راه های مراقبت از پوست

مراقبت از پوست | برای شادابی پوست صورت چه کنیم؟

مراقبت از پوست

همه ما آرزوی داشتن پوست بی عیب و درخشان را داریم. اما فهمیدن اینکه دقیقا چه روشی مناسب پوستمان است، آنهم با اینهمه دستورات و روش های مختلف و متفاوت که در اینترنت و یا جاهای مختلف می بینینم و می شنویم، کار آسانی نیست.
دانستن و اجرای برخی اصول، گاهی می تواند به ما کمک کند تا به نتایج دلخواهمان نزدیک شویم و گاهی حتی به آنها برسیم.
مثلا اینکه مقدار زیادی آب بنوشید، به اندازه کافی بخوابید، آرایش را از روی پوستتان پاک کنید و … .
برخی از روش ها هم بدون اینک نیاز به انجام کاری داشته باشید و یا وقت و یا هزینه زیادی را صرف کنید، نتایج دلخواهتان را به شما می دهند. روش ایی مانند لیزر پوست، مزوتراپی، پی آر پی، تزریق فیلر و …. .
نکته مهم در انتخاب روش های موجود، بی خطر بودن و ایمن بودن نتایج و اطمینان از رسیدن به نتیجه مطلوب می باشد. بنابراین، بسیار مهم است که قبل از ایتخاب، در مورد روش مورد نظرمان، اطلاعات لازم را کسب نماییم.
در مقاله امروز به بررسی و معرفی روش های مراقبت از پوست و شادابی پوست خواهیم پرداخت. برای آشنایی با این روش ها، با من همراه باشید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2022

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

زیبایی طبیعی صورت

برای شادابی و سلامتی پوست صورت چه کنیم؟

اگر وقت کافی برای مراقبت از پوستتان ندارید، با انجام اصول اولیه، تا حدودی به پوستتان رسیدگی کنید. مراقبت درست از پوست و انتخاب سبک زندگی سالم، می تواند به تاخیر در روند پیری طبیعی و جلوگیری از مشکلات مختلف پوستی، کمک کند.

1.از پوستتان در برابر آفتاب محافظت کنید.
یکی از مهمترین راههای مراقبت از پوست، محافظت از آن در برابر آفتاب است. قرار گرفتن در معرض آفتاب، می تواند باعث ایجاد چین و چروک، لکه های پیری و سایر مشکلات پوستی شود. همچنین خطر سرطان پوست را نیز افزایش می دهد. برای هر چه بهتر انجام دادن این کار:
• از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.
• در بین ساعات 10 صبح تا 4 بعد از ظهر، زمانی که اشعه های مضر در بیشترین قدرت خود هستند، در سایه قرار بگیرید.
• لباس های مناسب بپوشید تا از پوست شما در برابر آفتاب محافظت کنند.

2.سیگار نکشید.
سیگار کشیدن باعث می شود پوست شما پیرتر به نظر برسد و همچنین باعث ایجاد چین و چروک می شود. سیگار کشیدن رگهای خونی ریز در لایه های بیرونی پوست را باریک می کند، که باعث کاهش جریان خون و رنگ پریدگی پوست می شود. این امر همچنین باعث کاهش اکسیژن و مواد مغذی پوست می شود که برای سلامت پوست مهم هستند.
سیگار کشیدن همچنین به کلاژن و الاستین آسیب می رساند – فیبرهایی که به پوست قدرت و کشش می دهند. علاوه بر این، حالات تکراری صورت که هنگام سیگار کشیدن ایجاد می کنید، مانند جمع کردن لب هنگام استنشاق و چشمانتان برای جلوگیری از دود، می تواند در ایجاد چین و چروک نقش داشته باشد.
علاوه بر این، سیگار کشیدن خطر ابتلا به سرطان پوست را نیز افزایش می دهد.

3.با پوستتان رفتار مناسبی داشته باشید.
• آب خیلی گرم و دوش یا حمام طولانی، چربی های پوست شما را از بین می برد. زمان حمام یا دوش خود را محدود کنید و از آب ولرم – به جای خیلی گرم – استفاده کنید.
• از صابون های قوی استفاده نکنید.
• با دقت اصلاح کنید و از محصولات قبل و بعد از اصلاح استفاده کنید.
• به آرامی و با حوله یا پارچه نرم، پوستتان را خشک کنید.
• پس از شستشوی پوست و یا استحمام، از مرطوب کننده استفاده کنید.

4.غذاهای سالم بخورید.

مقدار زیادی میوه ، سبزیجات  غلات کامل و پروتئین های بدون چربی بخورید. برخی تحقیقات نشان می دهد که یک رژیم غذایی غنی از روغن ماهی یا مکمل های روغن ماهی و کم چربی و کربوهیدرات های تصفیه شده، ممکن است باعث جوان تر شدن پوست شود. نوشیدن آب فراوان نیز به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کند.

 

5.استرس را کنترل کنید.

استرس کنترل نشده می تواند پوست شما را حساس کرده و باعث بروز آکنه و یا سایر مشکلات پوستی شود. برای داشتن پوست سالم – و یک روحیه سالم – برای کنترل استرس خود گام بردارید. به اندازه کافی بخوابید، محدودیت های معقولی را تعیین کنید، لیست کارهای خود را از قبل تنظیم کنید و برای انجام کارهایی که از آنها لذت می برید وقت بگذارید. نتایج می تواند از آنچه انتظار دارید چشمگیرتر باشد.

 

6.از شوینده و پاک کننده های مناسب پوستتان استفاده کنید.

محصولات مناسب با نوع پوستتان را انتخاب کنید و از مصرف محصولات مختلف و بیش از حد، خودداری کنید.

برای شادابی پوست صورت چه کنیم
شادابی پوست صورت

7.به پوستتان دست نزنید.
لمس کردن و یا دست زدن بیش از حد به پوست صورت، نه تنها باعث انتقال باکتری ها و میکروب ها به پوست می شود، بلکه چین و چروک های پوست را نیز افزایش می دهد.

8.پوستتان را لایه برداری کنید.
هفته ای دو یا سه بار، با استفاده از اسکراب و یا مواد مناسب دیگر، پوستتان را لایه برداری کنید.

9.از قرار گرفت در معرض حرارت مستقیم خودداری کنید.
فقط مراقب آفتاب نباشید، نزدیک شدن بیش از حد به بخاری ها و شومینه ها نیز می تواند پوست شما را ویران کند زیرا این کار باعث التهاب و تجزیه کلاژن می شود.

10.از روش های مکمل و جدید استفاده کنید.
روش هایی مانند مزوتراپی، پلاسما جت، لیزر تراپی، پروفایلو و… همگی می توانند به شما در رسیدن به نتایج بهتر و سریع تر کمک کنند. این گونه روش ها، با دستیابی به لایه های عمیق تر پوست، می توانند نتایج چشمگیرتری را در زمان کمتری به شما ارائه دهند.
برخی از این روش ها مانند مزوتراپی، از مواد طبیعی و ضروری، برای تقویت و تغذیه پوست استفاده می کنند. به همین دلیل در دسته روش های بی ضرر و مفید برای سلامتی، شادابی و جوانسازی پوست قرار می گیرند.
استفاده از این روش ها گاهی، زمانی که رعایت اصول اولیه و استفاده از کرم ها و مواد کمکی، تاثیر چندانی نخواهند داشت، دریچه های جدیدی را به سویتان خواهد گشود.

مزوتراپی صورت

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی روشی است که در آن با استفاده از تزریق هایی، مواد لازم برای تقویت و بازسازی پوست را به آن می رسانند.
این مواد لازم که در این روش، کوکتل مزوتراپی نامیده می شود، عمدتا شامل مواد طبیعی مانند ویتامین ها، اسید های آینه، انتی اکسیدان ها، مواد معدنی، عصاره گیاهان و در مواقع لازم، داروها و … می باشند.
کوکتل ها با استفاده از سوزن های مخصوص مزوتراپیف به لایه میانی پوست تزریق می شوند و مواد مغذی و فعال را مستقیما وارد لایه های عمیق تر پوست، جاییکه کرم ها و مواد دیگر به آسانی نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند، می کند.
بنابراین، با رساندن مواد لازم برای تقویت و باز سازی پوست به صورت مستقیم، انهم به لایه های میانی و موثر پوست، در زمان کمتری، نتایج بهتری حاصل خواهد شد.

کاربردهای مزوتراپی

مزوتراپی می تواند کاربردهای مختلف و متفاوتی داشته باشد. از جوانسازی پوست صورت گرفته تا آب کردن چربی های بدن. برخی از کاربردهای مزوتراپی عبارتند از:
از بین بردن چین و چروک های صورت
رفع گودی زیر چشم
• رفع تیرگی زیر چشم
از بین بردن چربی های موضعی
از بین بردن غبغب
جوانسازی پوست
آبرسانی پوست
و…

مزوتراپی جوانساز

ماندگاری مزوتراپی

ماندگاری مزوتراپی تا میزان زیادی به سبک زندگی افراد و همچنین شرایط بدنی آنها بستگی دارد. پس از انجام مزوتراپی ، لازم است از رژیم های تغذیه ای و ورزشی مناسب استفاده کنید. همچنین پرهیز ار مصرف مشروبات الکلی و غذاهای ناسالم نیز می تواند به میزان زیادی بر ماندگاری این روش، تاثیر گذار باشد.
ماندگاری این روش در همه افراد یکسان نمی باشد اما در صورت رعایت موارد مورد نیاز، ماندگاری دائمی نیز گزارش شده است.

بهترین مرکز مزوتراپی در تهران

در بدست آمدن نتایج مطلوب و ماندگاری پس از مزوتراپی، عوامل زیادی دخیل می باشند. یکی از مهم ترین دلایل در دستیابی به نتایج خوب و داشتن کمترین عوارض پس از مزوتراپی، انتخاب یک مرکز مزوتراپی خوب و مطمئن می باشد.
بهترین مرکز مزوتراپی، مرکزی است که در هنگام اعمال روش های مزوتراپی، نکات و وارد مهم ایمنی را نیز در نظر داشته باشد.
مرکز تخصصی مزوتراپی باید قبل از انجام مزوتراپی، مشاوره قبل از انجام مزوتراپی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهد.
• از متد ها و دستگاه های جدید و به روز دنیا استفاده کند.
• در انجام انواع روش های مزوتراپی، از پزشکان متخصص و به نام بهر گیرد.
• موارد بهداشتی را به صورت کامل رعایت نماید.
• از بهترین برند های مزوتراپی استفاده کند.
• دارای کادری مجرب و آموزش دیده برای انجام تمامی امور مربوط به خدمات موجود، باشد.

ما در بهترین مرکز مزوتراپی شمال تهران، با بهره گیری از پزشکان متخصص و کادری مجرب، آماده ارائه کلیه خدمات مزوتراپی به شما عزیزان خواهیم بود.
جهت تماس با مرکز و مشاوره رایگان با متخصصان ما، می توانید از طریق لینک زیر با ما در تماس باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن