیزها وجود دارد.

3.بیماری یا دوره ی درمانی خاص
یک بیماری پزشکی رایج که می تواند باعث ایجاد لکه های ریش شود، آلوپسی است. این شرایط باعث ایجاد لکه هایی از طاسی در مناطقی از بدن شما که دارای مو است می شود. آلوپسی می تواند باعث ایجاد لکه هایی در ریش شما شود. بعضی اوقات این شرایط خود به خود از بین می رود، اما اگر به مدت طولانی ادامه یابد، روش های درمانی برای آن وجود دارد.

4.رشد آرام
گاهی اوقات تعیین دقیق علت اصلی کم پشتی یا رویش کند ریش آقایان دشوار است و ممکن است ترکیبی از چندین عامل باشد. مثلا شاید برای اولین بار باید با دقت بیشتری ریش هایتان را می زدید و یا زمان مناسب تری را انتخاب می کردید. برای برخی مردان رشد ناقص و یا آرام ریش ها مرحله ای قبل از داشتن ریش کامل و سالم و پرپشت می باشد.

راهکارهایی برای پرپشت شدن ریش ها

• ورزش کردن
ورزش جریان خون را بهبود می بخشد و به تحریک رشد فولیکول مو کمک می کند. ورزش هایی مانند وزنه برداری و تمرینات قدرتی نیز ممکن است باعث افزایش موقتی تستوسترون شوند.

• رژیم غذایی
تغذیه مناسب و استفاده از رژیم غذایی سالم و متعادل در سلامت بدن و رشد موها و ریش ها بسیار موثر است. در چنین مواقعی، رژیم غذایی سالم می تواند شامل موارد زیر باشد:
1. پروتئین بدون چربی، مانند مرغ و ماهی آزاد
2. آهن، مانند جگر
3. غلات کامل و سایر کربوهیدرات های سالم
4. غذاهای سرشار از روی مانند آجیل و نخود
5. چربی های سالم، مانند چربی های موجود در آووکادو
6. میوه ها و سبزیجات، مانند آنهایی که سرشار از ویتامین های گروه B و ویتامین های A ، C ، D و E هستند. این ویتامین ها می تواند به رشد مو کمک کنند.

• ویتامین ها و مکمل ها
اگر نمی توانید از طریق رژیم غذایی تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت کنید، مصرف یک مکمل یا مولتی ویتامین کامل با آهن و روی ممکن است به همان اندازه به شما کمک کند.

• خواب کافی
خواب برای سلامتی بهینه و کلی بدن ضروری است. همچنین می تواند برای رشد ریش مفید باشد. تستسترون موجود در بدن شما در وهله اول در هنگام خواب ترشح می شود. بنابراین عدم استراحت کافی و خواب پراکنده می تواند بر روند رشد موها و ریش ها تأثیر منفی بگذارد.

• شستشو و مرطوب کردن
تمیز و مرطوب نگه داشتن پوست و ریش می تواند تأثیر مثبتی در رشد ریش داشته باشد. با لایه برداری از صورت، منافذ پوست خود را باز نگه دارید. این کار به حذف سلولهای مرده و باقی مانده از اطراف هر فولیکول مو کمک می کند.
همچنین نرم کننده های مرطوب طراحی شده مخصوص ریش می توانند به تغذیه مو کمک کرده و موها را نرم و مرطوب نگه دارند. با این کار شوره ریش از بین می رود و ریش شما پرتر به نظر می رسد.

• تراشیدن ریش و یا به اصطلاح شیو کردن
تراشیدن ریش برای یکنواخت و مرتب نشان دادن آن بسیار مفید است. اما خوب است بدانید که تراشیدن باعث رشد سریع موهای ریش و یا ضخیم شدن آن نمی شود.

استفاده از میکرونیدلینگ در درمان کم پشتی ریش و سبیل درمان کم پشتی ریش آقایان

برای بهتر شدن رشد ریش ها و یا درمان کم پشتی ریش می توانید راهکارهای زیر را امتحان کنید.
1. ریش هایتان را هر روز شانه کنید. این کار را با ملایمت انجام دهید و از برس های مخصوص ریش استفاده کنید.
2. از روغن های طبیعی مناسب استفاده کنید. روغن زیتون، آووکادو، آرگان، بادام، نارگیل و روغن رزماری می تواند در ضخیم و پرپشت شدن ریش آقایان موثر باشند.
3. ماساژ صورت انجام دهید. ماساژ و انجام فیشیال تاثیر قابل توجهی روی بهبود روند رشد موهای صورت و درمان کم پشتی ریش و سبیل خواهد داشت. ماساژ کمک می کند تا:

سموم پوست از بین برود.
سلول های مرده پوست از بین برود.
خون رسانی به بهترین شکل انحام بگیرد.
مواد غدایی مورد نیاز برای رشد مو تامین شود.

4. از مکمل های رشد مو استفاده کنید. مکمل ها می توانند با تحریک فولیکول های مو، به افزایش روند رشد کمک کنند.
5. ویتامین مصرف کنید. ویتامین ها برای عملکرد سالم بدن ضروری هستند. آنها همچنین می توانند به رشد موهای ریش شما کمک کنند. سبوم برای رشد مو مهم است، این روغن طبیعی در بدن شما وجود دارد و به پوست رطوبت می دهد. ویتامین های C و E سبوم تولید می کنند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی ویتامین C و E در رژیم غذایی خود وارد کرده اید. ویتامین های گروه B و A نیز نقش مهمی در رشد موها و ریش ها دارند.
6. شرایط بهداشت: بسیاری از بیماری ها و شرایط مختلف می توانند بر رشد موی صورت تاثیر بگذارند. مثل کم خونی. خوشبختانه بیشتر شرایطی که بر رشد مو تاثیر می گذارند می توانند درمان شوند.
کم کاری تیروئید اغلب از طریق داروها مدیریت می شود و کم خونی را می توان از طریق مکمل ها یا تزریق، حل کرد. اگر حدس می زنید که کمبود موی صورت ممکن است به دلیل شرایط پزشکی باشد، با دکتر یا متخصص پوست مشورت کنید. شرایط پزشکی نیازمند مداخله پزشکی است.

مزوتراپی مو

پرپشت شدن ریش و درمان در نیامدن ریش

یکی از روش های جدید برای پرپشت شدن ریش ها و موها، مزوتراپی مو است. مزوتراپی مو، روشی متشکل از تزریق مواد مغذی به زیر پوست، توسط میکرو آمپول های داخل پوستی است. این تزریقات که در عمق 1 تا 4 میلیمتری پوست انجام می شود، دوزهای بسیار کمی از ترکیباتی مانند داروها، عناصر کمیاب، ویتامین ها، تنظیم کننده های هورمونی، اسیدهای آمینه، گشاد کنندگی عروق و غیره را وارد پوست سر و اطراف فولیکول مو کرده و از این طریق رشد و تقویت ریش و مو را تحریک می کند. از همین رو، این روش به عنوان یک درمان پیشگیرانه در برابر طاسی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
به عبارتی دیگر، مزوتراپی مو، دقیقا مواد مناسب را به اطراف فولیکول مو می رساند، بنابراین:
• فولیکول مو رشد کرده و تقویت می شود.
• دی هیدروتستسترون یا DHT بیش از حد خنثی می شود.
• گردش خون را تحریک کرده و بهبود می بخشد.

یکی دیگر از روش های نوین پزشکی میکرونیدلینگ است.
آیا می دانستید که می توانید با استفاده از یک درمان رولر رشد ریش تان را بهبود ببخشید؟
آنچه که میکرونیدلینگ انجام می دهد ایجاد حفره های کوچک در ناحیه ریش است که رشد موی صورت شما را افزایش می دهد. در واقع سوراخ های بسیار ریز ایجاد شده بر روی پوست، چرخش گردش خون را تحریک می کند، به نوبه خود فولیکول ها را تغذیه رسانی می کند و رشد مو را افزایش می دهد. از طرف دیگر، میکرونیدلینگ بدن را وادار به ارسال کراتین و کلاژن به ناحیه سوزن خورده ها می کند در نتیجه رشد موی شما را افزایش می دهد.

هزینه مزوتراپی مو

هزینه انجام مزوتراپی مو نیز برای افراد مختلف، متفاوت می باشد و به عوامل مختلفی مانند شرایط پوستی هر فرد، میزان مواد مورد استفاده، تعداد جلسات و… بستگی خواهد داشت. برای اطلاع از هزینه ها و اطلاعات بیشتر در خصوص این روش و انواع مزوتراپی، می توانید با مشاورین ما در بهترین مرکز مزوتراپی شمال تهران تماس حاصل نموده و سوالات خود را مطرح نمایید. همکاران ما در این مرکز، آماده ی پاسخگویی به تمامی شوالات شما عزیزان، خواهند بود.


اطلاعات تماس

بهترین مرکز مزوتراپی مو

بهترین مرکز مزوتراپی در تهران

در بدست آمدن نتایج مطلوب و ماندگاری پس از مزوتراپی، عوامل زیادی دخیل می باشند. یکی از مهم ترین دلایل در دستیابی به نتایج خوب و داشتن کمترین عوارض پس از مزوتراپی، انتخاب یک مرکز مزوتراپی خوب و مطمئن می باشد.
بهترین مرکز مزوتراپی، مرکزی است که در هنگام اعمال روش های مزوتراپی، نکات و موارد مهم ایمنی را نیز در نظر داشته باشد.

• مرکز تخصصی مزوتراپی باید قبل از انجام مزوتراپی، مشاوره قبل از انجام مزوتراپی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهد.
• از متد ها و دستگاه های جدید و به روز دنیا استفاده کند.
• در انجام انواع روش های مزوتراپی، از پزشکان متخصص و به نام بهره گیرد.
• موارد بهداشتی را به صورت کامل رعایت نماید.
• از بهترین برند های مزوتراپی استفاده کند.
• دارای کادری مجرب و آموزش دیده برای انجام تمامی امور مربوط به خدمات موجود، باشد.

ما در بهترین مرکز مزوتراپی شمال تهران، با بهره گیری از پزشکان متخصص و کادری مجرب، آماده ارائه کلیه خدمات مزوتراپی به شما عزیزان خواهیم بود.
جهت تماس با مرکز و مشاوره رایگان با متخصصان ما، می توانید از طریق لینک زیر با ما در تماس باشید.


اطلاعات تماس

منابع:

منبع1

منبع2

منبع3

1 دیدگاه دربارهٔ «درمان کم پشتی ریش در آقایان | راه های پرپشت شدن ریش آقایان»

  1. بازتاب: مزوتراپی صورت، مزایا و عوارض | قیمت هر جلسه مزوتراپی صورت چقدر است؟ - مزوتراپی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن