موی سالم چگونه است؟

موی سالم چگونه است؟ | بهترین راهکار برای داشتن موهای سالم

مراقبت از مو شامل بهداشت، تغذیه و همچنین مواد آرایشی و بهداشتی برای موهایمان است. البته این مواد تنها محدود به موهایمان نیست و شامل پوست و بدن نیز می شود. دانستن اینکه چه چیزهایی باعث تحریک و چه چیزهایی باعث تقویت یا سازگاری موهای شما می شوند، به شما در داشتن موهای سالم کمک قابل توجهی خواهد کرد.
دانستن علائم و نشنه های موهای سالم و ناسالم نیز در پیدا کردن راه های مناسب به شما کمک خواهد کرد. برای آشنایی با خصوصیات موهای سالم و غیر سالم و راهکارهای مناسب برای داشتن موهای سالم و زیبا، در ادامه با من همراه باشید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2022

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

موی سالم

موی سالم چگونه است؟

موهای سالم، لزوما بدون مشکل نیستند و حتی انها هم می توانند کمی مشکل داشته باشند. در اینجا به چند مورد از نشانه های موهای سالم اشاره خواهیم کرد.

ریزش موی بسیار کم
ریزش مو در افراد مختلف، متفاوت است. اما باید مراقب باشید که به میزان نرمال و طبیعی باشد. هنگام شانه زدن موها به میزان ریزش مو دقت کنید و پس از بیدار شدن از خواب، بالشتان را چک کنید و ببینی آیا موهای زیادی روی آن ریخته شده. در هنگام شستشوی موها در حمام نیز اگر یک مشت مو از سرتان نریخت، باید گفت که شما موهای سالمی دارید.

• بافت صاف و نرم
انگشتانتان را از میان موهایتان عبور دهید. موهای سالم نباید دارای کلاف و یا موخوره باشند. اگر انگشتانتان به راحتی از میان موهایتان عبور کرد و خشکی را نیز حس نکردید، موهای شما سالم است.

• کشش مناسب موها
برای آزمایش کشش موها، یک رشته مو بردارید و آنرا کمی بکشید. وقتی آن را ول می کنید باید به جای اول خود برگردد. اگر اینطور شد، موهای شما سالم است و اگر نه، باید به دنبال راهی برای درمان موهایتان باشید.

• موهایی بدن شوره
شوره یکی از رایج تری مشکلات پوست سر است و اعتماد به نفس را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. شوره سر در اصل پوسته های مرده است که ار پوست سر جدا می شوند.
علت ایجاد شوره سر می تواند مواردی مانند مشکلات جدی بهداشتی یا عدم تعادل هورمونی باشد. گاهی این شوره ها حتی در افرادی که از بهداشت بسیار خوبی برخوردار هستند نیز می توانند ظاهر شوند.
داشتن مو و پوست سالم به معنای این است که به طور کلی از شر این پوسته های خشک آزار دهنده نیز رها شوید.

راز داشتن موهای سالم و زیبا

نشانه های موهای ناسالم یا موهای مریض

دلایل مختلفی می توانند باعث ناسالم شدن موهای شما شوند. کشش بیش از حد موها، رنگ کردن زیاد موها و حتی سفید شدن بیش از حد می توانند خاصیت کششی موهای شما را از بین ببرند و موهایتان را مریض کنند. برخی از علائم موهای ناسالم عبارتند از:

• دوشاخه شدن انتهای موها
استفاده منظم از نرم کننده و نرم کننده عمیق بصورت هفته ای یکبار، و همچنین چرب کردن موها می تواند به حل مشکل دوشاخه شدن موها کمک کند.

• موهایی که رنگ کدر دارند
موهای سالم باید به راحتی روی هم بلغزند و ظاهری درخشان داشته باشند. همانطور که قبلا گفته شد، هنگام عبور انگشتانتان از لا به لای موها، نباید به گره ها و یا خشکی ها برخورد کنید. این نشانه ها، علائم خشکی و بی رنگی موها خواهند بود.

ضعیف شدن موها
موهای شکنده که هنگام شانه کردن خورد شده و می ریزند، قطعا موهای ناسالمی خواهند بود. گاهی حتی ممکن است با کشیدن موها بخشی از تارهای مو قطع شوند. همه ی اینها علائم ضعیف بودن موها و شکنندگی تارها هستند.

نشانه های موهای سالم

بهترین راهکارها برای داشتن موهای سالم

-از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید.
-فاصله بین شستشوی موهایتان را با استفاده از شامپوهای خشک، افزایش دهید.
-پوست سرتان را ماساژ دهید.
-استفاده از وسایل حالت دهنده مو مانند سشوار، اتوی مو و یا بابلیس را محدود کنید.
-از خشک کردن مو به نحوی که به آن آسیب می زند، جلوگیری کنید.
-هر چند وقت یکبار، انتهای موهایتان را کوتاه کنید.
-رژیم غذایی مناسب انتخاب کنید و پروتئین زیادی مصرف کنید.
-از برس های مناسب برای شانه زدن موهایتان استفاده کنید.
-از استرس دوری کنید.
-از روش های زیبایی و درمانی مانند مزوتراپی، پی آر پی و یا غیره نیز می توانید استفاده کنید.

بهترین راهکار برای داشتن موهای سالم

مزوتراپی مو برای داشتن موهای زیبا و سالم

یکی از روش های جدید برای داشتن موهای سالم، مزوتراپی مو است. مزوتراپی مو، روشی متشکل از تزریق مواد مغذی به زیر پوست، توسط میکرو آمپول های داخل پوستی است. این تزریقات که در عمق 1 تا 4 میلیمتری پوست انجام می شود، دوزهای بسیار کمی از ترکیباتی مانند داروها، عناصر کمیاب، ویتامین ها، تنظیم کننده های هورمونی، اسیدهای آمینه، گشاد کنندگی عروق و غیره را وارد پوست سر و اطراف فولیکول مو کرده و از این طریق رشد و تقویت مو را تحریک می کند. از همین رو، این روش به عنوان یک درمان پیشگیرانه در برابر طاسی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
به عبارتی دیگر، مزوتراپی مو، دقیقا مواد مناسب را به اطراف فولیکول مو می رساند، بنابراین:
• فولیکول مو رشد کرده و تقویت می شود.
• دی هیدروتستسترون یا DHT بیش از حد خنثی می شود.
• گردش خون را تحریک کرده و بهبود می بخشد.

مزوتراپی مو چگونه انجام می شود

مزوتراپی برای مو به دو روش انجام می شود.
1.مزوتراپی با مواد
در این روش موادی مانند ماینوکسیدیل، بیوتین، ویتامین ها و سیلیسیم آلی و بسیاری مواد دیگر به لایه مزودرم پوست تزریق می شود. این مواد با هم کار می کنند تا تقویت و رشد طبیعی مو را از طریق بهبود گردش خون، خنثی سازی DHT بیش از حد، کاهش التهاب و تحریک تولید کلاژن برای جلوگیری از ریزش مو تحریک کنند.
2.مزوتراپی بدون مواد یا میکرونیدلینگ
در روش دوم، پزشک فقط سوراخ های ریز در پوست سر ایجاد می کند که باعث رشد مو می شود. در واقع این حرکت باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین می شود و این مواد، به تشکیل بافتهای جدید در مو کمک می کنند. در طی این فرآیند، هیچ آسیبی به کلاژن موجود در پوست سر، وارد نمی شود.

فیلم مزوتراپی مو

هزینه مزوتراپی مو

هزینه انجام مزوتراپی مو برای افراد مختلف، متفاوت می باشد و به عوامل مختلفی مانند شرایط پوستی هر فرد، میزان مواد مورد استفاده، تعداد جلسات و… بستگی خواهد داشت. برای اطلاع از هزینه ها و اطلاعات بیشتر در خصوص انواع مزوتراپی لاغری، مزوتراپی سلولیت، مزوتراپی جوانسازی، مزوتراپی مو و … ، می توانید با مشاورین ما در بهترین مرکز مزوتراپی شمال تهران تماس حاصل نموده و سوالات خود را مطرح نمایید. همکاران ما در این مرکز، آماده ی پاسخگویی به تمامی شوالات شما عزیزان، خواهند بود.

بهترین مرکز مزوتراپی در تهران

در بدست آمدن نتایج مطلوب و ماندگاری پس از مزوتراپی، عوامل زیادی دخیل می باشند. یکی از مهم ترین دلایل در دستیابی به نتایج خوب و داشتن کمترین عوارض پس از مزوتراپی، انتخاب یک مرکز مزوتراپی خوب و مطمئن می باشد.
بهترین مرکز مزوتراپی، مرکزی است که در هنگام اعمال روش های مزوتراپی، نکات و موارد مهم ایمنی را نیز در نظر داشته باشد.
• مرکز تخصصی مزوتراپی باید قبل از انجام مزوتراپی، مشاوره قبل از انجام مزوتراپی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهد.
• از متد ها و دستگاه های جدید و به روز دنیا استفاده کند.
• در انجام انواع روش های مزوتراپی، از پزشکان متخصص و به نام بهره گیرد.
• موارد بهداشتی را به صورت کامل رعایت نماید.
• از بهترین برند های مزوتراپی استفاده کند.
• دارای کادری مجرب و آموزش دیده برای انجام تمامی امور مربوط به خدمات موجود، باشد.

ما در بهترین مرکز مزوتراپی شمال تهران، با بهره گیری از پزشکان متخصص و کادری مجرب، آماده ارائه کلیه خدمات مزوتراپی به شما عزیزان خواهیم بود.
جهت تماس با مرکز و مشاوره رایگان با متخصصان ما، می توانید از طریق لینک زیر با ما در تماس باشید.

منابع:

منبع1

منبع2

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن