راه های جلوگیری و درمان جوش های صورت

راه های جلوگیری و درمان جوش صورت | علت جوش صورت و انواع جوش

درمان جوش صورت

آکنه هنگامی رخ می دهد که فولیکول های موی شما با روغن و سلول های مرده پوست پر می شود. این کار باعث ایجاد جوش های سرسفید، جوش های سرسیاه یا به صورت کلی، جوش می شود. آکنه نوعی مشکل پوستی است که بیشتر در بین نوجوانان دیده می شود، اما می تواند در همه سنین بوجود بیاید.
آکنه شایع ترین بیماری پوستی است، اگرچه آکنه یک بیماری تهدید کننده زندگی نیست، اما می تواند دردناک باشد. همچنین در مواردی که شدید باشد، می تواند باعث نگرانی شما نیز شود.
آکنه هایی که در صورت شما ظاهر می شوند می توانند بر اعتماد به نفس شما تأثیر بگذارند و با گذشت زمان حتی ممکن است باعث ایجاد زخم های دائمی شوند.
روش های درمانی زیادی برای آکنه وجود دارد که هم تعداد جوش های شما را کاهش می دهد و هم احتمال ایجاد زخم را. برای آشنایی با این روش ها و دانستن بیشتر در مورد جوش و آکنه، با من همراه باشید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2022

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

درمان جوش صورت

انواع جوش صورت

جوش ها معمولا در همه جای بدن دیده می شوند. صورت، پشت، گردن، سینه و یا شانه. اکثر این جوش ها، سرسیاه و یا سرسفید هستند.
جوش های سرسیاه در سطح پوست شما باز می شوند و به دلیل اکسیژن موجود در هوا، حالت سیاه پیدا می کنند. جوش های سر سفید دقیقاً در زیر سطح پوست شما بسته می شوند و به همین دلیل ظاهری سفید دارند.
در حالی که جوش های سر سفید و جوش های سرسیاه رایج ترین جوش ها هستند، انواع دیگری نیز وجود دارند:
1. پاپول ها برجستگی های کوچک و قرمزی هستند که در اثر فولیکول های موی ملتهب یا آلوده ایجاد می شوند.
2. جوش های چرکی، جوش های قرمز کوچکی هستند که در نوک آنها چرک وجود دارد.
3. ندول ها توده هایی جامد و اغلب دردناک در زیر سطح پوست شما هستند.
4. کیست ها توده های بزرگی است که حاوی چرک است و در زیر پوست شما یافت می شود و معمولاً دردناک است.

انواع جوش صورت

علت جوش صورت

علت های جوش صورت عبارتند از:

  • تولید بیش از حد روغن (سبوم)
  • فولیکول های مو توسط روغن و سلول های مرده پوست مسدود شوند
  • باکتریها
  • التهاب

به عبارت دیگر، آکنه زمانی اتفاق می افتد که منافذ پوست شما با چربی، پوست مرده یا باکتری مسدود شود.
هر منفذ پوست شما شکافی به فولیکول دارد. فولیکول از مو و غده چربی (روغنی) تشکیل شده است. غده چربی باعث آزاد شدن سبوم (روغن) می شود که به موها می رود، از منافذ خارج می شود و روی پوست شما قرار می گیرد. سبوم پوست شما را چرب و نرم نگه می دارد. حالا یک یا چند مشکل در این فرآیند، می تواند باعث ایجاد جوش یا آکنه شود.
به عنوان مثال: هنگامیکه روغن بیش از حد توسط فولیکول های شما تولید می شود، سلولهای مرده پوست در منافذ پوست شما جمع می شوند، یا گاهی باکتری ها در منافذ جمع می شوند و این مشکلات به ایجاد جوش کمک می کند.
هنگامی که باکتری در منافذ مسدود شده رشد می کند و چربی قادر به فرار از این محیط نیست، یک جوش ظاهر می شود.

علت جوش صورت

علت جوش صورت در سن بالا

• تغییرات هورمونی؛ برخی هورمون ها در دختران و پسران در دوران بلوغ افزایش می یابد و باعث بزرگ شدن غدد سباسه و ایجاد سبوم بیشتر می شود. تغییرات هورمونی در دوران میانسالی، به ویژه در زنان نیز می تواند منجر به بروز جوش های پوستی در بزرگسالی شود.
• مصرف داروهای خاص؛ برخی افراد در دوره های خاصی مجبور به مصرف داروهایی برای یک دوره درمان می شوند، که این داروها می توانند باعث ایجاد جوش شوند. به عنوان مثال می توان به داروهای حاوی کورتیکواستروئید، تستوسترون یا لیتیوم اشاره کرد.
• رژیم غذایی؛ مطالعات نشان می دهد که مصرف برخی غذاها، از جمله غذاهای غنی از کربوهیدرات، مانند نان و چیپس ممکن است باعث بدتر شدن آکنه شود. برای بررسی اینکه آیا افراد مبتلا به آکنه از محدودیت های غذایی خاص بهره مند می شوند یا خیر، مطالعات بیشتری لازم است.
• استرس؛ استرس هم می تواند باعث ایجاد آکنه شود و هم اگر از قبل آکنه داشته باشید، ممکن است استرس آن را تشدید کند.

علت زیاد شدن جوش صورت

علت زیاد شدن جوش صورت نیز می تواند تغییرات هورمونی، مصرف داروها، رژیم غذایی نا مناسب و یا استرس باشد. اما عوامل دیگری نیز می توانند در ان دخیل باشند.
مصرف زیاد شکلات و یا غذاهای چرب، باعث زیاد شدن جوش صورت می شود. همچنین، در صورتیکه پوستتان را مرتب تمیز نکنید و یا از شوینده های مناسبی استفاده نکنید، جوش های صورتتان ممکن است بیشتر شوند. استفاده از محصولات آرایشی نامناسب نیز یکی دیگر از دلایل پیدایش جوش های صورت هستند.

علت زیاد شدن جوش صورت

جلوگیری و درمان جوش و آکنه صورت

1.صورتتان را به طور مناسب بشویید.
برای کمک به جلوگیری از جوش صورت، حذف روغن اضافی، آلودگی و تعریق روزانه از روی پوست، ضروری است. البته شستن صورت بیش از دو بار در روز ممکن است باعث بدتر شدن آکنه شود. برای شستن صورت:
• صورت خود را با آب گرم و نه داغ، خیس کنید.
• با استفاده از انگشتان خود و نه با لیف یا اجسام زبر، با حرکات آرام و دورانی پاک کننده را روی پوستتان بزنید.
• کامل بشویید و خشک کنید.
• از مرطوب کننده استفاده کنید.

2.نوع پوستتان را بشناسید.
به این ترتیب می توانید از محصولات و مراقبت های درست مخصوص نوع پوست خودتان، به صورت درست، استفاده کنید.

3.پوستتان را مرطوب کنید.
بسیاری از مرطوب کننده ها حاوی روغن، رایحه مصنوعی یا مواد دیگری هستند که ممکن است باعث تحریک پوست و ایجاد جوش شود. برای جلوگیری از جوش زدن، پس از شستن صورت یا احساس خشکی پوست، از مرطوب کننده های بدون عطر و بدون چربی استفاده کنید.

4.به بدنتان آبرسانی کنید.
برای اینکه بدنتان به خوبی آبرسانی شود، حداقل هشت لیوان آب در روز بنوشید. اگر باردار یا شیرده هستید و یا وقت خود را در یک محیط گرم و مرطوب می گذرانید و یا بعد از ورزش، آب بیشتری بنوشید.

5.آرایشتان را کم کنید.
تا جایی که می توانید آرایش نکنید و یا اگر آرایش می کنید، از زیرسازی های چرب و سنگین خودداری کنید.

6.به پوست صورتتان دست نزنید.
دستان شما به طور مداوم در طول روز با آلودگی و باکتری سر و کار دارند. هر بار که صورت خود را لمس می کنید، ممکن است برخی از آن ناخالصی های مسدود کننده منافذف به پوست شما منتقل شوند.

7.از قرار گرفتن در معرض آفتاب دوری کنید.
قرار گرفتن در معرض برخی از اشعه ها ممکن است در کوتاه مدت جوش ها را خشک کند اما در طولانی مدت مشکلات عمده ای ایجاد می کند. قرار گرفتن در معرض آفتاب به طور مکرر باعث کمبود آب در پوست می شود که با گذشت زمان باعث تولید روغن بیشتر و مسدود شدن منافذ پوست می شود.
برای محافظت در برابر آفتاب، از کرم ضد آفتاب فاقد چربی استفاده کنید.

8.جوش ها را فشار ندهید.
فشار دادن جوش ممکن است باعث خونریزی، جای زخم شدید یا عفونت شود. همچنین ممکن است التهاب را افزایش داده و منافذ اطراف را مسدود کند و جوش شما را بدتر کند.

9.از رژیم غذایی سالم و مناسب استفاده کنید.
غذاها و نوشیدنی های شیرین و چرب، مصرف چیپس و شکلات و استفاده از غذاای فراوری شده می توانند باعث ایجاد جوش شوند. بنابراین بهتر است از مصرف آنها پرهیز کنید.

10.استرس را کاهش دهید.
وقتی استرس دارید، بدن شما هورمون های تحریک کننده چربی بیشتری تولید می کند. برخی از گزینه ها برای کمک به شما در کنترل استرس عبارتند از:

  • یوگا
  • مراقبه
  • ماساژ
  •  رایحه درمانی
جلوگیری و درمان جوش صورت

درمان جای جوش صورت

امروزه برای از بین بردن جای جوش صورت، راه های زیادی وجود دارد. یکی از سریع ترین و امن ترین راه ها برای درمان جای جوش صورت، که با استفاده از مواد طبیعی انجام می شود، مزوتراپی است.
مزوتراپی، روشی غیر جراحی و تزریقی برای درمان جای جوش و اسکار می باشد که از طریق تزریقات کوچک، مواد مغذی و دارو را وارد پوست می کند. مواد مزوتراپی، کوکتل نیز نامیده می شوند که عمدتا شامل ویتامین ها، اسید های آمینه، پروتئین ها، عصاره گیاهان، داروها و غیره می باشند.
این مواد از طریق تزریق وارد لایه میانی پوست می شوند و پوست را تغذیه و تقویت می کنند. علاوه بر تغذیه پوست، با وارد شدن سوزن ها به پوست، تحریک برای کلاژن سازی نیز صورت می گیرد و تولید کلاژن و الاستین نیز در پوست افزایش می یابد.
همچنین مزوتراپی با کاهش تولید چربی در پوست، به کاهش تولید آکنه کمک کرده و از طریق تحریک سلول سازی جدید، در کاهش میزان سلول های مرده که یکی از عوامل ایجاد جوش هستند، نیز موثر خواهد بود.
با استفاده از رساندن مواد مغذی و فعال به پوست، عمل بازسازی پوست به صورت سریع تر و بهتری انجام شده و در زمان کوتاهی، جای جوش و اسکار آکنه از بین خواهند رفت.

مزایای مزوتراپی برای جای جوش

  • روشی غیر جراحی، بدون درد و خونریزی است.
  • علاوه بر صورت در تمام نقاط بدن نیز می تواند به کار رود. به عنوان مثال برای رفع جوش های کمر، رفع جوش های روی باسن، رفع جوش های روی بازو و … .
  • علاوه بر از بین بردن جای جوش و اسکار، آبرسانی و جوانسازی پوست را نیز انجام می دهد.
  • بعد از انجام این روش، نیازی به استراحت نخواهید داشت. می توانید بلافاصله بعد از هر جلسه، به سر کارتان برگردید و به فعالیت های عادی روزانه تان بپردازید.
  • نتایج استفاده از مزوتراپی، سریع تر و بدون عوارض خواهند بود.
  • در مقایسه با بقیه روش ها، مقرون به صرفه نیز می باشد.
مزوتراپی برای جای جوش

بهترین مرکز مزوتراپی در تهران

در بدست آمدن نتایج مطلوب و ماندگاری پس از مزوتراپی، عوامل زیادی دخیل می باشند. یکی از مهم ترین دلایل در دستیابی به نتایج خوب و داشتن کمترین عوارض پس از مزوتراپی، انتخاب یک مرکز مزوتراپی خوب و مطمئن می باشد.

  • بهترین مرکز مزوتراپی، مرکزی است که در هنگام اعمال روش های مزوتراپی، نکات و موارد مهم ایمنی را نیز در نظر داشته باشد.
  • مرکز تخصصی مزوتراپی باید قبل از انجام مزوتراپی، مشاوره قبل از انجام مزوتراپی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهد. 
  • از متد ها و دستگاه های جدید و به روز دنیا استفاده کند.
  • در انجام انواع روش های مزوتراپی، از پزشکان متخصص و به نام بهره گیرد.
  • موارد بهداشتی را به صورت کامل رعایت نماید.
  • از بهترین برند های مزوتراپی استفاده کند.
  • دارای کادری مجرب و آموزش دیده برای انجام تمامی امور مربوط به خدمات موجود، باشد.

ما در بهترین مرکز مزوتراپی شمال تهران، با بهره گیری از پزشکان متخصص و کادری مجرب، آماده ارائه کلیه خدمات مزوتراپی به شما عزیزان خواهیم بود.
جهت تماس با مرکز و مشاوره رایگان با متخصصان ما، می توانید از طریق لینک زیر با ما در تماس باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن