انواع مزوتراپی

سوالات متداول انواع مزوتراپی | 15 سوال رایج و پاسخ به آنها

انواع مزوتراپی چیست و چگونه انجام می شود؟ 

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی روشی است که در آن داروها به طور مستقیم، در ناحیه ای که باید مورد درمان یا هدف قرار گیرد، تزریق می شوند. در انواع مزوتراپی، مواد مغذی و یا داروها، توسط سوزن های نازک مخصوص مزوتراپی، وارد لایه درم پوست می شوند. این تزریق ها عموما در عمق 1 تا 4 میلیمتری پوست انجام می شوند و نتایج بلافاصله قابل مشاهده است. در ادامه مطلب به معرفی انواع مزوتراپی خواهیم پرداخت.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2022

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

فیلم مزوتراپی

مزوتراپی یا درمان لایه میانی پوست

در واقع اصطلاح meso به معنی «وسط» و Therapy هم به معنی «درمان» است و به این دلیل که سوزن ها به لایه میانی تزریق می شوند، آن را mesotherapy می نامند. این روش برای اولین بار در فرانسه، توسط دکتر میشل پیستور اختراع شد تا به تسكین درد ناشی از اعمال پزشکی كمك كند. اما بعدها به عنوان روشی برای زیبایی و جوانسازی پوست مورد استفاده قرار گرفت.
در مزوتراپی لایه‌ی میانی پوست درمان می شود که با استفاده از سوزن انجام می شود. البته روش‌های بدون سوزن (Needle Free) هم برای مزوتراپی موجود هستند که کاربردهای خاص دیگری دارند، ولی به صورت رایج برای مزوتراپی از سوزن‌های بسیار نازک و کوتاهی استفاده می‌شود.

روشن سازی صورت

مزوتراپی صورت چیست؟

مزوتراپی صورت روشی است که در آن پزشک با تزریق آنزیم ها، هورمون ها، ویتامین ها و … از طریق سوزن های بسیار ظریف، پوست شما را جوان و شاداب می کند. این تزریق ها ممکن است یکی یا بیشتر در هر ناحیه باشند و تعدادشان هر چقدر که باشد، همگی در لایه میانی یا درم پوست، انجام می شود.
علاوه بر استفاده در زیبایی و جوانسازی، از بین بردن چین و چروک، آبرسانی پوست و از بین بردن لک و جای جوش، این روش کاربرد درمانی نیز دارد و در مواردی مانند التهاب و ضعف گردش خون در پوست نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

آناتومی پوست

همان طور که می دانید پوست از سه لایه اپی‌درم (روپوست)، درم (لایه‌ی میانی پوست) و هیپودرم (بافت زیرپوستی) تشکیل شده است:

1. اپی‌درم سطحی‌ترین لایه‌ی پوست است که حدود ۱ میلی‌متر ضخامت دارد. از سلول‌های شاخی و مرده تشکیل شده و سلول‌هایش مدام در حال تقسیم، مرگ و ریختن از روی پوست هستند. اپی‌درم یا روپوست به طور کامل روی پوست را می‌پوشاند و به ندرت چیزی از آن عبور می‌کند. پس داروهای موضعی خیلی سخت می‌توانند به اپی‌درم نفوذ کرده و به لایه‌ی میانی (درم) برسند.

2. درم (Derma) لایه‌ی میانی پوست است. درم حاوی رشته‌های پروتئینی کلاژن، الاستین و هیالورونیک اسید است. این رشته‌های پروتئینی باعث سفتی، حفظ رطوبت و انعطاف پذیری پوست می‌شوند. وقتی سن ما زیاد می‌شود، مقدار این رشته‌ها کم شده و در نتیجه پوست شل، کدر و خشک می‌شود. فولیکول‌های مو، غدد چربی و غدد عرق نیز در این لایه قرار دارند.

3. هیپودرم یا بافت زیر پوستی عمقی‌ترین لایه‌ی پوست است که از بافت چربی و پیوندی تشکیل شده است. این لایه وظیفه دارد که درم را به ساختارهای زیرین (عضلات) متصل کند.

تجربه مزوتراپی صورت

کوکتل مزوتراپی چیست؟

کوکتل های مزوتراپی براساس هدف از انجام مزوتراپی و کاربردهای آن در مناطق مختلف صورت و بدن، در برخی مواد با هم متفاوت هستند. اما عموما شامل مواد مغذی بی خطر با دوز کم، عصاره ی گیاهان، ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، اسید های آمینه و … می باشند.
برای جوانسازی پوست، از بین بردن لک و چین و چروک، موادی مانند کلاژن نیز در کوکتل مزوتراپی موجود است.

مواد مزوتراپی چیست؟

برخی از موادی که به طور معمول در کوکتل‌های مزوتراپی یافت می‌شوند در زیر فهرست شده‌اند:

    • داروهای اتساع دهنده عروق: داروهایی مانند بوفلومدیل که باعث افزایش خونرسانی به ناحیه‌ی تحت درمان می‌شوند که کاملا ایمن و بی‌خطر هستند.
    • بی‌حسی موضعی: داروهایی مانند لیدوکائین و پروکائین که علاوه بر بی‌حسی، اثرات ضدالتهابی نیز دارند.
    • داروهای هورمونی: این موارد بیشتر در کوکتل‌های مزوتراپی مو استفاده می‌شوند. داروهایی مثل فیناستراید یا سیپروترون استات با مهار گیرنده‌های هورمونی، اثر هورمون‌های جنسی که باعث ریزش مو می‌شوند را مهار می‌کنند.
    • کلسی تونین: یکی از هورمون‌های طبیعی بدن که باعث بهبود خونرسانی، تغذیه فولیکولی و تغذیه پوستی می‌شود.
    • داروهای مغذی: موادی مانند سیلیکون که به طور طبیعی در پوست و موی ما وجود دارند.
    • ال‌-کارنیتین: ماده‌ی تجزیه‌کننده چربی‌ها که برای درمان سلولیت استفاده می‌شود.
    • ویتامین ب ۵: یکی از ویتامین‌های خانواده ب یا B که در تقسیم سلولی و بهبود بافت پوستی نقش مهمی ایفا می‌کند.
    • بیوتین: اثری مشابه ویتامین ب ۵ دارد. کمبود بیوتین باعث پوسته پوسته شدن و ریزش مو می‌شود. این ویتامین در تنظیم ترشح غدد چربی پوستی نیز موثر است.
    • ویتامین ث: آنتی اکسیدان مفید و یکی از موادی که تولید کلاژن را تحریک می‌کند.
    • ویتامین آ: کلاژن سازی را تحریک کرده و دارو رسانی به پوست را بهبود می‌بخشد.
    • مواد معدنی: عناصری مانند مس، سلنیوم، فسفر و روی (زینک) که در شادابی پوست و موی ما موثر هستند.
    • سدیم پیروات: برای بهبود حالت کدر و خسته‌ی پوست، تاثیرات ضد پیری و رفع لکه‌های پوست
    • گلیکولیک اسید: ماده‌ی سفید کننده برای بهبود اسکارها، لکه‌های تیره و ترک‌های پوستی.
    • کافئین: در محلول‌های لیپولیتیک استفاده شده و در درمان سلولیت و ریزش مو موثر است.

کاربردهای مزوتراپی

مزوتراپی چه کاربردهایی دارد؟

انواع مزوتراپی بسته به مشکلی که باید برطرف شود، کاربردهای مختلفی دارد. مزوتراپی بر هر سه لایه پوست اثر می‌گذارد. اثرات درمانی این روش بر روپوست، لایه‌ی میانی و همچنین بافت‌های پیوندی زیرین پوست مشاهده می‌شود. همین مسئله باعث شده که کاربردهای متنوعی داشته باشد. این روش می تواند برای رفع پف زیر چشم و کاهش اندازه کیسه های چربی، از بین بردن سلولیت، برطرف کردن تیرگی ها و لک های پوست، درمان ریزش مو، سلولیت و موارد دیگر موثر باشد. همچنین یک روش عالی برای جوانسازی پوست، بهبود بافت و رنگ چهره است. سایر موارد انواع مزوتراپی شامل مزوتراپی چین و چروک صورت، مزوتراپی مو،  مزوتراپی ابرو، مزوتراپی لاغری و … است.

 در تزریق های مزوتراپی، عمل کلاژن سازی پوست نیز خود به خود تحریک شده و پوست به دلیل برخورد با سوزن های مزوتراپی، به تولید کلاژن و الاستین خواهد پرداخت.

کاربردهای مزوتراپی به مرور زمان با بهبود ترکیب محلول‌های تزریقی بیشتر شده اند. امروزه برای مزوتراپی از دستگاه نیمه‌ اتوماتیکی استفاده می شود که مزوگان نام دارد. در تمامی انواع مزوتراپی هدف، یک چیز است: وارد کردن موادی به پوست که باعث می‌شوند سلول‌ها به بهترین شکل ممکن فعالیت کنند.
برخی از کاربردهای این روش شامل موارد زیر است:

درمان پیگمنتیشن: لکه‌ها و اسکارها

لکه‌های پوستی ناشی از فعالیت سلول‌های پوستی خاصی به نام ملانوسیت‌ها هستند. کوکتل مزوتراپی می تواند باعث کاهش لکه‌های پوستی شود. برخی مواد موجود در سرم مزوتراپی می‌توانند فعالیت ملانوسیت‌ها را کنترل کنند، بنابراین می توان از مزوتراپی برای بهبود برخی از لکه‌های ناشی از آفتاب و ملاسما استفاده کرد.

از مزوتراپی می‌توان برای محو کردن جای زخم و آثار به جا مانده از آکنه‌ها نیز استفاده کرد. به ویژه اگر جای آکنه به شکل فرورفتگی پوستی در آمده باشد. هیالورونیک اسید استفاده شده در کوکتل به پوست حجم می‌دهد و سایر آنتی‌اکسیدان‌ها و آمینو اسیدها با اثرات ضدالتهابی خود، پوست را تحریک می‌کنند که خودش را ترمیم کند.

درمان ریزش مو

درمان ریزش مو با مزوتراپی مو

مزوتراپی برای بهبود ریزش مو و تحریک رشد دوباره‌ی موها بسیار موثر است. از این روش می‌توان به عنوان درمان مکمل برای آلوپسی آندروژنی (ریزش مو با الگوی زنانه و مردانه)، تلوژن افلوویوم (ریزش موی ناشی از استرس)، مشکلات ساقه مو، ریزش مو سکه‌ای و افزایش سرعت رشد موها استفاده کرد.
برای مزوتراپی پوست سر و درمان ریزش مو، می‌توانیم داروی ماینوکسیدیل را مستقیم به لایه‌ی درم بفرستیم. ماینوکسیدیل در حالت عادی به سختی از اپی‌درم رد می‌شود. برای همین ماینوکسیدیل استفاده شده در مزوتراپی اثر بهتری نسبت به استفاده‌ی موضعی دارد.

آیا مزوتراپی مو درد دارد؟

مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی جزء معدود مراکزی است که مزوتراپی مو را با تکنیک خاص بی حسی پیشانی انجام می دهد. با استفاده از این روش دیگر مزوتراپی مو برایتان دردناک نخواهد بود و می توانید از این روش موثر جهت درمان ریزش مو و همچنین تقویت بیشتر موهای سالم خود استفاده نمائید. برای بهبود ریزش و رشد دوباره‌ی موها باید چند جلسه‌ی درمانی را طی کنید. بعد از آن هم بهتر است با فواصل بیشتر جلساتی داشته باشید تا اثرات مزوتراپی تثبیت شود.

آیا مزوتراپی مو تاثیر دارد؟

بله، مزوتراپی مو، با تزریق مواد مغذی به پوست سر و رساندن آنها به فولیکول های مو، علاوه بر تحریک آنها، از طریق تغذیه با مواد موثر، در جلوگیری از ریزش موها و کمک به رویش مجدد موها، موثر خواهد بود. پس از مدتی از انجام این روش، شما شاهد پرپشت شدن نواحی خالی و بهتر شدن جنس موهای تازه روییده نیز خواهید بود.
در واقع مزوتراپی برای بهبود ریزش مو سه کار مهم انجام می‌دهد:

  • غذا رسانی به فولیکول‌های مو با تزریق ویتامین‌ها و مواد مغذی
  • رساندن داروهای ضد ریزش مو به شکل مستقیم به فولکیول‌ها
  • بهبود خونرسانی و تحریک سلول‌های پوستی برای تولید فاکتورهای رشد و ترمیم با ایجاد آسیب‌های کوچک

درمان سلولیت

از مزوتراپی می توان برای کاهش وزن و از بین بردن چربی‌های بدن استفاده کرد. این روش می‌تواند چربی‌های اضافی زیر پوست را کاهش داده و باعث سفت شدن پوست شل شود.
ذخایر چربی در سلولیت و نواحی خاص مثل چانه و زیر فک به شکلی هستند که می‌توانیم با تزریق آنزیم‌های خاص تجزیه‌شان کنیم تا به مرور زمان از آن محل حذف شوند. آنزیم‌هایی که به این ذخایر چربی به صورت موضعی تزریق می‌کنیم غشای سلول‌های چربی را باز کرده و باعث آزادسازی چربی‌ها می‌شوند. چربی‌های آزاد شده توسط سیستم لنفاوی جمع‌آوری شده و دفع می‌شوند.
در واقع مزوتراپی برای رفع سلولیت و ذخایر کوچک چربی موثر است ولی نمی‌تواند در حد لیپوساکشن عمل کند. از لیپولیز تزریقی می‌توان به جای لیپوساکشن استفاده کرد که مشابه مزوتراپی است.

تعداد جلسات مزوتراپی

مزوتراپی چند جلسه است؟

تعداد جلسات مزوتراپی به عوامل مختلفی بستگی دارد و به همین دلیل، برای همه افراد به یک اندازه نیست. تعداد جلسات بسته به نوع مزوتراپی، ناحیه مورد هدف، شرایط بدنی و پوستی افراد و … متفاوت است که توسط پزشک متخصص تعیین می شود. فاصله بین جلسات مزوتراپی نیز معمولا حدود یک ماه می باشد.

هر جلسه مزوتراپی چقدر طول می کشد؟

هر جلسه مزوتراپی حداکثر حدود 10-15 دقیقه خواهد بود. تعداد جلسات مزوتراپی معمولاً بین ۸ تا ۱۵ جلسه متغیر است. فواصل بین جلسات هم متغیر است. بیشتر اوقات ۴ جلسه اول با فواصل ۷ روزه و جلسات بعدی با فواصل دو هفته‌ای و ماهانه انجام می‌شود. تعداد جلسات مشخص شده از سوی پزشک باید به صورت کامل انجام شوند تا شما را به نتایج مطلوب برسانند.

تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ چیست؟

در هر دو روش مزوتراپی و میکرونیدلینگ، از سوزن های نازکی استفاده می شود که البته عملکرد این سوزن ها با هم متفاوت است.
در مزوتراپی سوزن هایی که وارد پوست می شوند، مواد مغذی و ترکیبات مخصوص را بسته به هدف از انجام مزوتراپی، وارد لایه میانی پوست می کنند. اما در میکرونیدلینگ سوزن ها موادی را با خود به پوست انتقال نمی دهند و از آنها به عنوان عاملی برای بازسازی پوست از طریق تحریک کلاژن سازی و بهبود شرایط پوست استفاده می شود.

اثرات و فواید مزوتراپی

اثرات و فواید مزوتراپی

فواید مزوتراپی را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد، یکی فواید ناشی از مواد تزریق شده به پوست و دیگری تاثیر سوراخ‌های بسیار ریز ایجاد شده توسط سوزن.

1. ریز آسیب‌های مفید

در انواع مزوتراپی سوزن‌های نازکی استفاده می شود که تا عمق متوسط در پوست فرو می‌رود و آسیبی جزئی به آن وارد می‌کند. این ریز آسیب‌های ایجاد شده بر پوست، باعث می‌شود که فرآیندهای ترمیمی پوست فعال شوند.
با فعال شدن فرآیندهای ترمیمی پوست، سلول‌های پوستی سالم شروع به ساخت و ترشح کلاژن، فاکتورهای رشد، پروتئین‌های بین بافتی و مواد دیگر می‌کنند. رگ‌های خونی جدیدی شکل می‌گیرد و سلول‌های بنیادی به سمت نواحی آسیب دیده حرکت می‌کنند.
در واقع به جوانسازی پوست و درمان مشکلاتی مثل ریزش مو کمک می‌کنند. در واقع اثرات درمانی این روش به خاطر همین آسیب‌های جزئی و کنترل شده‌ است.

2. دارو رسانی، آبرسانی و تغذیه

 در انواع مزوتراپی موادی به درون پوست تزریق می‌شوند که محلول تزریق شده را اصطلاحاً کوکتل می‌نامند. فرمول کوکتل بسته به نیاز شما تعیین می‌شود. مثلاً برای درمان ریزش مو، کوکتل مزوتراپی را به شکلی ترکیب می‌کنند که حاوی داروهای ضد ریزش و مواد غذارسان به فولیکول‌های مو باشد.

مزوتراپی غبغب چگونه است؟

در مزوتراپی برای رفع غبغب، محلول مخصوص به طور مستقیم به لایه های چربی و بافت ههمبند تزریق می شود. این تزریق تقریبا بدون درد است اما می توان آن را با استفاده از کرم بی حس کننده در ناحیه مورد نظر نیز انجام داد.
وقتی مواد مزوتراپی توسط سوزن های بسیار نازک به بافت چربی تزریق می شوند، غشای سلول چربی متورم و سفت می شود و ماده تزریق شده که مانند شوینده عمل می کند، تجزیه چربی را آغاز کرده و سلول های چربی را به ذرات ریز، در اندازه نانو (اندازه ای حدود یک میلیونم میلی متر) تبدیل می کند. سپس فرآیند نهایی در کبد رخ می دهد که در آن چربی به طور کامل به دی اکسید کربن و آب تجزیه می شود.

مزایای مزوتراپی

مزایای مزوتراپی

  • عوارض جانبی و خطرات محدود
  • روشی کم‌تهاجمی و بدون درد
  • بدون نیاز به بیهوشی و جراحی
  • هزینه مناسب نسبت به تاثیرات درمانی
  • دوره‌ی ریکاوری کوتاه و بدون نیاز به مراقبت‌های خاص بعد از درمان

مراقبت های بعد از مزوتراپی

مراقبت های بعد از انجام مزوتراپی چیست؟

  •  از قرار گرفتن در معرض آفتاب بپرهیزید.
  •  تمرینات سخت و یا فعالیت هایی که موجب تعریق می شوند را انجام ندهید.
  •  از مصرف مشروبات الکلی تا 48 ساعت پس از انجام این روش خودداری نمایید.
  •  توصیه می شود مقدار زیادی آب بنوشید تا اثرات مزوتراپی را هر چه بیشتر فعال کنید.

ماندگاری اثر مزوتراپی چقدر است؟

در افراد مختلف بسته به ناحیه مورد نظر و مواد مورد استفاده، ماندگاری مزوتراپی متفاوت است. علاوه بر موارد ذکر شده، ماندگاری مزوتراپی تا حدود زیادی به سبک زندگی افراد، پیروی از دستورات پزشک، رژیم های تغذیه ای و ورزشی بستگی دارد.

آیا بعد از مزوتراپی نیاز به استراحت می باشد؟

از آنجاییکه مزوتراپی یک روش غیر تهاجمی است، نیاز به استراحت خاصی پس از انجام آن، نخواهد بود. شما می توانید به سر کار خود بازگشته و به فعالیت های عادی خود ادامه دهید. در شرایط خاص و بسته به افراد، ممکن است لازم باشد چند ساعت استراحت عادی در منزل داشته باشند.

آیا مزوتراپی درد دارد؟

احساس درد در افراد مختلف متفاوت است، اما به صورت کلی، این روش جزء روش های بدون درد محسوب می شود. همچنین قبل از انجام تزریق ها در این روش، عموما از کرم های بی حس کننده در نواحی مورد نظر استفاده خواهد شد، بنابراین، دردی را حس نخواهید کرد.

عوارض مزوتراپی

عوارض مزوتراپی چیست؟

عوارض جانبی معمولاً کم و محدود به قرمزی، درد خفیف و یا التهاب در محل است. همه این موارد، در صورت مشاهده، ظرف 1-2 رو از بین می روند. محل های تزریق نیز پس از یک تا دو روز دیگر مشخص نخواهند بود.
برای پیشگیری از هر گونه عوارض جانبی، توصیه می شود قبل از انجام این روش حتما با پزشک متخصص مشورت نمایید. دیگر عوارض جانبی که بسیار نادر است شامل موارد زیر است:

  • التهاب بافت چربی زیر پوستی
  • کبودی و خون مردگی در محل تحت درمان
  • ظاهر شدن لکه‌های تیره یا روشن در ناحیه تزریق
  • ایجاد زخم، اسکار یا بدشکلی در محل تحت درمان
  • واکنش آلرژیک یا حساسیت به داروها و مواد تزریق شده به پوست 
  • یکی از مواد استفاده شده در مزوتراپی به اسم لیستین گاهی باعث التهاب و ورم موضعی می‌شود.
  • عفونت‌های پوستی که بیشتر ناشی از خطای کادر درمانی و گاهی به دلیل عدم رعایت مراقبت‌های بعد از درمان توسط بیمار ایجاد می شود.

هزینه مزوتراپی

هزینه انواع مزوتراپی چقدر است؟

قیمت مزوتراپی برای افراد مختلف، متفاوت است و به عوامل مختلفی مانند محل تحت درمان، کوکتل مزوتراپی، شرایط بدنی هر فرد، میزان مواد مورد استفاده، تعداد جلسات و … بستگی دارد.
برای اطلاع از هزینه ها و اطلاعات بیشتر در خصوص انواع مزوتراپی، مزوتراپی سلولیت، لاغری مزوتراپی جوانسازی، مزوتراپی مو و … می توانید با مشاورین ما در بهترین مرکز مزوتراپی شمال تهران تماس حاصل نموده و سوالات خود را مطرح نمایید.
همکاران ما در این مرکز، آماده ی پاسخگویی به تمامی سوالات شما عزیزان می باشند.

ویژگی های مرکز زیبایی معتبر

بهترین مرکز مزوتراپی در تهران

ویژگی های یک مرکز خوب و معتبر:

• از بهترین برندهای مزوتراپی استفاده کند.
• موارد بهداشتی را به صورت کامل رعایت نماید.
• از متدها و دستگاه های جدید و به روز دنیا استفاده کند.
• در انجام انواع روش های مزوتراپی، از پزشکان متخصص و باتجربه بهره گیرد.
• دارای کادری مجرب و آموزش دیده، برای انجام تمامی امور مربوط به خدمات، باشد.
• مرکز تخصصی مزوتراپی باید قبل از انجام مزوتراپی، مشاوره قبل از انجام مزوتراپی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهد.
• بهترین مرکز مزوتراپی مرکزی است که در هنگام اعمال روش های مزوتراپی، نکات و موارد مهم ایمنی را نیز در نظر داشته باشد.

ما در بهترین مرکز مزوتراپی شمال تهران، با بهره گیری از پزشکان متخصص و کادری مجرب، آماده ارائه کلیه خدمات مزوتراپی به شما عزیزان خواهیم بود.
جهت تماس با مرکز و مشاوره رایگان با متخصصان ما، می توانید از طریق لینک زیر با ما در تماس باشید.


تماس با ما

تخفیف انواع مزوتراپی

مرکز مزوتراپی شمال تهران، به منظور بهره مندی بیشتر شما عزیزان از خدمات مزوتراپی این مرکز، برای کلیه خدمات مزوتراپی مانند مزوتراپی جوانسازی صورت، مزوتراپی اطراف چشم، مزوتراپی غبغب، مزوتراپی لاغری، مزوتراپی مو و … تخفیف هایی را در نظر گرفته است.
جهت اطلاع از تمامی تخفیف ها و تعیین نوبت می توانید با بهترین مرکز زیبایی پوست و مو در تماس باشید.

منابع:

منبع 1

منبع 2

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

4 دیدگاه دربارهٔ «سوالات متداول انواع مزوتراپی | 15 سوال رایج و پاسخ به آنها»

  1. بازتاب: میکرونیدلینگ درماپن: تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ درماپن

  2. بازتاب: ریش آقایان: درمان کم پشتی ریش در آقایان

  3. بازتاب: از بین بردن سلولیت: روش های موثر در درمان سلولیت

  4. بازتاب: بهترین دکتر بوتاکس: بهترین متخصص مرکز تزریق بوتاکس در تهران شمال منطقه 1 و 3

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن