مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی یکی از روش های درمانی و زیبایی پوستی است و در دسته شیوه های تزریقی قرار می گیرد. یعنی در این روش مواد ویژه ای همچون عصاره های گیاهی، ویتامین ها و آنزیم ها، داروها و هورمون ها با خاصیت درمانی به زیر پوست تزریق می شود. این مواد خاص با توجه به مشکل شما تعیین می شوند و طی مزوتراپی به صورت موضعی به درون پوست تزریق می شوند. امروزه مزوتراپی یکی از روش های درمانی و جوانسازی مشهور در جهان و به ویژه اروپا است.

انواع مزوتراپی

انجام عمل مزوتراپی برای هر بخش از پوست و مو هدف متفاوتی دارد. امروزه بیشترین مورد استفاده از این تکنیک در جوانسازی پوست و پرپشت شدن موها می باشد. به طور کلی انواع مزوتراپی شامل موارد زیر است:

  • درمان سلولیت توده ای
  • از بین بردن افتادگی پلک
  • مزوتراپی ضد لک و ملاسما
  • مزوتراپی مو برای درمان ریزش و تقویت مو
  • مزوتراپی دور چشم جهت برطرف کردن پف و تیرگی دور چشم
  • مزوتراپی لاغری جهت از بین بردن چاقی موضعی صورت و بدن مثل رفع غبغب
  • از بین بردن استریا (ترک های به وجود آمده روی پوست در اثر حاملگی، رشد و …)
  • مزوتراپی صورت جهت جوانسازی (از بین بردن چین و چروک) و لیفت گردن و پوست صورت

مزوتراپی مو

مزوتراپی مو

زمانی که فرد بخواهد افزایش سرعت رشد موها را داشته باشد و یا مشکلات ساقه مو و یا ریزش مو سکه ای را درمان کند از این روش استفاده می کند. از مهمترین مزایای مزوتراپی مو تقویت فولیکول مو، رشد دوباره ی موهای ریخته، القاء کردن فاز رشد فعال موها و تنظیم ترشح چربی‌های طبیعی (سبوم) از غدد چربی پوست سر می باشد. در واقع با توجه به نوع عارضه مقدار کوکتل با پروتئین ها و ویتامین های خاصی ساخته می شود و در پوست سر تزریق می شود در نتیجه فولیکول های مو برای رشد دوباره تحریک و تقویت می شوند.

مزوتراپی لاغری

ساختار چربی و روش های از بین بردن چربی بدن هر شخص با توجه به متابولیسم بدنی آن متفاوت است. در این روش برخی از مواد به زیر پوست تزریق می شود که باعث کاهش وزن و لاغری موضعی می شود. این روش یک روش کم تهاجمی و بدون جراحی است که بدون نیاز به بیهوشی و بدون درد انجام می شود. موادی که در این روش به زیر پوست تزریق می شوند شامل مواد معدنی و ویتامین‌ها از جمله عصاره‌ی گیاهی، آنزیم‌ها، مواد مغذی، هورمون‌ها و داروهایی از قبیل گشاد کننده‌های عروق، داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی، آگونیست‌های گیرنده بتا و آنتی‌بیوتیک‌ها هستند که باعث لیفتینگ بدن، صورت و بازسازی پوست می شوند.

فیلم مزوتراپی زیر چشم

مزوتراپی دور چشم

مزوتراپی دور چشم

برای رفع تیرگی دور چشم بهترین روش ممکن مزوتراپی است. این روش کاربردی به سرعت پف و سیاهی زیر چشم را برای همیشه از بین می برد. در برخی موارد با کشیدن پوست صورت و بهبود خون‌رسانی تیرگی های دور چشم رفع می شود.

علت بوجود آمدن لک صورت چیست؟

یکی از بهترین روش ها که برای بسیاری از انواع لک ها پاسخ می دهد مزوتراپی صورت می باشد که یک روش پرطرفدار است. لک های صورت به دلایل گوناگونی از جمله موارد زیر ایجاد می شوند:

  1. کمبود ویتامین
  2. لک های مادرزادی
  3. پیری و افزایش سن
  4. استفاده از مواد آرایشی
  5. لک صورت ناشی از جای جوش
  6. لک صورت ناشی از نور مستقیم آفتاب
  7. لک صورت ناشی از حاملگی (ملاسما)
  8. لک صورت ناشی از زخم و التهاب پوست
  9. حساسیت به بعضی مواد مانند عطر و ادکلن
  10. لک های صورت ناشی از برخی بیماریها مانند روماتیسم، نارسایی کلیه و سیروز کبدی
  11. مصرف برخی از داروها مثل کلرپرومازین، دی پنیسیلامین، هیدانتوئین، داروهای ضد مالاریا و داروهای ضد سرطان

کمبود کدام ویتامین باعث لک صورت میشود؟

کمبود ویتامین هایی مانند B12، A ، C و اسید فولیک موجب به وجود آمدن لک بر روی صورت می شود. این ویتامین ها را میتوانیم با خوردن مواد غذایی زیر در بدن تامین کنیم.

  • هویج، کاهو، تخم مرغ، فلفل دلمه ای و…. برای گرفتن ویتامین A
  • ماهی، زرده تخم مرغ، غلات، لبنیات و…. برای دریافت ویتامین B12
  • بروکلی، لوبیا چیتی، آجیل، جگر گوسفند و… برای دریافت فولیک اسید
  • فلفل دلمه ای، جعفری، اسفناج، لیمو و ….. برای گرفتن ویتامین C

راهکار درمانی لک پوستی چیست؟

  • آراف فرکشنال
  • میکرونیدلینگ
  • مزوتراپی لک

عکس قبل و بعد مزوتراپی لک صورت

عکس قبل و بعد مزوتراپی لک صورت

مزوتراپی لک صورت سریعترین راه درمان لک صورت است که با تزریق آنزیم ها، آنتی اکسیدان ها، هورمون ها و ویتامین ها به زیر پوست لک صورت را از بین می برد.
همچنین مزوتراپی صورت با جوانسازی و تغذیه پوست موجب رفع نشانه های پیری، چین و چروک و افتادگی پوست می شود.
در این تصویر معجزه مزوتراپی لک صورت را مشاهده می کنید که بعد از انجام ۲ جلسه مزوتراپی بیشتر لک ها از بین رفته اند و بعد از اتمام جلسات بطور کامل لک و جای جوش از بین می رود. همانطور که مشاهده می کنید مشخص است همچنان کمی لک پس از پایان جلسات وجود دارد، ولی بسیار کمتر شده است.

مزوتراپی صورت برای لک

اگر بر اثر افزایش سن یا عوامل محیطی دچار لک در صورت خود شده اید و به دنبال راههای رفع لک صورت هستید می توانید به کمک مزوتراپی صورت به درمان آن بپردازید.
مزوتراپی صورت روشی است که در آن مواد دارویی و ترکیبی مغذی مانند آنزیم ها، آنتی اکسیدان ها، هورمون ها، ویتامین ها و برخی مواد گیاهی را به لایه های داخلی پوست تزریق میکنند. در این روش هدف جوانسازی پوست با تزریق فرمول کوکتل ویژه است که موجب افزایش شفافیت و جوانسازی پوست صورت و کاهش چین و چروک در پوست می شود.
همچنین در مزوتراپی پوست با کمک آنتی اکسیدان ها و با استفاده از تزریق آنزیم ها شما می توانید چربی ها، افتادگی پوست و نشانه های پیری را از صورت و چهره خود حذف کنید. پزشک جهت رفع لک صورت مواد درمانی مورد نیاز را به کمک سوزن های ریزی به پوست تزریق می کند و دارو مستقیما روی محلی که مورد نظر است تاثیر می گذارد.

مزوتراپی صورت برای لک

مزوتراپی صورت مناسب چه کسانی می باشد؟

  1. افرادی که پوستشان دچار سوختگی شده است.
  2. کسانی که خال های زیادی روی پوستشان دارند.
  3. کسانی که پوستشان آفتاب سوخته شده است.
  4. افرادی که به بیماری ملازما یا لک و پیس پوستی مبتلا هستند.

مزوتراپی صورت برای لک تا چه اندازه می تواند تاثیرگذار باشد؟

روش هایی مانند استفاده از داروهای لایه بردار و درمان خانگی برای از بین بردن لک صورت استفاده میشود اما اکثر این روش ها ماندگاری کمی دارند.
اگر بخواهیم مزوتراپی لک صورت را با دیگر روش هایی که وجود دارند مانند داروهای خوراکی مقایسه کنیم متوجه می شویم که این روش تاثیرگذارتر از سایر روش ها می باشد. زیرا در مزوتراپی صورت داروها و مواد مورد نیاز پوست مانند آنزیم ها، ویتامین ها و هورمون ها به صورت مستقیم به زیر پوست تزریق می شود. به همین دلیل اثر گذاری بیش تر و ماندگارتری نسبت به سایر روش ها دارد.

مزوتراپی یک درمان موقتی و کاربردی است که اگر از این روش درمانی رضایت داشتید می توانید بعد از یک دوره مشخص دوباره آن را تمدید کنید.

قبل از مزوتراپی صورت چه آمادگی لازم است؟

قبل از انجام مزوتراپی لک صورت باید به پزشک خود مراجعه کنید و راهنمایی های لازم را از او بگیرید.

از یک هفته قبل از شروع درمان لک مزو صورت نباید از داروهای ضد التهاب مانند آسپرین استفاده کنید. این داروهای ضد درد و التهاب باعث می شوند خطر التهاب در زمان درمان با مزوتراپی افزایش پیدا کند. همچنین مصرف مشروبات الکی و دخانیات قبل از مزو صورت ممنوع است.

مراقبت بعد از مزوتراپی لک صورت

رعایت مراقبت های بعد از مزوتراپی صورت نتایج ماندگاری مزوتراپی را افزایش دهد و روند بهبود پوست شما را سرعت می بخشد. از جمله مهم ترین مراقبت های بعد از مزوتراپی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  1. مدتی بعد از انجام مزوتراپی برای برنزه شدن اقدام نکنید.
  2. جلسات مزو کردن صورت را طبق برنامه و به موقع انجام دهید.
  3. فعالیت های سنگین که باعث تعریق می شوند را انجام ندهید.
  4. بعد از مزو کردن صورت برای مدتی نباید در معرض نور آفتاب قرار بگیرید.
  5. داروهایی که پزشک تجویز می کند را طبق دستور پزشک مصرف کنید.
  6. بعد از تزریق برای اینکه ورم صورت تان زودتر بهبود پیدا کند از کمپرس آب سرد استفاده کنید.

رعایت نکات مراقبتی بعد از درمان زیبایی، منجر به دریافت نتیجه بهتر و بهبودی سریع تر می شود

درمان لک صورت با مزوتراپی

روش درمان لک صورت با مزوتراپی

در مزوتراپی صورت برای لک مواد دارویی به زیر پوست تزریق می شود. بعد از چند جلسه تزریق این مواد به زیر پوست لک ها و تیرگی هایی که روی پوست قرار دارند کم کم از بین می روند.
قبل از تزریق پوست شما را بی حس می کنند و بسته به شرایطی که دارید، مواد در عمق های گوناگونی از پوست شما تزریق می شود. عمق تزریق می تواند بین ۱ تا ۴ میلی متر باشد.
سوزن می تواند به صورت زاویه دار وارد پوست شود و در هر تزریق امکان دارد قطره کوچکی از مواد وارد پوست شما شود. سوزن تزریق کوتاه و ظریف می باشد و برای انجام تزریق های پشت سر هم آن را به یک دستگاه مخصوص وصل می کنند.

آیا برای از بین بردن کک و مک ارثی درمانی وجود دارد؟

کک و مک ارثی نوعی است که در دیگر اعضای خانواده مثل مادر و خواهر هم مشاهده می شود. در این موارد  روش و طرح درمان تغییر نمی کند و روش هایی مثل درمان دارویی، پیلینگ و لیزرها انجام می شود. اما نکته ای که وجود دارد این است که بیماری که پوستی حساس به نور دارد و کک و مک در اثر قرار گرفتن در معرض نور ایجاد می شود، به مراقبت دائمی از پوست خود نیاز دارد. این مراقبت دائمی به صورت استفاده از ضد آفتاب، روشن کننده ها، لایه بردارها و مراجعه ی متناوب و سالانه به پزشک جهت مزوتراپی صورت برای لک می باشد. به این ترتیب پزشک می تواند کک و مک هایی که در طی فصول گرم و آفتابی سال به وجود آمده اند را از بین ببرد.

مزوتراپی صورت بعد از چند جلسه جواب میدهد؟

تعداد جلساتی که برای درمان لک صورت لازم است از فردی به فرد دیگر فرق می کند. بستگی به شرایط پوست و میزان آسیب دیدگی آن دارد. برای اینکه درمان لک صورت با مزوتراپی تاثیر واقعی خود را بگذارد باید طی چند جلسه انجام شود. برای انجام جوانسازی کامل صورت حداقل به ۴ جلسه نیاز می باشد که باید با فاصله سه تا چهار هفتگی انجام شود.

در مزوتراپی لک صورت روند بهبودی چگونه است؟

مزو کردن صورت برای لک یک روش غیر تهاجمی است. به همین دلیل بعد از آن نیاز به استراحت خاصی ندارید و می توانید بلافاصله به انجام کارهای روزانه خود بپردازید. ممکن است در بعضی از افراد شاهد تورم و درد باشیم که با یک روز مرخصی و استراحت برطرف می شود.

مزایای مزوتراپی لک صورت

  1. باعث شفاف و روشن شدن پوست می شود.
  2. مشکلات پوستی از جمله افتادگی و شلی پوست، کم آبی و آسیب های پوستی، لک و جوش و … را درمان می کند.
  3. بعد از درمان نیازی به بستری شدن نمی باشد و می توانید به فعالیت روزانه خود برسید تنها باید از پوست خود مراقبت کنید.
  4. مقرون به صرفه می باشد.
  5. مزوتراپی روش بسیار سودمندی است که باعث می شود روند پیری به تعویق بیفتد.
  6. در مزو کردن صورت، پوست آبرسانی می شود به همین دلیل یک روش ایده آل برای ترمیم و جوانسازی پوست های خشک می باشد. با استفاده از روش مزوتراپی صورت رطوبت پوست از بین نمی رود و چین و چروک روی پوست ایجاد نمی شود.

عوارض مزوتراپی لک صورت

امروزه ترس از عوارض عمل های زیبایی باعث شده تا بسیاری از افراد به استفاده از مواد طبیعی و گیاهی برای نشاط، شادابی و جوان سازی پوست روی بیاورند. مزوتراپی لک صورت یکی از روش های کم تهاجمی است که ممکن است عوارض زیر را به همراه داشته باشد:

  1. عفونت
  2. تورم و التهاب
  3. بروز حساسیت و خارش
  4. سرخ شدن و کبودی پوست
  5. درد خفیف در محل تحت درمان

مزو صورت چه نتیجه ای به همراه دارد؟

یکی از بهترین روش هایی که برای جوانسازی و ترمیم آسیب های پوستی استفاده می شود مزوتراپی صورت است. در این روش بر اساس نوع پوست و مشکل پوستی کوکتل مزوتراپی به پوست تزریق می شود.
افراد جوانی که تمایل به روشن سازی پوست صورت خود دارند می توانند از مزوتراپی صورت استفاده کنند. مواد مغذی که در این روش به پوست تزریق می شوند در دراز مدت باعث سلامت پوست و تثبیت رنگ آن می شوند.

ماندگاری مزوتراپی لک صورت

ماندگاری مزوتراپی لک صورت چقدر است؟

ماندگاری مزوتراپی لک صورت بالا می باشد و تنها ممکن است سالی یکبار بخواهید برای ثبات اثر آن اقدام کنید. اما باید توجه داشته باشید عواملی مانند انتخاب مواد مزوتراپی صورت، تعداد جلسات درمانی و … در دریافت نتیجه و مدت اثر گذاری بسیار موثر می باشد. برای اینکه تاثیر این روش ماندگار باشد لازم است نکات زیر را رعایت کنید.

  1. مراقبت های بعد از آن را با دقت انجام دهید.
  2. جلسات مزوتراپی را کامل و طبق برنامه شرکت کنید.
  3. برای مزوتراپی نزد پزشک متخصص و کلینیک زیبایی معتبر بروید.

مقایسه مزوتراپی صورت برای لک با بوتاکس

هر دو این روش ها به منظور جوانسازی پوست و صورت استفاده می شوند. در بوتاکس ماده ای را به پوست تزریق می کنند تا باعث فلج شدن عضلات شود و آن ها حرکت نکنند که برای از بین بردن چین و چروک صورت موثر است.
در مزوتراپی صورت مواد مورد نیاز پوست را در زیر آن تزریق می کنند. این کار باعث می شود طی چند جلسه لک ها و تیرگی های پوست کم کم از بین بروند.

هزینه مزوتراپی لک صورت

هزینه مزوتراپی لک صورت چقدر است؟

برای مزوتراپی نمی توان یک قیمت کلی تعیین کرد زیرا به تعداد جلسات و نوع موادی که پزشک استفاده می کند بستگی دارد.
تعداد جلساتی که لازم است یک فرد برای درمان لک صورت بگذراند بستگی به میزان لک و آسیب صورت او دارد. هرچه میزان و عمق آسیب ها و لک ها بیش تر باشد تعداد جلسات مورد نیاز هم بیش تر می باشد. همچنین نوع مواد و مرغوبیت آن ها نیز در میزان قیمت آن تاثیرگذار است.

برای لک صورت مزوتراپی بهتر است یا لیزر؟

لیزر بیشتر برای لک های سطحی تر و جای جوش به کار می رود ولی مزوتراپی برای لک های تیره تر و جای سوختگی به کار می رود. ذر برخی موارد بنا به صلاح دید پزشک هر ۲ روش انجام میشود.

ورم بعد از مزوتراپی صورت

دلیل ورم صورت بعد از مزوتراپی لک صورت، واکنش پوست صورت به سوزن می باشد. این ورم مشکل جدی نیست و پس از چند روز به طور کامل برطرف می شود.

چند ساعت بعد از مزوتراپی میتوان صورت را شست؟

معمولا تا ۲۴ ساعت بعد از مزوتراپی نباید آب به پوست بزنید ولی بعد از آن میتوانید صورت خود را با آب ولرم بشویید.

مزوتراپی برای درمان لک بهتر است یا میکرونیدلینگ؟

در مزوتراپی مواد مغذی به داخل پوست وارد می‌شود، اما در میکرونیدلینگ با استفاده از آسیب‌ به سطح پوست، لک های پوست را درمان می کنند. مزونیدلینگ که همان ترکیب مزوتراپی و میکرونیدلینگ می باشد اثر بیشتر و بهتری در جهت ترمیم اسکار های پوستی و جوانسازی و روشن کنندگی دارد.
هردوی این‌ها در نهایت تولید کلاژن و الاستین را تحریک می‌کنند.

خدمات درمان لک صورت در مرکز زیبایی شریعتی

مزوتراپی لک صورت در کلینیک زیبایی شریعتی توسط متخصصین مجرب و پزشک های متخصص پوست و مواد با کیفیت انجام می شود.
برخی دیگر از خدمات زیبایی پوست و مو در مرکز زیبایی شریعتی عبارتند از لیزر موهای زائد، تزریق ژل، پاکسازی پوست و …  لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره از طریق لینک زیر با ما در ارتباط باشید.

تماس با ما

نتیجه گیری

مزوتراپی به عنوان شیوه ای درمانی به زیبایی و سلامت پوست شما کمک می کند و از بین برنده لکه ها و تیرگیهای روی پوست و مانع از ایجاد چین و چروک روی صورت خواهد بود.
خدمات مزوتراپی لک صورت توسط متخصصین مجرب و پزشک متخصص پوست و مواد با کیفیت در مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی انجام می شود. با مزوتراپی صورت برای لک همیشه با لک های صورتتان خداحافظی کنید.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری