چگونه پوست صورتمان را جوان کنیم؟

چگونه پوست صورتمان را جوان کنیم؟ | جوانسازی صورت

پوست بی عیب و درخشان، آرزوی هر خانمی است و در واقع سلامتی او را نشان می دهد. محیط اطراف ما پر از آلودگی و استرس است و همین عوامل ناخوشایند می توانند تاثیر بسیار زیادی بر پوست، مو و به صورت کلی، زیبایی ما را تحت تاثیر قرار می دهد.
جوانسازی پوست، یک امر ضروری است و برای رسیدن به آن راه های زیادی وجود دارد. از ماسک برای جوانسازی صورت گرفته تا روش های جدید مانند لیزر، مزوتراپی، پی آر پی و …. .
البته راه ساده تر و مطمئن تری هم وجود دارد و آن، استفاده از رژیم غذایی سالم و مغذی برای رسیدن به پوستی شاداب و جوان است.
پوست جوان و احیا شده، حس بهتری به شما می دهد و چهره شما را از بی حالی و بی رنگی نجات می دهد.
در مقاله امروز، راه های ساده ای را برای داشتن پوستی سالم و جوان، به شما معرفی می کنیم. راه هایی که گاها با مواد ساده ای در خانه نیز قابل انجام هستند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2022

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

جوانسازی پوست صورت

چگونه پوست صورتمان را جوان کنیم؟

برای این کار، ما ابتدا راهکارهای خانگی زیر را به شما معرفی می کنیم:

• ماسک عسل
عسل حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی، ویتامین ها و قندهایی مانند فروکتوز و ساکارز است که پوست را مرطوب می کند. عسل همچنین دارای پلی فنول های ضد التهاب، آنتی اکسیدان و مواد ضد میکروبی است که به سلامت پوست نیز کمک می کنند.
علاوه بر این ها، استفاده موضعی از عسل می تواند به روشن شدن و لایه برداری ملایم پوست هم کمک کند.

• لیمو
لیمو سرشار از ویتامین C است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. علاوه بر این، به عنوان یک ماده سفید کننده طبیعی به روشن شدن پوست نیز کمک می کند.

• ژل آلوئه ورا
ژل آلوئه ورا به دلیل خواص زیادی که برای پوست دارد، از محبوبیت زیادی برخوردار است. ترکیب فعال موجود در ژل آلوئه ورا معروف به آلوئین ، به روشن شدن پوست کمک می کند.
علاوه بر این، موکوپلی ساکاریدهای موجود در ژل آلوئه ورا به رطوبت رسانی به پوست کمک می کنند. همچنین پلی فنول ها در آلوئه ورا، به عنوان آنتی اکسیدان برای کمک به آسیب اکسیداتیو عمل می کنند. آلوئه ورا همچنین دارای خواص ضد التهابی است که در رفع التهاب پوست هم موثر می باشد.

• ماسک خیار
عصاره ی خیار حاوی ویتامین های A و C، آنتی اکسیدان ها و مقدار فراوانی آب است. این ترکیب غنی می تواند به مرطوب سازی ، روشن شدن و تسکین پوست تحریک شده کمک کند. خیار همچنین به مهار ترشح سبوم در پوست نیز می تواند کمک کند و دارای خواص ضد التهابی نیز است.

• زردچوبه
زردچوبه ماده ای است که به راحتی در دسترس است و معمولاً به عنوان ادویه در بسیاری از غذاها استفاده می شود. این ماده دارای خواص دارویی مختلفی است که یکی از این اثرات خاصیت ضد التهابی است.
استفاده از پودر زردچوبه در ماسک های صورت می تواند پوست را درخشان کند. این ماده به خصوص در درمان آکنه نیز بسیار مفید است.

ماسک برای جوانسازی پوست صورت

جوانسازی صورت

1. رژیم غذایی تان را غنی کنید. مصرف رژیم غذایی متعادل و گنجاندن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان در وعده های غذایی ضروری است و به شما کمک می کند تا پوست زیبا و شفافی داشته باشید.
2. از مکمل های غذایی استفاده کنید. مکمل ها برای افزایش مواد مغذی لازم برای بدن، بسیار موثر هستند. بهتر است قبل از مصرف آن ها با پزشک مشورت کنید.
3. پوستتان را مرطوب کنید. مرطوب نگه داشتن پوست بسیار مهم است زیرا خشکی پوست می تواند مستقیماً باعث ایجاد خرابی در پوست شود.
4. صورتتان را ماساژ دهید. ماساژ پوست با روغن می تواند علاوه بر مرطوب سازی پوست ، به افزایش گردش خون و به بهبود سلامت پوست کمک کند.
5. از پوستتان در برابر آفتاب محافظت کنید. همیشه از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر ، 15 دقیقه قبل از بیرون آمدن از خانه استفاده کنید تا از آسیب دیدگی ناشی از اشعه ماورا بنفش جلوگیری کنید.
6. لایه برداری کنید. لایه برداری ملایم با یک اسکراب ملایم حداقل یک بار در هفته به از بین بردن آلودگی ها، روغن و سلول های مرده ای که در داخل منافذ پوست قرار دارند کمک می کند تا اثر تمیز کردن عمیق داشته باشد.
7. استرس را از خود دور کنید. پوست شما برای سالم ماندن به استراحت نیاز دارد. یک خواب آرام 7 ساعته هر شب به ترمیم و جوان سازی پوست کمک می کند.
8. زمان دوش گرفتنتان را کوتاه کنید. روزانه بیش از 10 دقیقه زیر دوش نمانید. همچنین جلوگیری از استفاده از آب گرم هنگام استحمام ضروری است زیرا باعث خشکی پوست می شود.
9. از مصرف سیگار و مشروبات الکلی خودداری کنید. استفاده از تنباکو یا سیگار و مصرف الکل می تواند استرس اکسیداتیو را در بدن افزایش داده و باعث تیرگی پوست شود.
10. ورزش کنید. ورزش روزانه با تسریع در متابولیسم و از بین بردن سموم، تا حد زیادی به سلامتی بدن و پوستتان کمک می کند.
11. مزوتراپی صورت. یکی از جدیدترین مت های جوانسازی صورت، مزوتراپی است. مزوتراپی، یک روش ضد پیری مدرن است که با استفاده از آن، تمام مواد لازم به لایه میانی پوست یا مزودرم تزریق می شود. با استفاده از این روش، شما می توانید به همان جمله معروف ” جوانسازی صورت در یک جلسه ” دست پیدا کنید.

چگونه مزوتراپی، پوست را جوان می کند؟

با گذشت زمان، چربی زیر پوست، بافت و خاصیت ارتجاعی پوست کاهش یافته و جریان خون در پوست کند می شود. این تغییرات در پوست، می تواند به دلیل اشعه ماوراء بنفش، کاهش عملکرد فیبروبلاست ها و عوامل خارجی نیز رخ دهد.
محصولات مختلف بازسازی پوست نیز توان رسیدن به لایه های میانی پوست را نخواهند داشت و بنابراین، بهترین راه حل در چنین مواردی، افزودن این مواد به این لایه های عمیق تر پوست خواهد بود.
با استفاده از مزوتراپی، فیبروبلاست ها دوباره فعال می شوند و سلول ها نیز تولید اسید هیالورونیک، الاستین و کلاژن را افزایش می دهند، که این امر برای حفظ پوست جوان، سالم، با رنگ صاف و بدون چین و چروک لازم است.

جدیدترین متد جوانسازی صورت

کاربردهای مزوتراپی برای جوانسازی پوست

• حذف خطوط ریز،
• از بین بردن جای زخم،
• درمان لکه های رنگدانه،
• بخش ناهموار رنگ پوست،

مزوتراپی چیست و کوکتل های مزوتراپی شامل چه چیزهایی هستند؟

مزوتراپی یک روش جوانسازی مدرن است که امروزه به جای رو های جراحی مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش با استفاده از میکروسوزن هایی، کوکتل های مزوتراپی که عمدتا شامل ویتامین ها (A ، B ، C ، E و K ) ، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، اسیدهای آمینه، اسید هیالورونیک و فاکتورهای رشد و بسیاری مواد مغذی دیگر، وارد لایه میانی پوست می شوند.
این مواد با ورود به لایه میانی پوست، باعث تغذیه پوست، آبرسانی و بهبود گردش خون در نواحی مورد نظر می شوند. این کار باعث کاهش روند پیری، کاهش چین و چروک و بهبود کلاژن سازی در نواحی مورد نظر بدن می شود و به همین دلیل، این روش به عنوان روش جوانسازی ابدی نیز شناخته می شود.
مزوتراپی در ابتدا توسط میشل پیستور در فرانسه و در سال 1952 ، برای تسکین درد، مورد استفاده قرار می گرفت، اما امروزه روشی معمول برای جوانسازی، از بین بردن چربی ها، رفع سلولیت، تقویت موها و … می باشد.

به چند جلسه مزوتراپی برای جوانسازی پوست نیاز خواهید داشت؟

برای رسیدن به نتایج مطلوب، معمولاً حداقل 2 تا 4 روش درمانی توصیه می شود، اما تعداد دقیق جلسات به شرایط پوست و سن بیمار بستگی دارد و باید تنها توسط پزشک متخصص تعیین گردد. جلسات نیز عموما ماهی یکبار باید انجام شوند.

آیا برای دستیابی به نتایج بهتر، می توان مزوتراپی را با روش های دیگر ترکیب کرد؟

بله، البته. بسته به نتایجی که می خواهید به دست آورید، مزوتراپی جوانسازی در ترکیب با لیزر، روش PRP، مواد پرکننده اسید هیالورونیک نتایج عالی می دهد …

هزینه مزوتراپی جوانسازی صورت

هزینه انواع مزوتراپی، به عوامل گوناگونی بستگی دارد. با توجه به شرایط هر فرد و میزان مواد مورد نیاز برای مزوتراپی و همچنین تعداد جلسات تعیین شده از سوی پزشک، هزینه مزوتراپی برای افراد مختلف، متفاوت خواهد بود. برای اطلاع از هزینه ها می توانید با مشاورین ما در مرکز تخصصی مزوتراپی تهران، تماس حاصل نموده و از طریق مشاوره با کارشناسان ما، اطلاعات لازم در خصوص انواع مزوتراپی را کسب نمایید.

بهترین مرکز مزوتراپی در تهران

در بدست آمدن نتایج مطلوب و ماندگاری پس از مزوتراپی، عوامل زیادی دخیل می باشند. یکی از مهم ترین دلایل در دستیابی به نتایج خوب و داشتن کمترین عوارض پس از مزوتراپی، انتخاب یک مرکز مزوتراپی خوب و مطمئن می باشد.
بهترین مرکز مزوتراپی، مرکزی است که در هنگام اعمال روش های مزوتراپی، نکات و موارد مهم ایمنی را نیز در نظر داشته باشد.
مرکز تخصصی مزوتراپی باید قبل از انجام مزوتراپی، مشاوره قبل از انجام مزوتراپی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهد.
• از متد ها و دستگاه های جدید و به روز دنیا استفاده کند.
• در انجام انواع روش های مزوتراپی، از پزشکان متخصص و به نام بهره گیرد.
• موارد بهداشتی را به صورت کامل رعایت نماید.
• از بهترین برند های مزوتراپی استفاده کند.
• دارای کادری مجرب و آموزش دیده برای انجام تمامی امور مربوط به خدمات موجود، باشد.

ما در بهترین مرکز مزوتراپی شمال تهران، با بهره گیری از پزشکان متخصص و کادری مجرب، آماده ارائه کلیه خدمات مزوتراپی به شما عزیزان خواهیم بود.
جهت تماس با مرکز و مشاوره رایگان با متخصصان ما، می توانید از طریق لینک زیر با ما در تماس باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن