تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ درماپن یا مزوتراپی؟ | تفاوت میکرونیدلینگ و مزوتراپی

میکرونیدلینگ درماپن بهتر است یا مزوتراپی؟

میکرونیدلینگ و مزوتراپی

امروزه، روش های جوانسازی پوست بسیار نامحدود شده اند و گاهی ممکن است حتی برخی از آنها را نشناسیم.
در میان این روش های نامحدود خانگی و غیر خانگی و درمانی، بسیار مهم است که به تناسب مشکل پوستی تان، روشی را انتخاب کنید که کمترین میزان عوارض و بیشترین میزان بازدهی طبیعی را داشته باشد. همچنین بسیار مهم است که تا حد ممکن از مواد شیمیایی کمتری در آن استفاده شود و راحت و مقرون به صرفه باشد.
میکرونیدلینگ درماپن و مزوتراپی، در حال حاضر از روش های رایج و محبوب جوانسازی پوست در تمام دنیا می باشند. علت محبوبیت این روش ها، استفاده از مواد طبیعی و مفید در آنها و راحت و بی دردسر بودن آنهاست.
همچنین این روش ها، عوارضی را به دنبال نخواهند داشت و پس از انجام آنها می توانید به راحتی به ادامه فعالیت های روزانه تان بپردازید.
همین امر باعث شده است که بیشترین میزان استفاده را در سراسر دنیا داشته باشند.
در مقاله امروز به بررسی این دو روش که در واقع از یک خانواده هستند، خواهیم پرداخت.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2022

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

درماپن چیست؟

درماپن، دستگاه قلم مانندی با نوک گرد و مدور است که دارای تعدادی سوزن در قسمت نوک قلم می باشد و با حرکت رفت و برگشتی، به‌ وسیله یک موتور الکتریکی کوچک، سوزن ها را روی پوست جا به جا می کند.
وقتی که سوزن‌های درماپن به حرکت در می‌آیند، شبیه به حرکت مُهر زدن، به داخل پوست فرو می‌روند و خارج می‌شوند و به این ترتیب تعداد زیادی سوراخ بسیار ریز در پوست ایجاد می‌کنند.
عمق نفوذ سوزن ها در درماپن قابل تنظیم می باشد و سرعت ضربه زدن سوزن ها نیز، می تواند به میزان لازم تنظیم گردد.
علاوه بر اینها، تعداد سوزن ها در درماپن نیز قابل تغییر بوده و همه سوزن ها یکبار مصرف می باشند.
بر اساس تعداد سوزن ها و سرعت دستگاه، درماپن می تواند 300 تا 1000 سوراخ در پوست ایجاد کند.

مزوتراپی و میکرونیدلینگ

مزوتراپی و میکرونیدلینگ درماپن

مزوتراپی و میکرونیدلینگ درماپن هر دو جزء روش های درمانی هستند که تنها توسط پزشک انجام می شوند و شامل سوزن های ریز می باشند. در حالی که مزوتراپی تزریق می کند، میکرونیدلینگ فقط سوراخ ها یا زخم های کمی روی پوست ایجاد می کند. اما، هر دو روش درمانی می توانند در درمان چندین مشکل پوستی بسیار موثر باشند.
برای توضیح بیشتر هر کدام، اجازه دهید که آنها را بصورت جداگانه بررسی کنیم.

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی، برای اولین بار در دهه 50 میلادی، توسط پزشک فرانسوی، میشل پیستور، ابداع شد. در ابتدا این روش به این صورت بوده که از یک دسته سوزن نازک برای تزریق مواد فعال به پوست استفاده میشده است.
این روش ابتدا برای کاهش دردها مورد استفاده قرار می گرفت. بدین صورت که مواد فعال از طریق تزریق های گروهی، وارد لای میانی پوست شده و بهبودی را ایجاد می کردند.
امروزه، این روش برای زیبایی و جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند تنها در یک ناحیه خاصی از بدن نیز انجام شود.
به عنوان مثال، اگر می خواهید از شر چربی در یک منطقه خاص از بدن خلاص شوید، از لیپوتروپیک استفاده خواهید کرد (چیزی که به عنوان کاتالیزور برای تجزیه چربی عمل می کند). در صورت تمایل به جوانسازی پوست، از محلول مخصوص استفاده خواهد شد که شامل فاکتورهای رشد، پپتیدها، ویتامین ها، اسید هیالورونیک و غیره است.
کاربردهای این روش نیز بسیار فراوان هستند و تقریبا برای تمامی مشکلات پوستی بدن، راه حلی از طریق مزوتراپی وجود خواهد داشت.

فرایند مزوتراپی

مزوتراپی چگونه انجام می شود؟

روش انجام مزوتراپی به این صورت است که ابتدا نواحی مورد نظر را با مواد بیحسی موضعی پوشانده و پس از بی حس شدن، این مواد را از روی پوست، پاک می کنند. سپس ناحیه انجام تزریق را کاملا ضد عفونی می کنند.
پس از آن تزریق ها انجام خواهد شد. تزریق ها به سرعت و در درم پوست یا همان لایه میانی پوست انجام خواهد شد و نتایج پس از دو هفته قابل مشاهده خواهد بود.

فواید و مزایای مزوتراپی

• روشی سریع و بدون درد است که می تواند با سایر روش های درمانی ترکیب شود.
• تولید کلاژن را در پوست تحریک می کند.
• قابل استفاده بر روی انواع پوست می باشد.
• می تواند نواحی لک و چربی را هدف قرار دهد.

عوارض مزوتراپی

مزوتراپی از مدرن‌ترین و ایمن‌ترین روش‌های درمان پوست است که اگر اصولی و صحیح انجام شود، هیچ عارضه جانبی برای فرد به وجود نمی‌آورد.
فقط پوست ممکن است تا ۳ روز بعد از تزریق دچار تورم، حساسیت هنگام لمس و قرمزی خفیف تا متوسط شود. همچنین احساس خراشیدگی روی پوست تا ۴۸ ساعت بعد از تزریق محتمل است. از دیگر عوارض جانبی بسیار نادر این روش می‌توان به کبودی، واکنش آلرژیک نسبت به مواد تزریق‌شده، عفونت و التهاب اشاره کرد.

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ درماپن چیست؟

میکرونیدلینگ درماپن، سالهاست که به عنوان روشی راحت و ایمن برای جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد.
مانند مزوتراپی، میکرونیدلینگ درماپن، همان استفاده از سوزن های نازکی است که می تواند از نظر طول برای نفوذ به پوست تنظیم شود. اما توجه داشته باشید که این روش، هیچ نوع مواد فعالی را تزریق نمی کند.
هدف این روش ایجاد هزاران سوراخ ریز است که از طریق تحریک پوست برای تولید کلاژن بیشتر، پوست را بهبود می بخشد.
این روش برای جوان سازی عمومی پوست و همچنین هدف قرار دادن چین و چروک ها، بزرگ شدن منافذ پوست و زخم های آکنه بسیار مفید خواهد بود.
در حالی که هنوز میکرونیدلینگ پوست با استفاده از رول ها یا غلتک های مخصوص نیز انجام می شود، میکرونیدلینگ درماپن همچنان جزء روش های برتر می باشد.
در این روش، سوزن ها مستقیماً به پایین تزریق می شوند و در هر سانتی متر مربع سوراخ های زیادی ایجاد می شود.
همانند مزوتراپی، این روش نیز برای بدون درد بودن، با استفاده از بی حسی موضعی انجام خواهد شد.

کاربردهای میکرونیدلینگ

فواید و مزایای میکرونیدلینگ درماپن

• روشی سریع و بدون درد است که می تواند با سایر روش های درمانی ترکیب شود.
• تولید کلاژن را در پوست تحریک می کند.
• قابل استفاده بر روی انواع پوست می باشد.
• می تواند منافذ، اسکارها و رنگدانه های خفیف را هدف قرار دهد.

 عوارض جانبی میکرونیدلینگ چیست؟

مانند همه درمانهای زیبایی پوست، میکرونیدلینگ هم ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشد. مهم ترین عامل موثر بر روی نتیجه ای که از میکرونیدلینگ می گیرید، انتخاب درست متخصص پوست برای انجام آن است که با مراجعه به مرکز زیبایی معتبر عوارض آن نیز به حداقل خواهد رسید. شایع ترین عارضه جانبی میکرونیدلینگ، سوزش جزئی پوست بلافاصله پس از انجام درمان است که با استفاده از دارو به خوبی قابل رفع خواهد بود.

همچنین ممکن است برای چند روز قرمزی و سوزش احساس شود. در صورت مشاهده عوارض جانبی شدیدتر مانند خونریزی شدید، کبودی، عفونت، پیلینگ (لایه برداری) و یا پوست ریزی شدید و سوزش بیش از حد با پزشک متخصص خود تماس بگیرید. انجام درست مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ به میزان زیادی در پیشگیری و رفع عوارض طبیعی این اقدام زیبایی موثر است.

تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ

تفاوت میکرونیدلینگ و مزوتراپی

میکرونیدلینگ و مزوتراپی، هر دو در دسته میکرونیدلینگ یا همان استفاده از سوزن برای درمان پوست می باشند.
هر دوی این روش ها شامل استفاده از سوزن های نازک مخصوص برای برطرف کردن مشکلات پوستی می باشند و هر دو می توانند جوانسازی پوست را به خوبی انجام دهند.
تنها تفاوت آنها در این است که مزوتراپی با ورود سوزن ها به پوست، تزریق را نیز انجام می دهد و مواد فعال یا همان کوکتل های مزوتراپی را وارد پوست می کند. در حالیکه میکرونیدلینگ، چیزی را وارد پوست نمی کند و تنها با استفاده از سوزن زدن، کلاژن سازی را در پوست تحریک کرده و باعث بهبود پوست و ترمیم و جوانسازی آن خواهد شد.
میکرونیدلینگ درماپن می تواند روش موثری برای از بین بردن آثار زخم و لک باشد، در حالیه مزوتراپی، برای از بین بردن چربی های اضافی یا رفع تیرگی های پوستی، مفیدتر خواهد بود.
میکرونیدلینگ با وجود مزایای بسیار، معایب خاص خود را هم دارد. به‌عنوان مثال، دوران نقاهت میکرونیدلینگ ممکن است ۳ تا ۵ روز طول بکشد. از طرفی برای تاثیرپذیری بهتر، شما باید هر ۲ تا ۳ ماه یک بار نسبت به انجام میکرونیدلینگ اقدام کنید.
از دیگر تفاوت‌های این دو روش می‌توان به دوره نقاهت آن‌ها اشاره کرد. همان‌طور که گفتیم بعد از میکرونیدلینگ زخم‌های ریزی روی پوست ایجاد می‌شود که برای بهبود به ۲ تا ۳ روز زمان نیاز دارد. اما در مزوتراپی تنها سوراخ‌های ایجادشده روی پوست، مربوط به نقاط تزریق است. با وجود این تفاوت‌ها انتخاب مزوتراپی یا میکرونیدلینگ بهتر است با مشورت پزشک انجام شود. چراکه در بعضی از موارد ممکن است یکی نتیجه بهتری را برای شما به ارمغان آورد.

ترکیب میکرونیدلینگ و مزوتراپی

ترکیب مزوتراپی و میکرونیدلینگ نیز گاهی می تواند برای بسیاری از مشکلات پوستی موثر و مفید باشد. به عنوان مثال در درمان مشکلاتی از قبیل جای جوش و جای زخم، این ترکیب بسیار عالی عمل خواهد کرد.
این ترکیب کاملا ایمن، جوانسازی پوست، تقویت پوست، آبرسانی و تحریک کلاژن سازی را با هم انجام خواهد داد که گاها و بر اساس تشخیص پزشک، به برخی افراد توصیه می گردد.
در درمان مشکلات مو نیز، گاهی ترکیب میکرونیدلینگ و مزوتراپی موثرتر خواهد بود. بدین ترتیب، با انجام میکرونیدلینگ، پوست سر برای کلاژن سازی و بهبود تحریک شده و از طرفی مزوتراپی، مواد مغذی و تقویت کننده فولیکول های مو را به پوست سر خواهد رساند.

مراقبتهای قبل از میکرونیدلینگ

مراقبت های قبل از میکرونیدلینگ

رعایت نکات زیر می‌توانند روی نتیجه‌ی میکرونیدلینگ صورت تاثیر بسیار خوبی داشته باشند:

  • از یک هفته قبل از میکرونیدلینگ از وکس و کرم‌های موبر استفاده نکنید.
  • به منظور جلوگیری از تحریک ناحیه مورد نظر، از دو روز قبل ناحیه مورد نظر را شیو نکنید.
  • بهتر است سه روز قبل از میکرونیدلینگ از هیچ داروی مسکن و ضدالتهابی استفاده نکنید.
  • اگر روی پوست خود تبخال دارید بهتر است دو روز قبل از میکرونیدلینگ، از داروهای آنتی‌ویروس استفاده کنید.
  • ۴۵ دقیقه قبل از انجام میکرونیدلینگ از لیدوکائین موضعی استفاده کنید تا محل مورد نظر را بی حس کند.
  • قبل از انجام میکرونیدلینگ اگر در محل مورد نظر تتو خاصی دارید یا داروی خاصی مصرف کرده‌اید، پزشک خود را از آن مطلع سازید.
  • قبل از انجام میکرونیدلینگ صورت خود را با شوینده مناسب بشوئید. پوست صورتتان باید عاری از هرگونه چربی، آلودگی، مواد آرایشی و … باشد.
  • اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنید، مصرف آن را یک هفته قبل از میکرونیدلینگ متوقف کنید. این داروها می‌توانند آثار زخم و کبودی را افزایش دهند.

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ درماپن و مزوتراپی

  • نکندن پوسته های روی صورت
  • استفاده از لوازم آرایشی و لایه‌بردار در روزهای ابتدایی توصیه نمی‌شود.
  • پزشک ممکن است مصرف داروهای رقیق‌کننده خون را در این دوران برایتان ممنوع کند.
  • چند روز اول بعد از درمان باید از مصرف هرگونه دارو یا محصول شیمیایی روی پوست خوددداری کنید.
  • تا دو هفته بعد از میکرونیدلینگ از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید خودداری کنید. در صورت بیرون رفتن از منزل هم از کلاه و ضدآفتاب دارای ۳۰SPF استفاده کنید.
  • برای کاهش التهابات، سرخی پوست و تورم پوست صورت می‌توانید از کمپرس آب سرد استفاده کنید. این کمپرس با کاهش جریان خون در زیر پوست صورت، می‌تواند به بهبودی و کاهش التهابات کمک بسیاری کند.

هزینه مزوتراپی و میکرونیدلینگ

هزینه میکرونیدلینگ و مزوتراپی

هزینه انجام میکرونیدلینگ و مزوتراپی، با هم متفاوت هستند.
در مزوتراپی از موادی استفاده می شود که هزینه بیشتری نسبت به روش میکرونیدلینگ درماپن و یا غلتک خواهد داشت.
هزینه انجام هر دو روش، بصورت جداگانه و یا ترکیبی، با توجه به نوع پوست افراد، سن، ناحیه مورد نظر و … در افراد مختلف، متفاوت خواهد بود.
برای اطلاع دقیق از هزینه ها می توانید با مشاورین ما در مرکز تخصصی مزوتراپی تهران تماس حاصل نموده و با بهره گیری از مشاوره رایگان، از هزینه ها مطلع گردید.
همچنین برای انواع روش های مزوتراپی، می توانید از تخفیف مزوتراپی در این مرکز، استفاده نموده و با صرف هزینه مقرون به صرفه، از این خدمات بهره مند شوید.

بهترین پزشک میکرونیدلینگ

بهترین مرکز مزوتراپی تهران

اگر در انتخاب روش مناسب برای خودتان سردرگم هستید و نمی دانید چه روشی را برای کدام مشکل پوستی انتخاب کنید، کافیست با مشاورین ما در بهترین مرکز مزوتراپی تهران تماس گرفته و با استفاده از مشاوره رایگان، روش مناسب را انتخاب نمایید.
همچنین در کنار انتخاب روش مناسب، بسیار مهم است که مرکزی را انتخاب کنید که در زمینه مزوتراپی کاملا تخصصی بوده و در هنگام اعمال روش های مزوتراپی، نکات و موارد مهم ایمنی را نیز در نظر داشته باشد.
مرکز تخصصی مزوتراپی باید قبل از انجام مزوتراپی، مشاوره قبل از انجام مزوتراپی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهد.
• از بهترین برندهای مزوتراپی استفاده کند.
• موارد بهداشتی را به صورت کامل رعایت نماید.
• از متدها و دستگاه های جدید و به روز دنیا استفاده کند.
• در انجام انواع روش های مزوتراپی، از پزشکان متخصص و به نام بهره گیرد.
• دارای کادری مجرب و آموزش دیده برای انجام تمامی امور مربوط به خدمات موجود، باشد.

ما در بهترین مرکز مزوتراپی شمال تهران، با بهره گیری از پزشکان متخصص و کادری مجرب، آماده ارائه کلیه خدمات مزوتراپی به شما عزیزان خواهیم بود.
جهت تماس با مرکز و مشاوره رایگان با متخصصان ما، می توانید از طریق لینک زیر با ما در تماس باشید.


اطلاعات تماس

کلام آخر

بیشتر خانم‌ها از روش‌ها و راه‌های درمانی مختلفی استفاده می‌کنند تا پوستی صاف، شفاف و بی عیب و نقصی داشته باشند. میکرونیدلینگ صورت هم یکی از همین روش‌هاست. در این روش از طریق سوزن‌های ریز مواد تحریک کننده ساخت کلاژن را وارد لایه‌های زیرین پوست می‌کنند، به این طریق پوست صورت تحریک می‌شود تا ساخت کلاژن را آغاز کند. این ساخت کلاژن می‌تواند روی جوانسازی پوست صورت تاثیر بسیاری داشته باشد. تماس با ما را فراموش نکنید تا از جوانسازی پوست خود نهایت لذت را ببرید.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری


اطلاعات تماس

منابع:

منبع1

منبع2

منبع3

1 دیدگاه دربارهٔ «میکرونیدلینگ درماپن یا مزوتراپی؟ | تفاوت میکرونیدلینگ و مزوتراپی»

  1. بازتاب: ریش آقایان: درمان کم پشتی ریش در آقایان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن