مراقبت از پوست و مو

مزوتراپی پوست و مو | مزوتراپی برای داشتن پوست و موهای سالم و زیبا

مراقبت از پوست و مو

ممکن است بارها این سوالات را از خودتان پرسیده باشید: آیا پوستم می تواند شفاف تر از آنچه که اکنون هست، باشد؟ آیا می شود موهایم ابریشمی و محکم و حجیم باشد؟
پاسخ این گونه سوالات “بله” است. همه اینها امکان پذیر خواهد بود، آنهم بدون صرف هزینه و وقت زیاد.
ما در دنیای “گزینه های فوری” زندگی می کنیم. بنابراین، می توانیم به راحتی و با انتخاب های درست، به نتایج دلخواهمان، به صورت فوری، دست پیدا کنیم.
امروزه می توانیم کارهای زیادی را برای مراقبت از پوست و مو هایمان انجام دهیم. روش های مختلفی که پایه و اساس شیمیایی و یا طبیعی دارند. در این میان، یکی از راهکارهای درمانی مزوتراپی پوست و مو است که نتایجی فوق العاده را در بردارد. 
با ما همراه باشید تا با این پروسه درمانی بیشتر آشنا شوید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2022

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اهمیت مراقبت از پوست و مو

یک سبک زندگی ناسالم، نه تنها عملکرد بدن را از درون تحت تاثیر قرار می دهد بلکه در نهایت، در ظاهر بدن شما نیز نمایان می شود. چهره بی روح، پوست خراب و پر از لک و جوش و چین چروک، موهای شکننده و آسیب دیده و ناخن های ضعیف و شکننده، همگی از علائم کارکرد نه چندان درست بدن از درون هستند.
همه این علائم نشانه این هستند که بدن شما به مراقبت بیشتری نیاز دارد و این به مراقبت از پوست و مو نیز مربوط می باشد.
زمانی که بدنی سالم و ظاهری سالم داشته باشیم، پوست و موهایی سالم و زیبا نیز خواهیم داشت.

مراقبت از پوست صورت نی نی سایت

روش های اولیه مراقبت از پوست

-از شوینده های صورت مناسب پوستتان استفاده کنید. بسیار مهم است که برای شستن صورت و یا پاک کردن آرایش، محصول درستی را انتخاب نمایید.
-از محصولات ضد آفتاب استفاده کنید.
-کرم ها و محصولات آرایشی سبک را انتخاب کنبد.
-مصرف آنتی اکسیدان ها را فراموش نکنید.
-مرطوب کردن پوست در شب، قبل از خواب، در زیبایی و جوانی آن بسیار موثر است.
-لایه برداری پوست را فراموش نکنید. برای این کار می توانید هم از اسکراب ها و هم از سفیداب در حمام، استفاده کنید.
-به میزان کافی بخوابید.
-سبزیجات و میوه های تازه مصرف کنید.
-هر روز مقدار زیادی آب بنوشید.
-از ماسک های طبیعی و خانگی مانند ماسک خیار، آلوئه ورا و … استفاده کنید.

روش های مراقبت از مو

  • موهایتان را به طور منظم، هر چند وقت یکبار، کوتاه کنید.
  • از وارد کردن حرارت زیاد به موها خودداری کنید. اگر از سشوار یا فرم دهنده های مو استفاده می کنید، حرارت آن را تا جایی که ممکن است، پایین بیاورید.
  • از پوست و موهایتان در برابر آفتاب، محافظت کنید.
  • مقدار زیادی آب در طول روز بنوشید.
  • هر از گاهی ریلکس کنید و از استرس دوری نمایید.
  • از سیگار دوری کنید.
  • به میزان کافی بخوابید
  • از رو بالشتی های لطیف و در صورت امکان، ابریشمی استفاده کنید.
  • ورزش کنید.
  • از روغن های طبیعی برای چرب کردن موها استفاده کنید.
مزوتراپی پوست و مو

مزوتراپی برای داشتن پوست و موهای زیبا

یکی از روش های محبوب و مدرن این روز ها، برای داشتن پوست و موی سالم، مزوتراپی می باشد.
مزوتراپی را بخواهیم به زبان ساده توضیح بدهیم تزریق مکرر دارو با مقدار معین در انواع لایه های پوست می باشد. این روش محبوب ترین گزینه ی غیر تهاجمی زیبایی پوست است.
مزوتراپی، شامل تزریق هایی است که با استفاده از آنها، مواد فعال و مغذی، مستقیما وارد لایه های عمیق پوست می شوند. بدین ترتیب، از طریق موثر تری به پوست اثر کرده و در تقویت پوست و یا فولیکول های مو، تاثیر بسزایی خواهند داشت.
از مزوتراپی برای درمان انواع مشکلات پوست و مو مانند جلوگیری از ریزش موها، درمان ریزش مو، رفع جای لک و جوش صورت، از بین بردن چین و چروک های صورت، رفع تیرگی و گودی دور چشم ها، لاغری صورت و بدن و بسیاری دیگر از مسائل پوستی استفاده می شود.

مزوتراپی پوست و مو چگونه است؟

در مزوتراپی پوست و یا موی سر، موادی مانند ویتامین ها، اسید های آمینه، آنتی اکسیدان ها، عصاره گیاهان، هورمون ها و … از طریق تزریق وارد لایه میانی پوست می شوند.
با ورود این مواد به پوست، علاوه بر تقویت و تغذیه پوست، از طریق ورود سوزن ها، عمل کلاژن سازی پوست نیز تحریک خواهد شد.
با فعال شدن کلاژن سازی پوست، که با بالا رفتن سن کاهش می یابد، تولید کلاژن و الاستین در پوست افزایش یافته و این دو ماده که عامل اساسی در جوانسازی پوست و همچنین رشد مجدد موها هستند، شروع به بازسازی پوست و مو خواهند کرد.
به این ترتیب، با صرف زمان و هزینه کمی، بهترین نتایج را کسب خواهید کرد و با انجام مزوتراپی، چند نتیجه به دست خواهد آمد.

کاربردهای درمانی مزوتراپی

مزوتراپی در ۵۰ سال گذشته مورد اقبال بسیاری از پزشکان و متقاضیان روش‌های جوانسازی و زیباسازی پوست قرار گرفته‌ است.
مزوتراپی بسته به نوع داروها و مواد استفاده شده در آن می‌تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد. از جمله کاربردهای مزوتراپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان سلولیت
  • از بین بردن چربی‌های موضعی (مزوتراپی لاغری)
  • جلوگیری از ریزش مو و درمان آلوپسی
  • جوانسازی پوست (برطرف کردن چین و چروک‌ها، سفت کردن پوست و لیفت)
  • درمان لک‌های پوستی (مزوتراپی صورت)
  • اصلاح انحناهای سطحی (کانتور) بدن
  • برطرف کردن جای زخم و اسکار
مزوتراپی مو

مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی مو روشی است که در آن با استفاده از تزریق مواد مغذی به پوست سر، مواد را به مزودرم می رسانند. این مواد که عموما شامل برخی داروها، ویتامین ها، مواد معدنی، هورمونها، اسیدهای آمینه و … هستند، مستقیما به فولیکول مو رسیده و باعث احیای پوست و رشد مجدد موها خواهد شد.
مزوتراپی از کلمه “مزودرم” که به لایه میانی پوست یا لایه درم اشاره دارد، گرفته شده است. زیرا مواد مستقیما وارد درم شده و با هدف قرار دادن مستقیم فولیکول های مو های شما و ریشه آنها در پوست، یک روش واضح برای رفع ریزش مو خواهد بود.

مزوتراپی مو ابرو

کوکتل مزوتراپی شامل عصاره های گیاهی، داروهای مختلف، ویتامین ها، آنزیم ها، هورمون ها، فاکتورهای رشد و دیگر عواملی هستند که می توانند به درمان ریزش مو ابرو و همچنین تقویت و پرپشت شدن موهای ابرو کمک کننند.

با این روش کلیه ویتامین های مورد نیاز مو جهت تقویت و رشد، به ریشه و فولیکول ها تزریق می شود. هیج مولتی ویتامین و محلول خوردنی جایگزین این روش نمی گردد. چون در این روش مستقیما ویتامین ها به ریشه موها داده می شود.

مزایای مزوتراپی ابرو:

  • دقیقا ریشه ابروها تقویت می شود.
  • موهای نازک ضخیم تر می شوند.
  • نیاز به تکرار روزانه نیست.
  • هزینه اش مقرون به صرفه است.
  • محلول های موضعی تقویت ابرو اثربخشی پایین و پروسه طولانی دارد.
  • کاشت ابرو از نظر برخی افراد مصنوعی و غیر زیبا می باشد.
  • تتو، هاشور ابرو، میکروبلیدینگ و… راهکارهای موقتی می باشند.

مزوتراپی ریش آقایان

  • تقویت ریش در افرادی که ریش کم پشت و پراکنده شده است.
  • رویش مجدد موهای ریش که ریزش سکه ای داشته است.
  • تقویت ریش در افرادی که ژنتیکی موهای این ناحیه کم پشت می باشد.
مزوتراپی دور چشم

مزوتراپی دور چشم | جوانسازی و رفع تیرگی دور چشم

طی این فرایند، کلیه ویتامین های لازم جهت آبرسانی و جوانسازی پوست تزریق می گردد. این مواد موجب روشن شدن پوست این ناحیه نیز می گردد. از طرفی با توجه به اینکه ناحیه پلک بالا و پایین چشم بوتاکس قابل تزریق نمی باشد مزوتراپی چروک این نواحی را نیز رفع می کند. 

چرا تزریق مزوتراپی جوانساز اطراف چشم؟

پلک بالا و پایین چشم، مثل پوست سایر نقاط صورت دچار تحلیل و چروک خواهد شد. برای رفع خطوط این نواحی، بوتاکس قابل تزریق نمی باشد. مزوتراپی یکی از راهکارهای موثر در جوانسازی و روش سازی پوست این ناحیه می باشد.

مزایای مزوتراپی

مزوتراپی می تواند بلافاصله پوست مات، خسته و دارای چین و چروک های سطحی را بهبود بخشد و یا ریزش و کم پشتی موها را درمان کند.

همچنین از طریق بهبود گردش خون، به بدن کمک می کند تا سموم را دفع کند. به این ترتیب، رنگ پوست زیبا و درخشنده خواهد شد و به عبارت دیگر، پوست از درون زیبا و جوان می شود.
کوکتل های ویتامین مزوتراپی می توانند فیبروبلاست های موجود در پوست را تحریک کنند تا کلاژن بیشتری برای مقابله با علائم پیری تولید کنند.

همچنین ترکیبات گیاهی مناسب پوست، ویتامین ها، فاکتورهای رشد، اسید هیالورونیک، پپتیدها، آنتی اکسیدان ها و عناصر کمیاب نیز در ترکیبات محلول های مزوتراپی موجودند که با اضافه شدن به پوست، محیط ایده آلی را برای بازسازی پوست سالم فراهم می کنند و بدین ترتیب، روند پیری نیز در آن کند تر صورت می پذیرد.
در واقع یک کوکتل مزوتراپی، معمولاً بیش از 50 ماده فعال برای تغذیه، ترمیم و جوان سازی پوست را به همراه دارد که همین امر، این روش را به یک روش چند نتیجه ای نیز تبدیل می کند.

به طور کلی مزایای مزوتراپی شامل موارد زیر می باشند:

  • مزوتراپی، یک روش غیر جراحی و غیر تهاجمی است.
  • روشی بدون درد و بدون خونریزی است.
  • بعد از انجام این روش، به استراحت خاصی نیاز نیست و افراد می توانند به فعالیتهای عادی بازگردند.
  • روشی چند نتیجه ای است.
  • در مقایسه با جراحی، روشی مقرون به صرفه و از لحاظ زمان انجام، سریع تر است.

کوکتل چیست؟

به داروی ترکیبی که در مزوتراپی به درون پوست تزریق می‌شود، کاکتیل یا کوکتل می‌گویند. برای تهیه‌ی این محلول از انواع و اقسام مواد مختلف استفاده می‌شود که هر کدام تاثیرات مفیدی بر پوست و فولیکول‌های مو می‌گذارند. ترکیب کوکتل مزوتراپی مو به شرایط و وضعیت موهای شما بستگی دارد و توسط پزشک متخصص تعیین می‌شود.

بهترین مارک مزوتراپی مو

بهترین مارک داروی مزوتراپی مو

در بازار برندهای مختلفی برای مزوی مو وجود دارد. در حال حاضر بهترین برند برای مزوتراپی و درمان ریزش مو، رویتاکر فرانسه است. همچنین برندهای توسکانی، درماهیل، ولادرم اسپانیا و پرومو ایتالیا صرف نظر از اینکه چقدر واقعا موثر هستند، در کلینیک ها زیاد مورد استفاده قرار می گیرند.
اگر بخواهیم از میان تمامی مارک‌های موجود در بازار تنها یکی را انتخاب کنیم بهترین آن رویتاکر فرانسوی Revitacare است. این برند در امریکا به نام cytocare شناخته می شود و یکی از بهترین برندهای مزوتراپی مو است که در مرکز تخصصی زیبایی ما نیز از همین مارک برای مزوتراپی مو استفاده می‌شود.

آیا مزوتراپی مو درد دارد؟

کوکتل مزوتراپی توسط سوزن های بسیار ریز به زیر پوست سر تزریق می‌شود و تا حدودی دردناک است. بسیاری از مراجعین به دلیل دردناک بودن آن و یا سردرد شدن جلسات خود را ادامه نمی دهند. در مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی مزوتراپی مو با تکنیک بی حسی سر انجام می شود یعنی چند نقطه در پیشانی بی حس می شود تا تزریق ها را بدون درد تجربه کنید.

مزوتراپی مو سر یک تکنیک تخصصی محسوب میشود. بنابراین لازم است این درمان تحت نظر پزشک متخصص پوست و مو در مراکز معتبر انجام شود. ما جزء معدود مراکزی هستیم که با تکنیک بدون درد تزریق مزو مو را انجام می دهیم.

مزوتراپی صورت

مزوتراپی صورت

پوست اولین سد دفاعی خارجی بدن محسوب می شود و به همین دلیل هر روز در معرض انواع صدمه های فیزیکی و شیمیایی محیطی خارجی و داخلی است پس بیشتر دچار تغییرات ظاهری مانند چین و چروک، لک، خشکی و … می شود.
از دست دادن درخشندگی و شفافیت، لک های پوستی، جای زخم و آکنه، ناصافی پوست، زبری قسمت هایی از پوست و… تمام این عوامل منفی باعث تغییر ظاهر پوست می شوند. كیفیت پایین پوست كه توسط عوامل مختلفی ایجاد شده و همه ی انواع پوست را تحت تاثیر قرار می دهد، یک اختلال محسوب می شود.
مزوتراپی صورت اولین راه حل درمانی برای مقابله با عوامل ایجاد كننده ی جوش، اختلالات و عیوب پوست است و باعث می شود پوست شما ظاهری جوان، نرم، لطیف و شفاف داشته باشد.

مزوتراپی لک صورت یکی از راهکارهای موثر در درمان لک پوستی است. در این روش داروها و مواد مورد نیاز پوست مانند آنزیم ها، ویتامین ها و هورمون ها به صورت مستقیم به زیر پوست و در محل لک تزریق می شود. به همین دلیل اثرگذاری بیش تر و ماندگارتری نسبت به سایر روش های درمان لک دارد. با مزوتراپی صورت برای همیشه با لک های صورتتان خداحافظی کنید. 

عوارض مزوتراپی

در صورت مراجعه به پزشک متخصص برای انجام مزوتراپی پوست و یا مو، علائم خاصی را مشاهده نخواهید کرد.
ممکن است به صورت کلی برخی از علائم زیر را به صورت خفیف تجربه کنید که این امر کاملا نرمال و طبیعی می باشد و پس از گذشت چند روز رفع می شود.

  • درد کم در ناحیه تزریق
  • تورم خفیف
  • خارش و قرمزی
تعداد جلسات مزوتراپی پوست و مو

تعداد جلسات مزوتراپی پوست و مو

تعداد جلسات مزوتراپی، برای همه افراد یکسان نیست. تعداد جلسات، تنها توسط پزشک متخصص، پس از بررسی شرایط فردی، شرایط پوست و … تعیین خواهد شد.
معمولا فاصله بین جلسات نیز حدود یک ماه خواهد بود که البته در هر جلسه، نوبت بعدی توسط پزشک، تعیین خواهد شد.

بهترین مرکز مزوتراپی در تهران

 

  • بهترین مرکز مزوتراپی، مرکزی است که در هنگام اعمال روش های مزوتراپی، نکات و موارد مهم ایمنی را نیز در نظر داشته باشد.
  • مرکز تخصصی مزوتراپی باید قبل از انجام مزوتراپی، مشاوره قبل از انجام مزوتراپی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهد.
  • از متد ها و دستگاه های جدید و به روز دنیا استفاده کند.
  • در انجام انواع روش های مزوتراپی، از پزشکان متخصص و به نام بهره گیرد.
  • موارد بهداشتی را به صورت کامل رعایت نماید.
  • از بهترین برند های مزوتراپی استفاده کند.
  • دارای کادری مجرب و آموزش دیده برای انجام تمامی امور مربوط به خدمات موجود، باشد.

ما در بهترین مرکز مزوتراپی شمال تهران، با بهره گیری از پزشکان متخصص و کادری مجرب، آماده ارائه کلیه خدمات مزوتراپی به شما عزیزان خواهیم بود.
جهت تماس با مرکز و مشاوره رایگان با متخصصان ما، می توانید از طریق لینک زیر با ما در تماس باشید.

منابع:

منبع1

منبع2

 

1 دیدگاه دربارهٔ «مزوتراپی پوست و مو | مزوتراپی برای داشتن پوست و موهای سالم و زیبا»

  1. بازتاب: ریش آقایان: درمان کم پشتی ریش در آقایان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن